Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie

Od pewnego czasu borykam się z brakuącymi biegami w moim MF 6270. Biegi pojawiają się i znikają. Problem pojega na tym że podczas jazdy potrafi zgubić biegi zapala się kontrolka żółta alertu (przestaje jechać) albo co jest dość częste np. zatrzymam sią po czym nie mogę ruszyć, wciskam sprzęgło wrzucam biegi i nic, traktor anie rusz czy do tyłu czy do przodu i tak potrafi nawet do pół godziny. Zgaszę silnik włączę z powrotem i też nic,  poruszam parę razy dziwgnią do przodu i do tyłu i parę razy powciska pedła sprzęgła i zaskoczy.. I potem już działa, po jakimś czasie znowu to samo.. kolejnym problemem jest to że na zimnym na żółwia przełącza bez problemu, wystarczy że pojeżdżę trochę i koniec, nie ma wcale żółwia dopóki nie ostygnie.. oleje  i filtry zmianione. Co może być, który czujnik, może cewka albo elektro zawór. proszę o pomoc

Opublikowano (edytowane)

Brak żółwia to na 100 procent cewka (ewentualnie cały elektrozawór) . Przerabiałem już to. Jak wypniesz eletrozawor na zewnatrz i bedziesz testował to zadziała. Ale jak dostanie temperatury to jest już lipa. Przełóż cewke od innej fukcji. 

Nie wiem jaka tam masz skrzynie ale w starszym mf  też musiałem wymienić cewke jak mi brakło półbiegów. Był ten sam schemat ciągnik dobrze się rozgrzał stracił 2 półbiegi -> odczekałem 20 min-> półbegi wracały. Ciagnik nie stawał tylko 2 polbiegow brakowalo

Napisz ile mth i jaka skrzynia.

Ja te usterki miałem w mf 8220. Co 2 tysiace mth czujnik sprzegla padał. Pali sie wtedy czerwony trojkat. Blad potrafil wyskoczyc nawet jak sie nie dotykala sprzegla. Pomagało zgaszenie i powajchowanie sprzeglem. Dopiero wtedy zapłon włączasz i zapalasz.

Jak będziesz w korbankowie to zapytaj się o emulator zamiast tego czujnika. Cena ta sama i rozwiazanie trwałe.

Edytowane przez kibix
Opublikowano (edytowane)

Witam, bardzo dziękuję za odpowiedz. Kurcze nie przyszedł mi żaden mail że ktoś mi odpisał na moją widaomość. Cewkę od żówią i zająca podmienię na inną ale to wymaga dłużesz pracy gdyż znajduje się ona na samym dole i nie ma dostępu do niej bez rozbierania filtra i kilku sztywnych kolanek od węży. Generalnie ten zółw nie jest tak bardzo uporczywy jak całkowity zanik biegów. Dalej mam ten sam problem. Chcę jutro zamówić ten czujnik od sprzęgła bo jakieś mam przecucie że to od tego. Co to za emulator?

Skrzynia power control 32 biegi ok 7000 mth (a tak naprawdę kto to wie :) ) silnik jest ok

Edytowane przez brandon99
Opublikowano

Ten emulator eliminuje czujnik sprzęła ja kupowałem u korbanka. Sami polecali żeby go kupić. Mówili  że przez cały rok sprzedali 1 czujnik i trzysta pare emulatorów. Czujni podziała 2 tys mth i padnie. Czujnik wyglada jak walec z trzpieniem, który się wciska jak naciśniesz sprzegło. Nie ma dużo roboty żeby go wymienić. 

Co do elektro zaworów to mi najpierw padł żółw/zajac potem od womu a nastepnie od biegów.

Skrzynie mam tą samą. 

