Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

No teoretycznie nie trzeba opuszczać ale lepiej dmuchać na zimne.

W naczepach trzeba opuszczać bo jak by poduszka pękła przy podniesionej krypie to naczepa i koń leżą na boku.

Opublikowano

@pioter

Zetor Forterra odcina przy 5-6 barach, a JD przy około 8 tak jak napisałeś.

Będę musiał coś zrobić, żeby podbić to ciśnienie Zetorowi chociaż o 1 bar, żeby sam mógł obsłużyć pneumatykę tej przyczepy.

 

Zwróćcie uwagę na to ciśnienie w swoim ciągniku w momencie kupna takiej przyczepy, gdyż cena jest nieporównywalnie niższa od ceny przyczepy rolniczej w podobnym stanie, a i dostępność na rynku tych przyczep jest dość duża.

 

U mnie wozi ona baloty, drewno z lasu, nawozy.

Opublikowano

No ja praktycznie jestem zdecydowany na taką przyczepę tylko jest problem bo nie ma sprężarki w MF i tu pytanie co trzeba zrobić jak juz bym założył hamulce hydrauliczne, czy to wogóle jest mozliwe w Polsce przerobienie tego żeby to zarejestrować?

Opublikowano (edytowane)

Jest w galerii zdjęcie ktoś przerabiał z pneumatycznych na hydrauliczne wymiana siłowników z pneumatycznych na hydrauliczne, przystosowanie jak się nie mylę do JD.

 

Potrzebne coś takiego: http://parts-online.pl/pl/silownik-hamulcowy-hydrauliczny-do-przyczepy-wewnetrzna-sprezyna.html , w galerii był z sprężyną zewnętrzną.

 

Jest i z sprężyną zewnętrzną: http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/326156-hydrauliczny-uklad-hamulcowy/

Edytowane przez Sadek
Opublikowano (edytowane)

Czy przypadkiem w PL nie wolno rejestrować przyczep z hamulcami hydro?

 

Jest pewien problem, bo jak się przyczepa wypnie to nie zahamuje sama, jak ma to miejsce w przypadku pneumatyki. Osobiście odradzam poduszki za dużo problemów, jak ktoś już pisał trzeba nią regularnie jeździć i używać. Kto miał Stara to wie co działo się jak staruszek postał przez zimę nie ruszany... już były problemy z pneumatyką. Nie mowa już o przyczepie z poduszkami, resor paraboliczny prosty i względnie bezawaryjny.

Edytowane przez kumurunista
Opublikowano (edytowane)

Kombinujesz jak koń pod górę z tym zaworem.

Czerwony trzeba podpiąć tak jak piszesz a do żółtego wystarczy zawór hamowania z przyczepy jednoobwodowej. Połączamy do niego ciśnienie ze zbiornika tak jak w przyczepie, przewód sterujący podłączamy tak jak w przyczepie (trójnikiem) do wyjścia jednoobwodowego a wyjście z zaworu (które w przyczepie idzie na siłowniki) łączymy z gniazdem żółtym.

I wszystko działa jak należy.

 

Uratowałeś mnie! :). Chociaż w odpowiedzi komu innemu. Miałem napisać o tym zaworze, a napisałem o zaworze, który trzeba założyć by dołożyć jednoobwodowy.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

U mnie był by problem z poruszaniem sie taką przyczepą po drogach od roku na większości dróg sa znaki do 18 ton bez odpowiedniego papierka wydanego z urzędu policja ładnie kasuje. Kilku przewoźników w zeszłym roku ładnie zapłaciło.

Opublikowano

Ciągałem w tym roku naczepę 3-osiową na poduszkach (13,5m 27t ład.) z wózkiem starym ursusem i minusem przy instalacji jednoobwodowej w ciągniku było to, że hamulce działały z 2s opóźnieniem, no i po podczepieniu trzeba chwilkę poczekać aż powietrza nabije. przy ciągniku z instalacją dwuobwodową jazda to już bajka :)

 

Ciśnienie w poduszkach na osi napędowej samochodu ciężarowego przy obciążeniu 10t wynosi 5bar, a w naczepie przy obciążeniu 8t na oś wynosi 4bar. Czyli wychodzi 1bar na 2t obciążenia na oś.

