Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 Nie dawno nabyłem ciągnik Ford 4600 i mam z nim problem dotyczący podnośnika. Na pusto jest wszystko ok , natomiast gdy jest pod obciążeniem (nawet lekkim) po podniesieniu do wymaganej pozycji ciągnik zaczyna cały podskakiwać / drżeć itp . Podczas podnoszenia zanim osiągnie wymagana pozycję podnosi płynnie , bez żadnych niepokojących objawów . Gdy opuszczę jest wszystko ok . Gdy natomiast podniosę do wymaganej pozycji i zaczyna się to drżenie i przełączę na rozdzielaczu na hydraulikę zewnętrzna to podnośnik przestaje drżeć. Dodam że pod hydraulike zewnętrzną mam podłączone tura i gdy on jest pod obciążeniem to nie drży w żaden sposób... Do może być przyczyną?

P.s. oleju jest dosyć

Edytowane przez daniel20v
Opublikowano

ale żeś się rozpisał.... Wg mnie to raczej nadmierna szczelność niż nieszczelność - tak bynajmniej podejrzewam . Myślę że jakiś zawór przelewowy uległ uszkodzeniu, i poprostu gdy podnośnik osiągnie wysokośc to zawór powinien puścić olej na przelew, a u mnie myślę że się przyciął i przez to wytwarza się ciśnienie oleju co powoduje drzeżnie - ale tylko tak myślę.... 

 

Jeśli wg Ciebie to nieszczelność to napisz coś więcej. Czego nieszczelność, czy częśći która znajduje się pod "plecakiem" czy gdzieś na zewnątrz jest dokręcone coś co przepuszcza ? 

Opublikowano

Zdobyłem trochę materiału, to może jeszcze raz napiszę. 

Na wstępie zaznaczam że ciągnik posiadam od nie dawna a opisany problem jest w nim od początku gdy go mam. 

Olej oraz filtr w hydraulice był zmieniany pół roku temu (przepracował 200 mtg), oraz to, że poprzedni właściciel zapewniał że ostatnio gdy używał podnośnika (tj. około 2 miesiąc temu) wszystko było ok. 

Zauważyłem że pod obciążeniem gdy podnośnik unosi się do góry jest wszystko ok (unosi się płynnie, nie szarpie) natomiast gdy już osiągnie wymaganą wysokość to stopniowo opada i znowu podnosi. Przez to podnoszenie i opuszczanie ciągnik cały drży , tak że nie idzie w nim wytrzymać. Co może być przyczyną? Dodam że ciągnik jest wyposażony w ładowacz czołowy który chodzi bez zarzutu.... (dla tych co nie wiedzą dopiszę że ten traktor ma dźwignię pod siedzeniem do zmiany hydrauliki ( działa albo podnośnik albo tur)). Wiem też że ciągnik ma regulacje tempa pracy pompy hydraulicznej, ale jakbym jej nie ustawił cały czas tur pracuje bez zmian (jest ok) oraz podnośnik podskakuje...

Oleju gdy sprawdzam na bagnecie (ciągnik ma taki z tyłu przy tylnej lewej osi) jest dosyć. 

Na zagranicznych forach wyczytałem że u jednych było podobnie gdy filtr oleju był do zmiany (lecz wtedy nic nie pisali o ładowaczu czołowym) a u mnie był on pół roku temu zmieniany. Drudzy pisali że w rozdzielaczu zacinał się zawór (domniemam że to nr 27A lub 24 na zdjęciu nr 3). Jeszcze inni że uszkodzeniu uległ rozdzielacz pod siedzeniem (przełącznik hydrauliki na podnośnik lub tur). 

Dziwi mnie to że tur działa prawidłowo, a podnośnik szarpie... Czy gdyby winny był filtr  (nr 71 na zdj nr 3) to było by to możliwe by tur działał prawidłowo a podnośnik szarpał?

Co może być przyczyną szarpania podnośnika?

 

Poniżej zdjęcia które mogą pomóc:

1. Wnętrze ciągnika ( z białego plastiku wychodzi dźwignia do zmiany tur/podnośnik)

2. Taki rozdzielacz hydrauliki posiadam (tyle że ja tempo pracy posiadam w kabinie) (zdjęcie zapożyczone z internetu)

3. Schemat hydrauliki i rozdzielacza (zdjęcie zapożyczone z internetu)

4. Schemat zaworu pod siedzeniem (ten który przełącza hydraulikę (albo tur albo podnośnik)) (zdjęcie zapożyczone z internetu)

IMG_20190511_131145.jpg

rozdzielacz.jpg

hydr ford zdj.png

zawor ford.jpg

Opublikowano (edytowane)

To że nieszczelność to pewnie masz racje. Ale po co piszesz że od razu zawalać podnośnik? Wg mnie nie ma takiej koniecznośći (oby)... Uszczelnienie siłownika to NA 100% nie jest, już Ci mówię dlaczego. Gdyby to było uszczelnienie podnośnika to gdy podłącze maszynę, podniosę ją do góry i gdy zaczyna szarpać zmienię hydraulikę na tura, to podnośnik nie opada. Gdyby były to uszczelniacze to przecież by opadł. Poza tym patrząc na schematy w środku w plecaku jest tam tylko praktycznie ten siłownik, więc po co mam rozbierać pół traktora skoro to na 100% nic nie da...

