Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam mam MTZ 820 z 2010. Dzisiaj podczas prasowania słomy ciagnik zaczal tracic na obrotach i sie zapowietrzac paliwa 3/4 zbiornika. Nie da sie go teraz odpowietrzyc. Kranik z lewej strony nie podaje paliwa nawet po zdjeciu kranika paliwo nie leci. po zdjeciu korka do spuszczania paliwo leci normalnie. z prawej strony paliwo leci normalnie. Podczas recznego pompowania slychac z odstojnika powietrze konkretnie jak gdyby z tej srubki na dole. Macie jakies pomysly czemu sie tak dzieje.

 

Opublikowano

Po pierwsze to musisz wyczyścić zbiorniki bo jak widać masz tam jakiś syf. A druga sprawa na pewno zapchało się na rurce wchodzącej do filtra wstępnego na tym oczku. Tam się standardowo zatyka musisz wężyk z oczka ściągnąć i wyczyścić, najlepiej od razu oczko też odkręć i cały filtr wstępny.

Opublikowano
Wężyk do odstojnik ten co leci od zbiornika już czysczony w pierwszej kolejności syf na końcu oczka rzeczywiście był i został wydmuchany. Teraz leci całym oczkiem ale jest to z prawego kranika. A odstojnik cieknie dołem tam gdzie jest ta srubka na klucz 12. I do śruby odpowietrzajacej filtry paliwa Levi już mało.
Opublikowano (edytowane)

A sprawdzałeś czy gdzieś nie przycisnęło wężyka. Jak do filtra wstępnego paliwo dochodzi swobodnie, to sprawdź czy do pompy dochodzi swobodnie. Jeżeli tam też jest ok. to pompka będzie do wymiany, one lubią padać. 

 

Edit. nie doczytałem ze to już na filtrach z odpowietrzenia ledwo leci. Musi być coś przytkane pomiędzy filtrem wstępnym a dokładnym, ewentualnie pompka ledwo pompuje.

 

A odstojnik przeczyszczony?

 

Mi się zapowietrzał bo wąż pomiędzy pompą wtryskową a filtrem był popękany i łapał lewe powietrze, co ciekawe ropa nie ciekła tylko powietrze łapał, ale musiało byc poniżej 1/3 zbiornika a ty masz więcej. Ogladnij węże jak spękane to wymienić nie zaszkodzi bo strasznie słabej jakości są.

 

Edytowane przez Shogun
Opublikowano

Odstojnik wyczyszczony jak pom0uje ręczna pompka to słychać że gdzieś z odstojnik lewe powietrze chyba łapie tak myślę czy nie wymienić całego odstojnik do mtzta nie są przecież drogie węże są całe. Jak brałem na zaciag to odpalił i zaraz zgasł.

Opublikowano

 

A paliwa to masz 3/4 zbiornika na wskaźniku czy mierzone "patykiem"? Bo jak sprawdzasz w lewym zbiorniku przez wlew a kranik nie drożny to paliwo się prawie nie przedostaje do prawego i możesz mieć mało paliwa w nim, co za  tym idzie łapie gdzieś lewe powietrze. Bo jak faktycznie masz 3/4 zbiornika to nie ma szans złapać lewego powietrza, poziom jest wyżej niż filtry i paliwo nie jest zasysane tylko wpływa pod ciśnieniem.

Spróbuj do lewego kranika dmuchnąć kompresorem, jak się przetka to podłącz węże, stan paliwa się wyrówna i powinien odpalić. Jak podejrzewasz filtr wstępny to możesz do próby go pominąć, ale ja myślę ze to nie jego wina. 

Opublikowano

Jeszcze dla pewności było dolewane paliwa więc na wskaźniku. Jak odkrece prawy kranik to leci normalnie całym kranikiem i do odstojnika też leci bez pompowania czyli cisnieniowo z lewego kranika nie leci bo jest zamknięty Kulka. Ale on chyba tak miał ze on tylko przy pompowania się otwiera. Bo w nim też jest paliwo bo odkrecilem korek spustowy i leciało normalnie.


A pominąć odstojnik to jak to bym sprawdzil

Opublikowano (edytowane)

Jak z lewego nie leci to znaczy że jest zatkany. Do prawego zbiornika paliwo dostaje się głównie cienkim wężykiem z prawego, jedynie jak tankujesz do pełna to po zapełnieniu lewego przelewa się dodatkowo łącznikiem u góry. Możesz mieć mało paliwa w prawym zbiorniku, przez co łapie gdzieś na popękanym wężyku lewe powietrze. 

Pominąć filtr to musisz dopasować jakiś wężyk metalowy żeby połączyć bezpośrednio wężyk wchodzący do filtra wstępnego z wychodzącym. Ale najpierw udroznij kranik w lewym zbiorniku bo to podstawa. Musisz być pewny że paliwo bez przeszkód wypływa ze zbiornika, dopiero dalsze obserwacje. Może być tak że paliwo swobodnie wypływa z prawego kranika ale jak odpalasz i pompa próbuje pociągnąć to wtedy się zatyka.

Edytowane przez Shogun
Opublikowano

Hej. 

Podobne problemy miałem w ciągniku i kombajnie. 

Przyczyny: nie szczelne lub zapchane przewody uszkodzone wężyki, nie trzymają podkładki. 

Żeby ustrzec się takich problemów najlepiej zakuwać węże zamiast używać opasek zaciskowych.

