Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
 

Witam serdecznie wszystkich kolegów!

Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem MX 120 i jak to bywa początki z nowym sprzętem są trudne, powoli uczymy się siebie nawzajem:) Ciągnik ma przepracowane 7800 mtg i chyba jest to wiarygodny przebieg bo nie widać żeby był jakiś zmordowany, a przyjechał z Francji. W sumie jeszcze za wiele nim nie popracowałem ale już mam kilka tematów z którymi muszę się zmierzyć bo nie gra wszystko tak jak powinno i tutaj prośba do bardziej doświadczonych kolegów którzy posiadają takie jednostki żeby podpowiedzieli co nieco. Opisze w punktach usterki aby łatwiej było odpowiadać.

1. Przedni napęd pracuje cały czas, nie można go wyłączyć,  sprawdziłem elektrozawór na bloku pod kabiną z prawej strony przedni - cewka i zawór sprawny (po podaniu zew. zasilania zawór otwiera się) mierząc napięcie na wtyczce od cewki w momencie przełączania miernik reaguje tzn. wskazuje jakieś napięcie ale tylko na ułamek sekundy także nie można odczytać, kontrolka od przedniego napędu zapala się i gaśnie w momencie załączania ręcznie jak i przez hamulec. Sprawdziłem też przekaźnik pod konsolą pierwszy od lewej i jest sprawny. Teraz pytanie co jeszcze można sprawdzić ? przewody do cewki? nie ma po drodze jeszcze czegoś na czym mógłoby tracić napięcie idące do cewki? Jest do tego jakiś sterownik czy napięcie z przekaźnika prosto na cewkę leci?

2. Sprawdziłem błędy i oto co wymrugała dioda od wom  42  ; 24 ; 32;  60

  Czy wiecie co oznaczają kody błędów  i czy można je wykasować ?

3. Przy pierwszej orce gdy  wychodziłem z ciągnika  wyłączyłem bieg  regulowałem ustawienie pługa wracam wsiadam wrzucam bieg a ciągnik nie jedzie, nie świeci się N ani nie mruga żaden błąd pół biegi przełącza OK ale nie ruszy ani do przodu ani do tyłu, jedyne co wtedy pomagało to zgaszenie i ponowne uruchomienie ciągnika. Co to może być ?

4. Jak wysoko podnoszą wasze podnośniki w MX-ach? Mam wrażenie że mój jakby za mało podnosił (no chyba że ten typ tak ma) przy max. podniesieniu ramiona są w pozycji pionowej, tzn. nie zarzuca ich aż na ciągnik. skróciłem dość dużo wieszaki i jakoś z pługiem 5-skibowym szło ale wydawało mi się że ciągnik takiej klasy powinien mieć większy zakres ruchu ramion.

5. Jak działa to pokrętło podnośnika z narysowanym pługiem? zacząłem się nim bawić ale nie obczaiłem o co z nim chodzi czasami przy ruszaniu z miejsca wyciągało pług do góry a jak stanąłem to opuszczało na dół, ustawiłem  w pozycji środkowej i było ok ale napewno ma ono jakąś funkcję. Błąd jaki świeci  na EHR to tylko 4

Będę wdzięczny za każdą radę. A propo czy posiada ktoś może serwisówkę do MX 120?

Opublikowano

4 sygnalizuje przepaloną żaróweczkę w klawiszu podnośnika podnieś/opuść. To mniejsze kółko to dociążanie. Do oporu w prawo-nieaktywne, im bardziej przekręcasz w lewo tym większą siłą próbuje podnieść narzędzie (dociążanie), tylko tak jest to skonstruowane że zaczyna działać gdy ruszasz (jesteś w ruchu) jak staniesz przestaje działać i narzędzie opada. Kody wom-u można łatwo wykasować tylko w zasadzie nie ma po co.

Opublikowano

Ale co niesprawdzając?  Po co zadajecie takie pytania? Jak u handlarza na placu sprawdzić czy rozłancza przedni napęd? Zakładając ten temat miałem nadzieją że od innych użytkowników którzy posiadają takie traktory od dłuższego czasu można się czegoś mądrego dowiedzieć, ale chyba się  myliłem bo widzę że nie znacie nawet zasady elektrycznego załączania przedniego napędu.

U was jeśli jest problem to wzywacie zapewne serwis bo nie potraficie usunąć drobnych usterek, a  u mnie tak nie jest, wolę sam trochę pogłówkować i usunąć usterki , a nie czekać na serwis i wydawać grubą kasę za naprawę głupich spraw.

Podsumowując - jeśli nie masz pojęcia jak odpowiedzieć na moje pytania to lepiej nic nie pisać bo i po co.

Opublikowano

Witam

Z wszystkimi problemami poradziłem sobie sam, bez żadnych serwisów czy mechaników ciągnik śmiga jak nowy , czyli jak widać nie taki złom jakby niektórym mogło się wydawać, wystarczy trochę ruszyć głową no i poznać maszynę.

Zamykam Temat

Pozdrawiam Marcin

Opublikowano
Dnia 17.04.2019 o 00:44, Marcinek178 napisał:

Witam

Z wszystkimi problemami poradziłem sobie sam, bez żadnych serwisów czy mechaników ciągnik śmiga jak nowy , czyli jak widać nie taki złom jakby niektórym mogło się wydawać, wystarczy trochę ruszyć głową no i poznać maszynę.

Zamykam Temat

Pozdrawiam Marcin

Cześć, mam tez problem z napędem. Czy jesteś w stanie opisać lub skontaktować się jakoś ze mną żeby pomóc w usunięciu tej usterki?

Opublikowano

Dokładnie nie znam schematu , jednak na ogół w układzie jeszcze powinien być przekaźnik który steruje elektrozaworem . Dodatkowo przekaźnik jest sterowany nie tylko włącznikiem napędu ,ale też czujnikiem przy pedale hamulca ( załączanie napędu przy hamowaniu).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v