Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Panowie podłączyłem z pandy dokładnie z teensy pin 2 sygnał do sterownika opryskiwacza i nic. Skąd wziąć sygnał prędkości? Może bezpośrednio z um980?

Opublikowano
A co myślicie nad takim pomysłem? Planuję zrobić swoją stację rtk więc potrzebuje gnss. Jako że posiadam um980 to mam 2 pomysły. kupić też um980 i zamontować na stacji lub kupić um982 i zamienić w ciągniku bo mam 980 którą wsadzić do stacji
Opublikowano (edytowane)

Na razie bez rtk tylko gnss w celach poznawczych. Taka nauka przez budowę. Jak się wdrożę to wtedy IMU, teensy i rtk. Bo zakładam że f9p z linku może pracować bez sygnału korekcji. Słusznie?

Edytowane przez chłop z mazur
Opublikowano

Słusznie bo to wszystko zależy od ustawień modułu gnss. f9p z tego co się orientuję to ono nie obsługuje pasma L5 więc nie wiem czy warto wydawać takie pieniądze za taki modół. Ja śmigam na UM980 i walka trwała z ustawieniami ale udało się. Teraz jestem na etapie budowy swojej bazy i też z um980

Opublikowano

Tak wiem że nie wspiera L5. Tyle tylko że wszędzie piszą że na f9p jest łatwiej. Więc pierwszym pacjentem jest ciągnik nawozowo opryskowy gdzie ta precyzja nie jest aż tak istotna. Rozsiać nawozy na łąkach czy przedsiewnie to ruch powietrza bardziej zaburzy równomierności wysiewu niż kilka cm odchylenie od toru jazdy. Natomiast przy opryskach i tak punktem odniesienia jest ścieżka tudzież rządek qq(wystarczy mi że wjadę pomiędzy odpowiednie), a system mógłby mi wyłączać sekcje na klinach uwrociach etc. Jak się uda to zrobić (rok, dwa, trzy nie ma parcia) to będę budował drugi do ciągnika uprawowo siewnego i wtedy będę myślał o precyzji. Taki mam plan.

Opublikowano

Tak jak Rowan pisze że bez żyroskopu to będzie bardzo nieprecyzyjne. System zgłupieje na pagórkach i oczywiście zgłupieje przy cofaniu. UM 982 ma już też flashera i ma żyroskop. Ja rozumiem że chcesz na początku zobaczyć co i jak ale według mnie to i tak będziesz to robić to od razu pod rozbudowę. Teensy ma flashera, um982 czy też f9p też flashera ma a to tylko zamocować i lutować. Później sobie modół sekcji czy kierowania byś tylko dołożył

Opublikowano (edytowane)

Nie powiem spory wpływ na decyzję o f9p miały Twoje perypetie z stron poprzednich, a odnoszę wrażenie żeś bardziej w temacie zaawansowany😀

To że bez żyroskopu a co za tym idzie bez rozbudowy o jakieś pcb i teensy się nie obędzie też wiem. To mial być krok 2.

Teraz mi zmąciłes myśl. Muszę się czegoś więcej dowiedzieć o um. Bo jeśli dobrze rozumie, to nie ruszy samo bez teensy.

A co z żyroskopem? Bo piszesz że ma a przecież w Swojej konstrukcji masz odzielny IMO? Czy to dlatego że Ty masz 980?

Edytowane przez chłop z mazur
Opublikowano

Ja zaczynałem z um980 i dzięki pomocy kolegów dało się to skonfigurować.

UM ruszy bez teensy ale będzie niedokładne i wolne. Ja podłączałem samo UM i powiem że takie to trochę marudne było, a jak robić to dobrze robić. Masz na której stronie jak złożyć PANDA. Tylko pamiętaj RX do TX a TX do RX.

UM982 ma żyroskop według tej strony

https://www.ardusimple.com/how-to-configure-unicore-um980-um981-um982/#elementor-toc__heading-anchor-16

UM980 nie ma żyroskopu i jest tylko pod 1 antenę a UM982 podłączasz 2 anteny i ma żyroskop.

Nie wiem tylko czy ten żyroskop jest na poziomie BNO085 etc.

