Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem ze skrzynia 32x32 w massey 3050. Chodzi o to że jak przełącze na żólwia I wbije jaki kolwiek bieg to jest zgrzyt nie ważne czy A czy B przód czy tył. Na zającu jest wszystko okej wszystkie biegi działają tak jak powinny. W czym może tkwić problem? Szczerze mówiąc używam tylko zająca nie ma okazji przechodzić na żółwie Ale jednak siedzi w głowie to że coś tam nie gra w tej skrzyni.

Opublikowano

być może siłownik od reduktora ma nieszczelność, rozregulował się czy coś takiego i nie zazębia żółwia jak należy.... albo też wypadł oring z pokrywy pompy, który uszczelnia dopływ oleju do ów siłownika

Opublikowano

zdejmij dekiel skrzyni, wodzik najbardziej z tyłu jest od reduktora. Można podłączyć powietrze pod zasilanie elektrozaworów i podając napięcie na cewke reduktora zobaczyć jak działa przerzucanie

  • Thanks 1
Opublikowano

Miałem chwilę czasu więc zajrzałem do środka. Widełki te ostatnie z tyłu są podrobione I mają dość duży Luz na tym kole synchronizatora żółw zając. Widziałem na widełkach takie dwie śrubki na imbus czy to jest jakaś regulacja? Jutro spróbuje tam podać powietrze i zobaczę jak ten siłownik rusza tymi widełkami. Pytanie: da się tu coś zrobić bez rozpolawiania? Wyjac widełki lub jakoś podregulować?. 

Opublikowano

podregulujesz imbusami ale zapewne teraz nie przełącza bo luz jest za duży... być może ktoś kiedyś źle wyregulował i wydarło.

Musisz rozpołowić, pręt na którym chodzą wszystkie widełki pociągną trochę do przodu a siłownik wyjąć w stronę tylnego mostu (trzyma się na kilku imbusach)

Opublikowano
Dnia 19.04.2019 o 10:30, lukbold napisał:

zdejmij dekiel skrzyni, wodzik najbardziej z tyłu jest od reduktora. Można podłączyć powietrze pod zasilanie elektrozaworów i podając napięcie na cewke reduktora zobaczyć jak działa przerzucanie

Kolego lubkold nie wiem czy dobrze myślę żeby tutaj podać ciśnienie powietrzem (20) I dac napięcie na elektrozawór (19), w ten sposób powinienem zobaczyć jak siłownik przesuwa widełki reduktora? Przed wieczorem będę chciał to sprawdzić I wolę się dopytać dokładnie. 

20190425_121848.jpg

Opublikowano

dokładnie tak.... na 20 przychodzi olej od trójdziału (reduktor, zawór na silnikiem) i jest kierowany do wszystkich elektrozaworów.

Dasz prąd na cewke 19 to masz zająca, wyłączysz to masz żółwia

  • Thanks 1
Opublikowano

kiedyś prądu mi brakło, reduktor przełączył się na neutral, rozrusznik padnięty a ja na gwałt chciałem jechać... kompresor, trochę prądu na cewke żeby wbić zająca i na pych odpalił :D wyższa szkoła jazdy ;)

  • Haha 1
Opublikowano

Sprawdziłem, jak dam go cisnienie I prad na zająca to energicznie wskakuje do końca I slychac syczenie powietrza tam w okolicach chyba siłownika. Jak dam bez prądu na żólwia to cofa Ale nie na tyle żeby zazębić gdy przekręce ręką za zębatki to chwilę trzyma I omyka. Co dziwne na żółwia nie słychać syczenia. Czy da radę te widełki jakby przesunąć regulacja trochę w stronę bliżej żółwia czy jedyne wyjście to wyjmować te widełki? 

Opublikowano (edytowane)

no cóż... trza rozjechać traktor pare cm albo tak jak u mnie ktoś zrobił zapewne na te okazje czyli wyciął róg miski olejowej.

Pokręć tymi imbusami (jednego wkręć, drugiego wykręć to widełki przestawisz no ale tak czy siak luz na widełkach w pierścieniu musi być minimalny... szukać mi się nie chce ale być może tylko 1mm może być

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)

no zajrzyj od strony tylnego mostu na ten siłownik to zobaczysz imbusy, Oringi powymieniaj

Te widełki musisz zrzucić z tłoczyska tylko żeby zbytnio tego ni poharatać

A i wydaje mi się, że przez lewą pokrywę mostu to odkręcałem... a ten imbus to jakiś rozmiar calowy bo musiałem klucz szlifować

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)

to masz jeszcze proste do ogarnięcia... tak teraz myślę czy jest możliwość, że ten siłownik jest przyblokowany z jakiegoś powodu i nie ma pełnego skoku w tył hmm... może oring się zużył, podwinął i temu coś tam syczy

aaa.jpg

ass.jpg

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Syczy kiedy wbija na zająca  Ale wbija do końca A na żólwia  nie syczy Ale nie wciąga go na tyle żeby złapał. Widełki wyjechane widać. Ale masz rację dziwne że syczy, myślę że nadmiar ciśnienia powinien mi sp***rzać  tu przy elektrozaworze gdzie daje powietrze na zasilenie  A nie z silownika coś syczy. To jest jakaś instrukcja obsługi czy napraw ? Te Twoje screeny  mam na myśli. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v