Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zakupiłem Koparkę budowlaną Białoruś i mam problem.

Podczas kopania, po kilku cyklach pracy osprzętem koparkowym, wywala uszczelkę pod główną pompą, która znajduje się od strony zbiornika oleju.

Czy ktoś się spotkał z takim problemem, bądź ma pomysł co może być powodem?

Pozdrawiam

Andrzej

 

Opublikowano

witam  wiesz sprawdz czy powierzchnie do się równo przylegają i czy zawór ciśnieniowy dobrze pracuje bo może się zaciniać  i wtedy produkuje się dodatkowe ciśnienie  co może skutkować  wywaleniem uszczelki  

Opublikowano

Pompa jest właściwa? Nie jest czasami założona odwrotna?

Może przycina sie zawór przelewowy w rozdzielaczu, albo ktoś przestawił zawór bezpieczeństwa w rozdzielaczu? Widać jakieś przeróbki? Rozdzielacze są właściwe?

Opublikowano

Witam

Dziękuje panowie za odpowiedzi.

  1. Dnia 5.05.2019 o 10:08, rami napisał:

witam  wiesz sprawdz czy powierzchnie do się równo przylegają i czy zawór ciśnieniowy dobrze pracuje bo może się zaciniać  i wtedy produkuje się dodatkowe ciśnienie  co może skutkować  wywaleniem uszczelki  

Jeżeli chodzi o powierzchnie, to przylegają dobrze.

Zawór ciśnieniowy, chodzi o ten w rozdzielaczu?

 

Dnia 5.05.2019 o 15:53, Alchemik napisał:

Pompa jest właściwa? Nie jest czasami założona odwrotna?

Może przycina sie zawór przelewowy w rozdzielaczu, albo ktoś przestawił zawór bezpieczeństwa w rozdzielaczu? Widać jakieś przeróbki? Rozdzielacze są właściwe?

No właśnie tutaj mam małą zagwozdkę. Pompa jest założona na pewno dobrze, ale....teoretycznie jest to wersja budowlana, ale nie mam jak sprawdzić nazwy/modelu czegokolwiek bo wszystko zamalowane.

 

I teraz tak...wszystkie schematy hydrauliki itd. które przeglądałem odnoszą się do tego, że powinny być zamontowane 3 pompy zasilające.

Jedna, mała zasilająca siłowniki łap oraz siłowniki spychu. Pozostałe dwie, zasilające osprzęty robocze.

U mnie natomiast z tego co przeleciałem po wężach są dwie pompy.

Ta mała od zasilania siłowników łap i spychu i druga duża - pojedyncza, która zasila osprzęty robocze.

Duża ma parametry jak na zdjęciu:

173,4 l/min

16MPa

 

Na starych rozdzielaczach wszystko pracowało, tylko  po kilkunastu minutach pracy, używając sekcji zamykania łyżki wywalało uszczelkę pod pompą na zasilaniu.

Oddałem do regeneracji górny rozdzielacz i teraz po zamontowaniu jest o wiele gorzej - przy załączaniu pompy przy puszczaniu sprzęgła przygasał silnik, a jak puściłem do końca to wywaliło uszczelkę na pompie.

Dodam, że pompa była zdjęta całkowicie, tylko do wymiany oringu i uszczelki, oraz zamontowana ponownie.

 

Pozdrawiam

Andrzej

 

 

 

IMG_20190711_121154.jpg

Opublikowano

Czyli "wywala" uszczelnienie na przyłączu ssacym? Nie na wałku pompy? Korek w zbiorniku ma odpowietrzenie? Filtr przy zbiorniku oleju był czyszczony i jest dobrze złożony? Jest to wersja z filtrem papierowym, czy z pakietem "blaszek"?  

Opublikowano (edytowane)

Witam

Niestety nie było czasu żeby wejść na forum.

 

Dnia 14.07.2019 o 09:39, Alchemik napisał:

Czyli "wywala" uszczelnienie na przyłączu ssacym? Nie na wałku pompy? Korek w zbiorniku ma odpowietrzenie? Filtr przy zbiorniku oleju był czyszczony i jest dobrze złożony? Jest to wersja z filtrem papierowym, czy z pakietem "blaszek"?  