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedż. Generalnie tam są dwa czujniki i potncjometr. Pierwszy czyjnik na samym dole odpowiada za odpalanie silinka. Drugi to czujnik położenia sprzęgła. https://www.bima.pl/pl/p/CZUJNIK-PEDALU-SPRZEGLA-MASSEY-FERGUSON/1166 który kupiłem w bimie. Czy o tym jest mowa? Ten trzeci to potencjometr który jest niedostępny. (dołączam jego zdjęcie) Są class i renault, mają 5 pinów i wyglądają prawie idenczynie jak ten mój ale mają inny nr katalogowy. 

Generalnie wymieniłem czujnik położenia sprzęgła i dwa tygodnie odpukać jest ok.

Co do elektrozaworów to u mnie jest ten sam problem.. Brakuje mi zółwia i zająca czasami załapie zówł.. Obecnie nie działa wcale wom.

Pytanie który to jest elektrozawór od biegów.

Bo tam pod spodem jest tak jak na rysunku, licząc od spodu:

 

2.2019-07-25_11h38_52.png.e59e770d134a949a4e119aa4e6e43542.png 

 

Który to jest od biegów o którym Pan wspomniał?

Czy możę mi Pan wysłać swój nr tel na maila może miałbym Pan chwilę na rozmowę.

p.sarnowski99@gmail.com

20190722_194730.jpg

Opublikowano

Tak, chodziło o ten czujnik co Pan kupił. 

Co do elektrozaworów od biegów. U mnie objawem było to że ciągnik zgubił 2 półbiegi. 

Mamy 1 A-> Przałączamy na 1B nic się nie dzieje -> przełączamy 1C przeskok o 2 połbiegi-> przełączamy 1D nic sie nie dzieje.

Cewka jest przykrecona na śrubokręt gwiazdkę. Odkręcasz odpinasz wtyczkę i powinno zejść. Przekładasz od innej fukcji co działa i testujesz. Na zdjęciu nie masz żadnego elektrozaworu od półbiegów. 

od spodu patrząc to masz żółw/zając, napęd, blokada,wom, sprzeglo od womu?

Spradz na błotniku czy kable od przycisku womu są dobre. O ile dobrze pamiętam to działa tak:

- kable normalnie są zwarte - > jak nacisniesz przycisk to się rozwieraja wałek staje.

Jak kabel jest urwany to wom nie wystartuje. 

 

Opublikowano
Dnia 25.07.2019 o 11:44, brandon99 napisał:

Dziękuję za odpowiedż. Generalnie tam są dwa czujniki i potncjometr. Pierwszy czyjnik na samym dole odpowiada za odpalanie silinka. Drugi to czujnik położenia sprzęgła. https://www.bima.pl/pl/p/CZUJNIK-PEDALU-SPRZEGLA-MASSEY-FERGUSON/1166 który kupiłem w bimie. Czy o tym jest mowa? Ten trzeci to potencjometr który jest niedostępny. (dołączam jego zdjęcie) Są class i renault, mają 5 pinów i wyglądają prawie idenczynie jak ten mój ale mają inny nr katalogowy. 

Generalnie wymieniłem czujnik położenia sprzęgła i dwa tygodnie odpukać jest ok.

Co do elektrozaworów to u mnie jest ten sam problem.. Brakuje mi zółwia i zająca czasami załapie zówł.. Obecnie nie działa wcale wom.

Pytanie który to jest elektrozawór od biegów.

Bo tam pod spodem jest tak jak na rysunku, licząc od spodu:

 

2.

imageproxy.php?img=&key=2e0fe1b1adf61807 

 

Który to jest od biegów o którym Pan wspomniał?