Problem jest też taki że pompa paliwowa ciągnie z baku masę paliwa a zużywa może z 10-20% dlatego gdy często zasysa albo syf z baku albo powietrze zamiast paliwa. 

W ciągniku i w kombajnie przelew zamiast dać  z powrotem na bak paliwa dałem na zasilanie pompki albo filtr paliwowy. Dzięki temu przefiltrowane paliwo nie trafiało do baku a od razu do obiegu zasilającego pompę paliwowa a zaciągało paliwo tylko wtedy gdy brakowało. 

Efekt piorunujący problemy dzięki temu że pompa paliwowa zaciąga z baku bardzo małe ilości paliwa przez co i syfu nie ciągnie, problemy z zapowietrzaniem albo zniknęły albo pojawiają się kilkanaście razy rzadziej.  Ciągnik zapowietrzył się gdy paliwo nie było w stanie płynąć przez przewód zasilający z baku bo jakiś robal dostał się  i tak zabił że nawet kapki paliwa nie leciało  z przewodu. 

Tak wiec wszystkim którzy mają jakiekolwiek problem z zapowietrzaniem się silników proponuję kupić podwójna przelotówkę na dwa węże przelew z pompy dać na zasilanie a bak zaślepić. 

 

W twoim przypadku z jakiegoś powodu pompie łatwiej zaciągnąć powietrze zamiast paliwa. 

Najlepiej jakbyś zaślepił jeden koniec np zakręcając kraniki a drugi podłączył pod sprężone powietrze i sprawdził gdzie będzie wydostawało się powietrze powinny się pojawić bąmble tam gdzie układ jest nie szczelny. 

Opublikowano
Cytat

przelew z pompy dać na zasilanie a bak zaślepić. 

Brzmi trochę jak perpetum mobile. ;) Ale pomysł wydaje się dobry bo faktycznie gdy paliwo jest wolniej pobierane z baku to syfy z mniejszą siłą są ściągane w miejsce kranika.

Ale w powyższym przypadku gdy odkręcasz kranik i paliwo nie leci to dopóki czegoś z tym nie zrobi może zapomnieć o odpowietrzeniu układu i odpaleniu. Na 99% jak ma oryginalne wężyki paliwowe to są do wymiany bo popękane, mam Belarusa 952 z tego samego roku i już trzy lata temu wymieniłem te krótkie przy filtrach i skracałem główny z baku, ale on jest już też do wymiany, tak samo powrót.

W MTZ-cie jest specyficzny problem bo baki są dwa na jednym poziomie połączone dołem cienką rurką i górą grubym łącznikiem ale nim paliwo przelewa się tylko gdy bak jest pełny, ewentualnie troche chlapie podczas jazdy. Paliwo wlewa się do zbiornika lewego i w nim zatrzymuje się 99% całego syfu który zatyka kranik a tym samym i dopływ paliwa do zbiornika prawego. Paliwo wówczas jest pobierane tylko z prawego, nie było by to jeszcze jakimś wielkim problemem, ale powrót jest zrobiony do zbiornika lewego. W efekcie już nie raz miałem sytuację ze po pracy zbiornik 3/4 a rano 1/4, bo kranik był lekko przytkany i paliwo prawie się nie lało ale przez noc poziom się był w stanie wyrównać.

Opublikowano

Witam

Miałem dokładnie ten sam objaw: jadę, słabnie i ciężko odpala. Po odpaleniu miałem wrażenie że nie chodzi na wszystkich cylindrach. Oczywiście sprawdzanie odstojnika, przewodów czy paliwo się leje itd. Zupełnym przypadkiem dmuchnąłem do baku, już nie mając innych pomysłów i na przewodzie przed odstojnikiem pojawiło się paliwo. Okazało się, że fabryczny przewód był bardzo napięty i pojawiło się pęknięcie. U mnie problem rozwiązał kawałek wężyka, dwie opaski zaciskowe i miedziana rurka ze starego wętla jako łącznik. 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tylko że rusek nie ma przelewu na bak , tylko na filtr...

 

Wymień wszystkie wężyki i wymień uszczelkę pod szklanką filtra wstępnego, jeśli to nie pomoże , a z tego co napisane powinno , to jeszcze pompka do wymiany

 

Ale oczywiście najpierw udrożnienie lewego baku

Opublikowano

Wymieniłem tylko odstojnik I wlalem nowego paliwa. Trochę poprasowalem wczoraj i mu przeszło. Coś nie tak raczej z paliwem było bo Bizon miał lany z tej samej partii i też się zapowietrza.


Tak jakby za gęste było.

Opublikowano

Tak gęste że aż z baku nie chciało się lać? ;) 

Udrożnij kranik, najlepiej wymontuj i przeczyść zbiorniki w wolnym czasie, unikniesz problemów w przyszłości. Tu nikt ze złośliwości nie pisze, po prostu są pewne podstawy które muszą być zachowane by wszystko działało. W tej chwili dolałeś paliwa, przepompowałeś trochę i obiaw chwilowo minął. Bardzo możliwe że jak wyjeździsz to co dolałeś to problem powróci.

 

Cytat

Tylko że rusek nie ma przelewu na bak , tylko na filtr...

To nie rusek tylko Belarus, i ma powrót do lewego zbiornika, wszystkie z plastikowymi zbiornikami tak mają. Ale fakt że warto to przerobić po staremu, tak zrobię jak będę wymieniał a to już w tą zimę najlepiej bo choć nie ciekną to już mocno popękane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v