Jakbyś namyślił się na um980 to mogę dać Ci co trzeba ustawić i u mnie działa. Ceny f9p są jakieś szalone i nie mają obsługi L5.

Żyroskop jest potrzebny bo inaczej to jak jedziesz pod górkę albo z górki, a jeśli jesteś z mazur to znam te tereny jakie macie górki i będziesz miał zaniżoną prędkość. Odnośnie cofania i nawracania to AgOpen będzie głupiało gdzie przód a gdzie tył ciągnika i później wymaga kilku dobrych metrów żeby się znaleźć.

Opublikowano

W zasadzie to chyba nie ma sensu pchać się w 982. Z tego co wyszperałem to układ na dwie anteny jest mniej dokładny niż jedna antena i BNO. Do tego dochodzi kwestia montażu drugiej anteny z możliwie duża odległością pionową co może być kłopotliwe.

Natomiast sam 980 oferuje L1 L2 L5

Tylko teraz montaż? Płyt AiO nie znalazłem po 980. Więc wszystko na pająka i jeszcze do teensy trzeba gniazdo Ethernet wpiąć?

Wogole jak to jest z tym LAN bo wszędzie że jest potrzebne. A w zasadzie USB 3.0 nie ustępuje parametrami. A jakby nie patrzeć łatwiej o tablety bez LAN

?

Opublikowano

UM982 da się zaprogramować że ciągnie z 1 anteny tylko. Uważam że um980 i bno jest lepszym zestawem. U mnie teensy bez ethernet na USB śmiga. Myślę że nawet jak będę chciał dołożyć autokierowanie to USB też da radę. Jeśli będziesz kupować teensy to weź wersję z ethernet a później tylko gniazdo dotultować. Ja zrobiłem na płytce jednostronnej. 2 kabelki bo daleka droga a reszta ścieżki lutowalem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Moscov
      Witam serdecznie, poszukuje jakiegoś patentu na tanią nawigację do ciągnika kropka Nie potrzebuję rtk i tym podobnych, potrzebuje jej wyłącznie do opryskiwacza i rozsiewacza. 
      Posiadam tablet z Windowsem, co więcej potrzeba żeby ogarnąć coś sensownego? 
      Będę z góry wdzięczny za odpowiedzi 
    • Przez tomaszecki
      Czy ktoś kupował i użytkuje nawigacje z aliexpres, czy w ogóle da się tam coś sensownego kupić?
    • Przez wajdek85
      Szukam najtańszej nawigacji do ciagnika. Potrzebna mi przy rozsiewaniu nawozu, więc dokładność nawet 0.5m wystarczy.
      Używa ktoś może Ricoel TG-7R ?
      Możecie coś innego polecić?
       
    • Przez Detonator220
      ss
    • Przez Detonator220
      Cześć,
      Potrzebuję Waszej opinii i doświadczeń.
      Mam ciągnik New Holland T7.215S, nieprzygotowany fabrycznie pod prowadzenie hydrauliczne (brak Autoguidance Ready Kit).
      Zastanawiam się nad rozbudową o pełną nawigację hydrauliczną, ponieważ:
      👉 W drugim ciągniku (T7.210) mam FJDynamics z elektrycznym wspomaganiem i... niestety jestem bardzo rozczarowany.
      Kręci kierownicą jak szalony, robi „szlaczki”, reaguje z opóźnieniem i jest po prostu niedokładny – nawet po wielu kalibracjach.
      Obecnie znalazłem okazję: używany zestaw Trimble XCN-1050 + NAV-900 z aktywacjami hydrauliki + RTX, ale mój T7.215S potrzebuje wtedy jeszcze całego zestawu hydraulicznego.
      💸 Całościowy koszt wyjdzie około 45–50 tys. zł, a za samą elektrykę byłoby ~30 tys., ale boję się powtórki z FJD.
      🔹 Czy warto inwestować w hydraulikę do T7.215S?
      🔹 Czy ktoś przerabiał taki temat od zera (bez fabrycznego przygotowania)?
      🔹 Jakie są Wasze doświadczenia z NAV-900 i XCN-1050 na hydraulice?
      Będę wdzięczny za każdą opinię – nie chcę znów się wkopać w system, który nie dowozi w polu.
      Dzięki z góry za pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v