Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pacjent zetor 7245... walczę z tym pół roku i nie mogę ogarnąć... dmucha olej ale bez spalin...zdjalem głowice i zawiozłem ja do sprawdzenia, okazało się że gniazda wytluczone i przepuszczaly... przy opuszczeniu tłoka do dmp zauważyłem ryse w tulei, która leci w poprzek... wygląda, jakby ktoś młotkiem i przecinkiem zrobił... zdjęcie niżej... pytanie czy ta rysa może być przyczyną tego, że olej dmucha??? Tlok też mi się nie podoba, taki jakby z temperatury pryszcze się porobily... A nigdy nie złapał mi powyżej 80°C

20191220_154602.jpg

Edytowane przez lexiflexi
Brak szczegółowych informacji
Opublikowano

Laski są proste, szklanki też są ładne nie wyrobione mocno... sprawdzałem niedawno i to 

Kiedyś w nim krzywe miałem laski, a olejem nie dmuchal...

Zapomniałem dodać, że jak palec podłoże pod odme to mocno dmucha, w porownainiu w 5211 dmucha tylko delikatnie,

Opublikowano

było go odpalić bez bocznych dekli to byś dokładnie widzieł co tak mocno chlapie ale wychodzi na to że kapitalka cię czeka w 7211 ostatnio też tak miałem że olej ciurkiem leciał z odmy tłoki były po przycierane bokami

Opublikowano

Widać częsta przypadłość w Zetorkach , mój 7245 też rzuca przez odmę a przekonałem się o tym jak bardzo gdy staje przy mieszadle do gnojowicy i z pół godziny pracuje w miejscu z maksymalnym obciążeniem to już spora plama sie pokazuje , siły jeszcze mu nie brakuje ale coraz bardziej też zaczyna chmurzyć

Opublikowano
2 godziny temu, gustaww napisał:

załóż nowe pierścienie i pojeździsz jeszcze trochę

Najgorsza rada. Ojciec tez kiedys takiej posluchal i bylo gorzej jeszcze. Mialy sie pierscienie ulozyc po czasie....Po wymianie tuleji i tlokow juz kilka tys mth i chodzi jak zegarek. ciagnik ma ok 10 tys mth i wal nie ruszany tylko zestawy naprawcze glowice po obrobce i pompa po regulacji.

  • Like 1
Opublikowano

kolego w case 5140 wymieniłem tylko pierścienie bo tuleje były jeszcze w miarę i już 2000 mth zrobione, koszt wymiany pierścieni we własnym zakresie wyniósł mnie 1000zł

wymiana tulei , tłoków itd to koszt 10000zł. U mnie pomogło i u kolegi też by pomogło jeśli nie ma progów na tulejach. 

Opublikowano

W lecie ubywalo 300 ml na 3 razy w koło zagonowkami na 400 m polu... mój też chmurzy na  czarno a pompa i wtryski po regeneracji... odpala ładnie... chyba zrobię cała górę, koszt zestawów to około 1000 zł głowice dam do sprawdzenia i myślę że będzie chodził jak należy po 50 mtg docierania

Opublikowano (edytowane)

Ja bym się nie pieprzył i oddał silnik do zakładu, gdzie wszystko przeglądną i zrobią ci na tip top to co trzeba będzie, a jeśli chodzi o koszty to wychodzi porównywalnie z tym remontem w stodole na którą gwarancji nie będziesz miał.

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano

Panowie, może nie trzeba sobie utrudniać i wystarczy pomierzyć? Tuleje mierzy się średnicówką, tłok mikrometrem, a pierścienie szczelinomierzem. Płaszczyznę może w warunkach garażowych ocenić przy pomocy liniału. Jak macie takie przyrządy to powodzenia, jeśli nie to oddaj to temu co ma i wie jak to użyć.

Opublikowano

Mam znajomego mechanika, a do zakładu raz oddałem i w życiu tego nie zrobię więcej 

A czy możliwe jest to, że ciśnienie szło przez prowadnice zaworowa ??? Jak zdjalem glowice to zawór wydechowy miał luz na boki... ssący był sztywny... gniazda też były wytłuczone, głowica jest zregenerowana... zdecydowałem, że na razie założę głowice na taki cylinder jaki jest... W piątek po świętach mam wyjazd po rozrzutnik okolo 30 km... założę butelke na odme i jak będzie olej ( jak jeździłem kilka km to był już w butelce) to zmieniam wszystkie zestawy naprawcze( albo zetor pdc albo kolbenschmitt) i sprawdzam resztę głowic

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, jacus napisał:

dawaj adres zakladu ktory tak tanio i dobrze robi....

Brat oddawał silnik Perkinsa (3p) do zakładu koło Tarnowa i wyszło mu coś koło 5000-6000zł. Silnik był kompletny szrot bo korba bokiem poszła. Zrobiona kapitalka z osiowaniem bloku itp. Silnik stuknął już ponad 2000mtg i ani nawet zapocenia nie ma. A daj komuś do stodoły zrobić ten silnik to zobaczysz ile pochodzi. Fakt faktem nie należy wszystkich wsadzać do jednego wora, bo wiem, że są i dobrzy mechanicy którzy znają się na robocie, ale ich to ze święcą szukać (przynajmniej u mnie). Znajomy dał s-4002 do remontu okolicznemu fachurze, którego ludzie chwalili. Nie dość, że tuleje na silikon zakładane i nad wałem tylko skwary wiszą, pompa oleju nie zmieniona, w rozrządzie pojedyncze koła powymieniane, wał niby dobry był i panewki tylko wymienione na nominalne. Zrobił nim rekreacyjnie 400mtg, odkupiłem od niego i zrobiłem kolejne 100mtg i  dostał po d*pie w polu i się zaczeło. W misce pełno opiłków i to na większość magnes nie działa, panewki rude, wał porysowany, rozrząd telepie, a góry nie sprawdzałem jeszcze. Ale każdy robi co chce i jak chce i nie chcę się tu sprzeczać, bo moja wiedza na temat remontów jest znikoma w porównaniu do tych na forum co naprawdę zęby na tym zjedli.;)

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano

Ja miałem tak z zakładem jak piszecie... miał być nowy wał w mf 560, okazało się że był po szlifie... I wiele więcej, trzebaby pisać z godzinę te wszystkie ich numery... mam mechanika, który robi właśnie w stodole i on musiał po tych partaczach poprawiać mojego mfa... 

1 godzinę temu, akmaly napisał:

Metoda chybił trafił jest równoznaczna z metodą prób i błędów. Obie mają wspólną cechy jakimi są czas i pieniądze. Powodzenia

Trochę i tak trochę i nie... dużo czasu mi nie zajmie to wszytko... jutro go złożę A w piątek pojadę po rozrzutnik... poswiece tylko uszczelkę pod głowice... Jak będzie d*pa to robię kapitalke góry silnika... 

O wszyskim was poinformuje, może komuś się przyda w przyszłości, jak będzie miał podobny problem 

Opublikowano

Dziś rozebrałem silnik dalej... idzie kapitalka góry silnika, pytanie dlaczego na 3 cyLindrze licząc od chłodnicy jest odbity dość głęboko zawór wydechowy ??? Zdjęcie poniżej 

20191227_112843.jpg

Opublikowano (edytowane)

 Źle wyregulowany, krzywy trzonek, lub się przyciera na prowadnicy .

Edytowane przez Sean
Opublikowano

nie zmierzono wysokości na jaką idzie tłok w GMP  względem płaszczyzny bloku . Skutek -źle dobrana uszczelka głowicy -zamiast 1,5 dano pewnie 1.2 no i stąd kolizja z zaworem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v