Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim Belarusem 952, wesja zdaje się 1, z 2010r, w metalu i na podnośniku z jednym siłownikiem.

Zaczął strasznie kopcić jak lokomotywa, Po sprawdzeniu turbo okazało się dobre, za to w wydechu było pełno oleju, odkręciłem kolektor i okazało się że po zaworach olej ścieka. Powymieniałem uszczelniacze zaworowe, co ciekawe w fabryce pozakładali je palcami bez dociskania i 3 latały luźno na trzonkach zaworów a reszta praktycznie się nie trzymała. 

Po wymianie uszczelniaczy kopcenie minimalnie się tylko zmniejszyło, oleju w  wydechu już nie było więc na stół poszły wtryski, no i okazało się że leją wszystkie i ciśnienie otwarcia mają 130bar a mają mieć 220. Końcówki wtrysku chciałem zamówić Polskie ale tu na forum wyczytałem że do tego modelu lepiej org bo jak będą mialy  inny kąt to będzie kopcił na czarno mimo że nie będą lały. Końcówki to 174-02, szukalem w necie i tylko w jednym sklepie były, w dodatku 72zł za szt. 

Poskładałem ustawiłem i ku mojemu zdziwieniu ciągnik dalej kopcił tylko teraz na niebieskawo czarno. Wymieniłem jeszcze uszczelkę dolną pokrywy zaworów bo była gumowa i okazało się ze wypchlo ją wewnątrz na tych okularach dolotu i nie dość że olej trochę się dostawał to ciśnienie z turbo uciekało. Poskładałem wszystko, ciśnienie turbo nawet sprawdziłem, dmucha do 0,4 bara. Tylko dymienie nie ustało. 

Wkurwiłem się, ściągnąłem glowicę bo myślę sobie albo pierścień pękł, zapiekły się, albo tuleja porysowana. No i zonk, w silniku wszystko jak nowe, tylko troszkę nagaru na tłokach bo wtryski lały. 😨

Analizując sytuację po obejrzeniu głowicy wróciłem do wtrysków (szkoda że nie wcześniej), bo zauważyłem że chociaż nowe to zwłaszcza jeden jest strasznie oblepiony sadzą a zrobił może z 2mtg. Po sprawdzeniu okazało się że dobrze pyli, ciśnienie ma 220, może 225bar tylko że strasznie dziwny kąt pylenia, jest tak szeroki że prawdopodobnie paliwo nie jest wtryskiwane do komory wirowej tylko rozbryzguje się o głowicę i krawędź komory.

Co radzicie, końcówki odeślę, tylko jakie teraz zamówić, czy te Polskie Wuzetem-y się nadadzą bo pisze na aukcji że nie są do wersji turbo, a tych ruskich to już bym wolał nie zamawiać bo ciągnik potrzebny już pilnie i nie chce mi się bawić ciągle. Głowicę zdecydowałem się ściągnąć bo itak miałem wyciek spod misy olejowej więc skoro itak miałem ją ściągnąć to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić żeby się drugi raz nie bawić, a uszczelka pod glowicę to 40 zł.

Opublikowano

Zawory są ok. Całe zamieszanie przez te lejące wtryski. Tylko te uszczelniacze zaworowe i uszczelka klawiatury mnie zmyliły, też się przyczyniły ale głównie wtryski, no i te nowe końcówki to już dowaliły całkiem roboty, a ciągnik jeden i ciągle potrzebny, to postanowiłem zwalić głowicę na wszelki, bo uszczelka mały koszt a muszę ogarnąć temat bo sianokosy trza zaczynać. Trochę się pośpieszyłem z tą głowicą ale cóż, lepiej wiedzieć ze dół sprawny i spać spokojnie.

Tylko jakie te końcówki wtryskiwaczy zastosować bo białoruskich to szkoda kupować, ten sam numer a mają zupelnie inny kąt pylenia niż stare dodatkowo obrobione jak by ktoś po pijanemu to robił, choć kto wie, mogło tak być. ;)

Opublikowano

Znalazłem takie końcówki, ktoś stosował, czy będą dobre: https://agrogajda.pl/koncowka_wtryskiwacza_1710205__thm-13397i

Czy to są jakieś normalne czy Ruskie? Bo dystrybutor pisze że niby najwyższej jakości, nie chciał bym dostać ruskich zapakowanych jako THM. ;)

Generalnie to się wk...wiłem, jak przez 7 lat tylko sprzęgło wymieniałem, zapobiegawczo w wolnym czasie, no i akumulatory, ale też nie było przestoju, to teraz miesiąc już ciągnik rozgrzebany. Ah te ruski, niby wszystko dobre tylko to wykonanie elementów precyzyjnych woła o pomstę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v