Czy możę mi Pan wysłać swój nr tel na maila może miałbym Pan chwilę na rozmowę.

p.sarnowski99@gmail.com

20190722_194730.jpg

Kolego mam podobną bolączkę w masseyu 6270 ciągnik jeździł dopóki przy wciśnięciu sprzęgła i próbie ruszenia dzieje się identycznie jak u ciebie. Co rozkrecałeś by dostać się do tego czujnika ? Dużo z tym zabawy ? Myślę że trafiłem na dobry trop bo dziś ciągnik odwalił takiego figla że szok a zniwa w pelni. Pozdrawiam ☺️

Opublikowano

żeby ten czujnik wyjąć to będzie trochę zabawy. Trzeba caly pedał sprzęgła wyciągnąć. A żeby to zorbić trzeba zdjąć obudowę silnika z lewej strony i tam będą trzy śruby do odkręcenia. Z górymi dowma nie ma jakieśgoś większego problemu, nasadka 13 i odpowidnio długa przedłużka żeby można było założyć grzechotkę. Płaskim kluczem nawet nie ma co podchodzić. Natomiast z tą trzecią śrubą (ona jest tak trochę z boku) to jest masakra bez kątowej nasadki nie było by opcji tego odkręcić.

Potem dkręcasz czwartą śrubę już w kabinie przy pedale sprzęgła. Ona łączy obie obudowy od sprzęgła i od hamulców bodajrze.

Pote ostrożenie musisz powypinać wtyczki i tyle. Ja zamocowałem potem z powrtoem tylko na te dwie górne śruby bo zabarko mi sierpliwości na tą trzecią która mi dwa razy spadał pod silnik i nie mogłem jej namierzyć i dałem sobie spokój. Wystarczą trzy śruby.

Aha nie próbuj wybijać sworznia od  pedału sprzęgła i sciagać sprężyny jest zbyt mocna i szkoda czasu.

Dnia 26.07.2019 o 22:32, kibix napisał:

Tak, chodziło o ten czujnik co Pan kupił. 

Co do elektrozaworów od biegów. U mnie objawem było to że ciągnik zgubił 2 półbiegi. 

Mamy 1 A-> Przałączamy na 1B nic się nie dzieje -> przełączamy 1C przeskok o 2 połbiegi-> przełączamy 1D nic sie nie dzieje.

Cewka jest przykrecona na śrubokręt gwiazdkę. Odkręcasz odpinasz wtyczkę i powinno zejść. Przekładasz od innej fukcji co działa i testujesz. Na zdjęciu nie masz żadnego elektrozaworu od półbiegów. 

od spodu patrząc to masz żółw/zając, napęd, blokada,wom, sprzeglo od womu?

Spradz na błotniku czy kable od przycisku womu są dobre. O ile dobrze pamiętam to działa tak:

- kable normalnie są zwarte - > jak nacisniesz przycisk to się rozwieraja wałek staje.

Jak kabel jest urwany to wom nie wystartuje. 

 

tam nab błotniku jest tylko przycisk od zmiany obtów wałka od włączania i wyłaczania jest dźwignia. Ale popatrzę na kable, sprawdzę też te w kabini od załaczania wałka.

No my już po żniwach i jak dotąd po wymianie tego czujnika nic się nie dzieje.. Traktor chodzi cały czas.. brakuje wałka i czasem żówia. Najważniejsze że sprzęgło działa bo kiedyś mi na krzyżówce rozłączył jak jechałem z przyczepą i maskara.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz jak jedzie ciągnik to zapala się i co chwila gaśnie pomarańczowy wykrzynik. 

 

2019-07-29_12h55_06.png.b73773c2dd6d226c1bbdf9f6ccb5d340.png

Czy to właśnie może być błąd którejś cewki? Jak Ciągnik stoi to kontrolka się nie świeci.

Opublikowano

Witam,

Odnośnie tego trójkąta to Serwisant mi tłumaczył że po wymianie czujnika powinno się zrobić kalibrację. Bez komputera tego nie zrobisz. Ja to olałem i nie widzę roznicy. A zrobiłem już lekko 4 tys mth. 

Co do reszty to ewidentnie cewki albo całe elektrozawór y. 

W serii 62xx wydaje mi się że będzie duzo łatwiej wykręcić ten czujnik 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v