Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam wszystkich.Ostatnio wymieniłem w swoim MTZ tasmy na WOM-ie i mam problem pozostał taki sam,tzn.jezeli ma ciężko z jakąs maszyna która ma napęd na WOM to ślizga się... mógłby mi ktos powiedziec co jest nie tak????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

taśmy dobrze wyregulowane , po remoncie (wymiana satelit i łożysk igiełkowych ) musiałem wymienić taśmę parcianą na taką zieloną kostkę i się nie paliła :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

A można założyć szerszą niż jest? u mnie idą 44mm kostkowe, a wiem, że sa dostepne jeszcze 56mm....jak sadzicie- bedzie pasowac szerza zamiast standardowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    62

ale to nic nie da bo one są dobrane wg szerokości bębna :) szersza nie będzie więcej brać może nawet być gorzej jak zahaczy o hamulec :) ,A co dalej słabo kręci :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Tzn spotkałem się ze stwierdzeniem, że taśmy parciane są lepsze niż kostkowe (opnia sprzedawcy, który na moje pytanie skad taki argument stwierdzla ze ciesza sie wieksza popularnoscia)...i nie wiem, nie mam w tym doświadczenia bo zmieniam je po raz pierwszy, a w nowym Belarusie miałem kostkowe...ma ktoś może rozeznanie w tej kwestii? kostkowa 44mm kosztuje 23zł a parciana 44mm 40zł

 

-do kostkowej ciągnącej 56mm jest hamujaca 36mm

-drugi zestaw to dwie 44mm kostkowe

-trzeci to dwie 44mm parciane

 

...tak więc, które lepsze- parciane czy kostkowe? i czy mozna zalozyc szersza i czy to cos diametralnie zmieni? czekam na sugestie forumowiczów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
diegotm    0

zeby kupic tą szerszą musisz tez kupic szersze bębny, jarzmo satelitów, itp, w zasadzie cały moduł WOMu

w nowszych mtz'ach wom wzmocniono właśnie dając szerszy bęben włączający. Mozna kupić cały kompletny wom wzmocniony za ok 750zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

Warto sprawdzić stan bębna który załącza WOM jeżeli jest nawet minimalnie spękany warto wymienić na nowy, bo będą kłopoty z jego regulacją. Taśmy parciane mają większą wytrzymałość, a z wymianą na szersze to tak jak pisze @diegotm, troszkę gratów trzeba wymienić,ma to swoja zasadność jeżeli WOM jest mocno obciążany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

Mam nowego Belarusa 920. podczas pracy z prasą kostkującą sipma z224/1 zauważyłem taką sprawę. Ciągnik pracował na biegu jałowym prasa była włączona i wrzuciłem do niej niezawiązaną sprasowaną wcześniej kostke. po kilku chwilach "zapchała się" i WOM stanął całkowicie. Podczas pracy na obrotach nie dało się zauważyć poślizgów. Dobrze są taśmy naciągnięte?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
×