Opublikowano

Chlopaki poduszki wcale nie sa zle.Mam przyczepe na poduszkach i jest cacy.Zeby odblokowac zawory w przyczepie potrzebne jest ok 6-7bar.Jesli masz sprawna instalcje w przyczepie i nie schodzi powietrze to na napompowanych poduszkach moze stac ponad miesiac bez obawy ze opadnie i tej jak jest wszystko sprane i w butlach od hamulcy jest powietrze to wcale dlugo nie trzeba czekac do odjazdu a podrugie nie zawsze musza byc weze podlaczone jest specjalny przycisk do odblokowania hamulcy i wtedy nawet ciepkiem pociagniesz.Aha i dla ciekawskich w poduszkach przy full zaladunku czyli 24 tony jest ok 5,5 bar:)Co do łozysk moja ma ponad 1mln przejechane i wcale nie ma najmniejszego luzu

Opublikowano
Tu LINK masz dokładnie opisane.

Jak chcesz mogę ci narysować schemat w paintcie :D

Wiem o tamtym temacie ale jakoś nikt nie odpowiedział, poprosiłbym o jakiś schemacik i ewentualnie linki do osprzętu jaki muszę dokupić (obecnie instalacja jest taka jak w starym zetorze 8011 bo przyjechał bez pneumatyki i złożyliśmy ze starych elementów z C360).

Opublikowano

schematukadudwuobwodowe.jpg

 

Kolorem czarnym jest zaznaczony dotychczasowy układ jednoobwodowy.

Niebieski kwadrat to zawór hamulcowy z przyczepy (np. d46) z układu jednoobwodowego.

Przewód zaznaczony na czerwono podłączamy do zaworu w miejscu zbiornika w przyczepie.

Przewód zaznaczony na niebiesko podłączamy do zaworu w miejsce przewody do połączenia z ciągnikiem.

Przewód zółty podłączamy do zaworu do wyjścia idącego na siłowniki hamulcowe.

 

Rozumiesz już?

Opublikowano (edytowane)

Będzie. Mój zetor z Holandii przyjechał z tak właśnie przerobioną instalacją.

@fordtw15 w temacie z linka pisze o takim samym zaworze.

Edytowane przez Arek
Opublikowano

Jakiego regulatora siły hamowania? Przecież regulator zawsze jest na przyczepie a nie na ciągniku.

Jeśli chodzi o siłę hamowania proporcjonalną do wciśnięcia hamulca to wszystko działa jak należy.

Opublikowano

Czy do przyczepy samochodowej D633 będą pasowały części z jakichś podobnych rolniczych typu D50, D47 lub innych, i tak się zastanawiam czy jest sens przerabiać na rolniczą, bo diagnosta powiedział że trzeba wstawić na tył belkę z zaczepem i gniazdami do powietrza i oświetlenia, to wtedy ją przerejestruje na rolniczą, bo w samochodowej tego nie ma.

Jak myślicie bawić się takie przeróbki czy lepiej dać se spokój?

Mam na oku do kupienia D633 ale to typowa samochodówka.

Opublikowano (edytowane)

mam d633,

Z racji że po kupnie wymieniono ukł hamulcowy, oświetlenie i wstawiono zaczep oraz zrobiono nadstawki teraz robi przy ciągniku z D46 ale myślę się jej pozbyć i kupić samochodówkę (dmc z 16-18 ton żeby miała).

 

Powiedz mi jak diagnosta Ci ją przerejestruje na rolniczą, tak krok po kroku.

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano

Ale po kupnie Ty wymieniałeś te części czy może ktoś inny?, bo chodzi mi o to czy idzie gdzieś dostać części zamienne typu szczęki hamulcowe bądż cylinder powietrzny i takie tam podobne duperele, możę pasują od zwykłych przyczep rolniczych. Nie chcę się wkopać jak kupię i nie będzie gdzie nabyć części zamiennych, a może będą sporo kosztować bo to samochodówka?

 

Dziś rozmawiałem z diagnostą to powiedział abym najlepiej pojechał na szrot, znalazł całą tylną belkę i ją se wspawał w domu to on wyśle w teren pracownika przyjedzie obejrzy i popatrzy czy tam porobi fotki czy coś, już dobrze nie pamiętam, i póżniej trzeba pojechać na stację i powypełnia trochę papierów i da jakiś świstek i z tym do WK i rejestrować jako rolnicza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v