Skocz do zawartości

Renault 103.54- Rodzaje skrzyń biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie planuje zakup renault 103.54 i chce się dowiedzieć jak dokładnie działa skrzynia biegów w tych ciągnikach wiem że są dwa rodzaje 16+16 i 24+8 i tu moje pytanie czy w tych skrzyniach są półbiegi przełączane bez sprzęgła i ogólne działanie rewersu mechanicznego działa lekko czy raczej trzeba użyć siły

Opublikowano

w wersji mechanicznej musisz uzywac sprzęgła. Rewers działa dosyc lekko, tak jakbyc smieniał bieg. Wersje z polbiegami i rewersem elektrohydraulicznych bym odpuscił chyba ze masz dobrego mechanika w okolicy. Wersja mechaniczne jest dosyc prosta w naprawie.

  • Thanks 1
Opublikowano

Bardzo prosta skrzynia 16+16 posiada synchronizatory na biegach 1,2,3,4, na biegach  żółw i zając oraz na rewersie, brak natomiast na reduktorze I-II. Co za tym idzie w dobrej skrzyni nie powinno być zgrzytów przy przełanczaniu wajch oprócz reduktora I-II, który należy przełanczać po zatrzymaniu. Bardziej skąplikowana w naprawie lecz wygodniejsza jest wersja 24+8, która również posiada synchronizaowane biegi 1,2,3,4 oraz nie sychronizowany reduktor I-II. W wersji tej półbiegi oraz rewers są przełanczane bez sprzęgła, w prawidłowo działającej skrzyni przełanczanie półbiegów oraz rewersu nie trwa za długo oraz nie szarpie, a sprzęgło łatwo daje się wyczuć, szkrzynia ta w naprawie może byc naprawdę droga... Gdybym kupuwał traktor do 40 kilku tysięcy zł to szukał bym raczej wersji mechanicznej, natomiast powyżej 60 tys. pokusił bym się na tą wygodniejszą. 

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, izydor6280 napisał:

dźwignie są te same, od 95r. były tylko zabudowane osłonąZnalezione obrazy dla zapytania: renault 110.54"

tylko jest tutaj EHR i rewers elektrohydrauliczny 

ja mam mechaniczny rewers i jest pewność że będą mniejsze koszty naprawy 

 

Edytowane przez GRWielkopolska
Opublikowano
1 godzinę temu, listek11 napisał:

Witam mam pytanie odnośnie zbiornika paliwa w Renault jak się dostać do tego pod kabina trzeba kabinę unosić czy w środku jest dostęp?

Trzeba kabinę ściągać , a co się stało ?? Jeśli Panu się pływak od paliwa zaciął lub zawiesił to nie trzeba ściągać kabiny 

Opublikowano

Dzięki za informacje

Dzięki za informacje a w Renault 7514 jest tak samo?

Dzięki za informacje a w Renault 7514 jest tak samo?

Dzięki za informacje a w Renault 7514 jest tak samo?

Dzięki za informacje a w Renault 7514 jest tak samo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v