 

Tak, od strony wyjścia z pompy. Tam jest oring i właśnie on jest "wypluwany".

Korek sam w sobie nie ma odpowietrzenia. Odpowietrzenie zbiornika jest zrealizowane przez taką śrubę.

Filtr w zbiorniku był czyszczony. Jest to wersja filtra składającego się z blaszek. Jest on podwójny - tzn dwa filtry obok siebie. Jeden oczyszcza z dużej pompy, drugi z małej.

Pozdrawiam

Andrzej

 

 

 

 

 

IMG_20190926_164706.jpg

Edytowane przez bny
Opublikowano (edytowane)
Dnia 11.07.2019 o 12:53, bny napisał:

Na starych rozdzielaczach wszystko pracowało, tylko po kilkunastu minutach pracy, używając sekcji zamykania łyżki wywalało uszczelkę pod pompą na zasilaniu.

Oddałem do regeneracji górny rozdzielacz i teraz po zamontowaniu jest o wiele gorzej - przy załączaniu pompy przy puszczaniu sprzęgła przygasał silnik, a jak puściłem do końca to wywaliło uszczelkę na pompie

Dnia 26.09.2019 o 17:24, bny napisał:

Tak, od strony wyjścia z pompy. Tam jest oring i właśnie on jest "wypluwany".

Korek sam w sobie nie ma odpowietrzenia. Odpowietrzenie zbiornika jest zrealizowane przez taką śrubę.

Filtr w zbiorniku był czyszczony. Jest to wersja filtra składającego się z blaszek. Jest on podwójny - tzn dwa filtry obok siebie. Jeden oczyszcza z dużej pompy, drugi z małej.

Jesli wywala na wyjsciu z pompy ( miedzy pompą a rozdzielaczem) tam gdzie wysokie ciśnienie. Na co wskazuje przygasanie przy puszczaniu pedału sprzęgła. To problem jest na 90% w rozdzielaczach ( ewentualnie ich podłączeniu).

Generalnie moglem jakies zawory sumujace, czy dzielniki pominąć, bez schematu, ale w momencie gdy włączymy pompę olej plynie do rozdzielacza. W nim otwarty jest zawór przelewowy i cały olej wraca do zbiornika. Nie ma wtedy praktycznie ciśnienia na wyjsciu z pompy. Dopiero ruszając dźwignią na rozdzielaczu ten zawór blokuje przepływ, ciśnienie rośnie i jest kierowane na siłownik.

Oprócz tego zaworu mamy zawór bezpieczeństwa w rozdzielaczu. Otworzy się on dopiero przy przeciążeniu - zablokowanie siłownika czy za duży opór. Jego ciśnienie powinno być niższe od ciśnienia uszkadzajacego pompę, uszczelnienia czy rozdzielacz.

Tu coś blokuje przepływ juz bez dotykania rozdzielacza - zaciety zawór przelewowy? Złe połączenie przewodów? Zły typ rozdzielaczy?

Jakie tam są rozdzielacze? Później poszukam schematu jak zdążę, z typem rozdzielaczy bedzie łatwiej. Nie ma gdzies tam tabliczki z typem koparki? Rozyjskie EO i 4cyfry (pierwsza pewnie 2)

https://autopiter.ru/russiancatalog/bulat/eo-2621b/gidroraspredelitel-

Jesli kolega zna rosyjski (tlumacz gogle może pomóc) to w tym poscie jest mowa o zaworze. W całym temacie sa też zdjęcia ale trzeba troche sie naszukać:

https://fermer.ru/comment/1078091197#comment-1078091197

Wedlug informacji z tego forum, cisnienie w układzie:

EO-2621A ma ciśnienie w układzie hydraulicznym 10 MPa (100 atm.). EO-2626 ma 20 MPa (200 atm)

Na dokładkę koparki były produkowane w różnych fabrykach. I w tych samych wersjach mogą byc różne rozdzielacze

Edytowane przez Alchemik
Edycja
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Witam

Wstępnie wydaje mi się, że problem udało się rozwiązać.