Wg mnie jest to nieszczelność albo na rozdzielaczu albo na zaworze, i teraz pytanie który.... ile mogłem i znalazłem dodałem schematów. Najbardziej podejrzewam zawór 27A z pierwszego schematu, co o tym sądzisz? 

 

Edytowane przez daniel20v
Opublikowano
Dnia 29.05.2019 o 13:56, daniel20v napisał:

To że nieszczelność to pewnie masz racje. Ale po co piszesz że od razu zawalać podnośnik? Wg mnie nie ma takiej koniecznośći (oby)... Uszczelnienie siłownika to NA 100% nie jest, już Ci mówię dlaczego. Gdyby to było uszczelnienie podnośnika to gdy podłącze maszynę, podniosę ją do góry i gdy zaczyna szarpać zmienię hydraulikę na tura, to podnośnik nie opada. Gdyby były to uszczelniacze to przecież by opadł. Poza tym patrząc na schematy w środku w plecaku jest tam tylko praktycznie ten siłownik, więc po co mam rozbierać pół traktora skoro to na 100% nic nie da...

Wg mnie jest to nieszczelność albo na rozdzielaczu albo na zaworze, i teraz pytanie który.... ile mogłem i znalazłem dodałem schematów. Najbardziej podejrzewam zawór 27A z pierwszego schematu, co o tym sądzisz? 

 

Od tego pana się nic nie dowiesz kolego. Ma warsztat bryka po forum tu podpowie tam podpowie coś ogólnikowo i tyle. Po to żebyś traktur jemu zaciągnął pod młotek 😉

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez kisiol
      Witam. Mam problem z kombajnem new holland cx5080 elevation. Kompbajn nie rusza ani do przodu ani do tyłu. Przy próbie ruszenia pokazuje kierunek do jazdy i podnosi obroty, dalszej reakcji brak. Kombajn nie ma świateł pozycyjnych z tyłu. Błędów brak ,bezpiecznik sprawdzone. Może ktoś dysponuję jakaś dokumentacja, chętnie odkupię..
    • Przez mastid
      Witam 

      Jestem posiadaczem ładowarki New Holland LM 430, dzisiaj pojawił się problem, a mianowicie ładowarka po odpaleniu słabo podnosiła teleskop do góry, nawet zwiększając obroty silnika robiła to w takim samym powolnym tempie i na dodatek na wyższych obrotach taki wydawał głos jakby pompa na pusto pracowała (bez obciążenia/bez oleju), ale prędkość wysuwu teleskopu była normalna co mnie zaskoczyło. Po czym zauważyłem że koła słabo reagują na obroty kierownicy, tzn. o bardzo mały kąt się obracają. 

      W pierwszej kolejności sprawdziłem:
      -poziom oleju hydraulicznego - okazało się że było jego brak, więc dolałem 20l i już zapełniło się okienko w "korku inspekcyjnym".
      -po dolaniu oleju zauważyłem czerwoną kontrolę z trybem na desce rozdzielczej (domyślam się że jest to kontrolka od ciśnienia oleju lub poziomu oleju) i po odpaleniu podniosła trochę szybciej teleskop ale wraz nie było to samo co powinno być normalnie (kontrola na chwilę zgasła i znowu się zapaliła)
      -następnie zauważyłem że nie działa rewers, tzn. ładowarka do przodu ani do tyłu nie zaczyna się poruszać.

      I teraz po tym moim skrócie opowieść... Proszę Was o pomoc i udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
      -Gdzie mogę znaleźć filtr od oleju hydrauliki?
      -Od czego zacząć sprawdzanie... ? Dodam że dzień wcześniej ładowarka normalnie pracowała. Od kiedy ją mam delikatnie tylni most się pocił/delikatnie kapie ale myślę że to gdzieś z siłownika... i mam nadzieję że to nie doprowadziło do uszkodzenia pompy...

      Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc, bo obecnie ładowarka stoi w jednym miejscu i nic z nią nie mogę zrobić !
    • Przez CaseBizon
      Witam co może być przyczyną tego że na komputerze pokazuje że jest otwarta klapa Ale czasami jest dobrze? Przez to zaczyna wcześniej owijac siatka. Który czujnik jest za to odpowiedzialny? Drugim moim problemem jest to że prasa nie liczy wszystkich bel, dzieje się tak jakoś rok po kupnie. Kupiliśmy ja nowa.
    • Gość
      Przez Gość
      witam, ile w przybliżeniu kosztuje wystrojenie kombajnu new Holland do koszenia kukurydzy? heder, sita itd
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v