Otóż po dokładnym porozbieraniu wszystkich połączeń i sprawdzeniu, okazało się, że podstawa która dochodziła do pompy od strony wylotowej była nieco wygięta z jednej strony, o jakieś 2-3 mm. Po lekkim zebraniu na tokarce i zmianie oringu na nieco cieńszy niż był poprzednio, jak na razie wszystko działa dobrze.

Na razie pokopałem tylko trochę i jeszcze dam znać czy na pewno wszystko jest okej za jakiś czas.

Natomiast mam jeszcze jedno pytanie...ponieważ hydraulika tutaj zalana jest olejem HL 150. W toku rozmów z ludźmi, zasugerowano mi, że olej może być nieco za gęsty tutaj. Czy tak faktycznie może być i czy to również może mieć wpływ na to co się działo wcześniej?

 

Dzięki Alchemik za olbrzymią pomoc.

Pozdrawiam

Andrzej

Edytowane przez bny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez lukasztusin123
      Witam.
      Valtra Valmet 8150, gdzie zamontowana jest pompa, która odpowiada za ciśnienie oleju w skrzyni biegów?  Czy ta sama pompa odpowiada za skrzynię biegów, oraz za całą resztę hydrauliki w traktorze? (wspomaganie, podnośnik itd.)
    • Przez Suchorski_15
      Witam, mam pytanie odnośnie ładowarki teleskopowej jcb 526-55 kupiliśmy ja okolo roku temu I od początku był Z nią problem, 
      Jeden z nich to właśnie hydraulika. Chodzi o to że gdy naladujemy pełną łyżkę (2.20m) np obornikiem to ma ciężko podnieść, lecz gdy wychylimy trochę łyche do wysypu odrazu podnosi Z lzejszymi ladunkami nie ma problemu. 
       
      Drugi problem jest taki że gdy uruchomimy skręt na wszystkie koła I chwilę pojezdzimy to skręty się zacinaja w sensie ze tylne koła są skręcone w prawo A przednie na wprost I trzeba od nowa je regulować co może przyczyna tych problemów? Pozdrawiam
    • Przez raszpl
      Witam, mam problem z MF 3060, a mianowicie chodzi o cisnienie oleju. Od jakiegos czasu zaświeca mi sie kontrolka " cisnienia oleju" a co za tym idzie, przedni napęd sam sie włącza. Robi sie tak podczas zdjecia nogi z gazu. Obawiam sie że czeka mnie wymiana pompy hydraulicznej. Przyczyną zapewne była duza ilosc opiłków metalu która pojawila sie z hamulcow w ktorych wytarly sie okladziny i co za tym idzie metal ocieral o metal. Mógłby mi ktos dać jakies rady, wskazowki co sprawdzić zeby upewnic sie cos mu dolega albo co mnie czeka z jego przyszłością?
      Z góry dzieki za odpowiedzi.
    • Przez zetor7352
      Witam.mam problem z zalaczeniem mlocarni w jd 2058 hillmaster.zalacza wtedy tylko kiedy np.trzyma sie podnoszenie hederu i zalacza zawor przelewowy.cisnienia na pompach ok pomierzone.cisnienie na zaworze redukcyjnym tez ok.jaka moze byc przyczyna? Ktos cos.z gory dzieki
       
    • Przez sznajdik
      Zagadka dla wtajemniczonych bardziej niż ja, cały czas wysiada mi jedna sekcja pompy od hydrauliki coś jest nie halo skoro tak się dzieje tylko co i gdzie tego szukać? Dodam że do oleju zastrzeżeń mieć nie mogę bo go przejrzałem zarówno dno skrzyni pod kątem czystości obejrzane a wspomaganie osłabło po 10 miesiącach od założenia pompy (w tym zimą ciągnik prawie nie używany stał) hydraulika zewnętrzna bez zarzutu. Pompa wyjęta pojedzie do reklamacji żeby poznać opinię zakładu, gdzie szukać przyczyny? co męczy tak tę pompę że ta sekcja zdycha?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v