Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

W moim case Mxm 140 2004 r brakuje wtyczki do sprzęgła wiskotycznego. Jak go kupiliśmy już nie było. Wiszą tylko kable. I mam pytanie czy można kupić gdzieś taki kabel, wtyczkę ? Bo szukam na int i jest tylko sprzęgło, a nie ma nic o kablu. Może ktoś coś wie o dostępności takiej wtyczki, kabla. Bo wentylator chodzi na full cały czas. Zimno, gorąco, cały czas te same obroty. 

Pozdrawiam 

Opublikowano
1 godzinę temu, koda92 napisał:

Witam

W moim case Mxm 140 2004 r brakuje wtyczki do sprzęgła wiskotycznego. Jak go kupiliśmy już nie było. Wiszą tylko kable. I mam pytanie czy można kupić gdzieś taki kabel, wtyczkę ? Bo szukam na int i jest tylko sprzęgło, a nie ma nic o kablu. Może ktoś coś wie o dostępności takiej wtyczki, kabla. Bo wentylator chodzi na full cały czas. Zimno, gorąco, cały czas te same obroty. 

Pozdrawiam 

o ile się orientuję to do tego sprzęgła nie potrzeba żadnych kabli bo temperatura otoczenia   włącza i wyłącza proporcjonalnie wentylator (ale mogę się mylić )

Opublikowano

No właśnie na sprzęgle jest wejście na wtyczkę i obok jest puszczony kabel do tego wejścia, ale nie ma wtyczki. Wiszą gołe kable. Tak jakby wtyczka się wypięła i wentylator ją urwał, albo ktoś celowo to zrobił. 

Opublikowano
1 minutę temu, koda92 napisał:

No właśnie na sprzęgle jest wejście na wtyczkę i obok jest puszczony kabel do tego wejścia, ale nie ma wtyczki. Wiszą gołe kable. Tak jakby wtyczka się wypięła i wentylator ją urwał, albo ktoś celowo to zrobił. 

teraz czaję od przodu powinien być pręt po którym prowadzony jest kabel wyślij zdjęcie gniazda 

Opublikowano
46 minut temu, koda92 napisał:

Ciężko lepiej zrobić. Mało miejsca. Tam jest 3 bolczyki 

IMG_20190212_145029.jpg

1 godzinę temu, koda92 napisał:

No właśnie na sprzęgle jest wejście na wtyczkę i obok jest puszczony kabel do tego wejścia, ale nie ma wtyczki. Wiszą gołe kable. Tak jakby wtyczka się wypięła i wentylator ją urwał, albo ktoś celowo to zrobił. 

wygląda na superseal lub econoseal  kilka zł ale dla pewności zdobądź zdjęcie wtyczki oryginalnej od strony pinów wtedy ci powiem bo ze zdjęcia też trudno rozpoznać a jeszcze jest różnica średnicy pin szukaj rolnika z takim ciągnikiem i zrób zdjęcie i szkic kolorów kabli

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Teraz już wiem w jakim kierunku szukać. Może to być wtyczka superseal. Poszukam u innych użytkowników jak ta wtyczka faktycznie wygląda. 

Opublikowano
2 godziny temu, koda92 napisał:

Dzięki za odpowiedzi. Teraz już wiem w jakim kierunku szukać. Może to być wtyczka superseal. Poszukam u innych użytkowników jak ta wtyczka faktycznie wygląda. 

kolory mogą być różne i rozmiary konektorów  

Opublikowano (edytowane)

Witam. Zapoznałem sie z twoim problem Koda92 opisujesz ze twój case chłodzi sie na fula ciagle czy zimny czy ciepły. Przerabiałem bardzo podobny temat w swoim mxm120.
Po załozeniu nowego visko elekrycznego wentylator ciagle chodził na maxa, Co powodowało nie dogrzanie silnika. Wina lezy po stornie sterownika od viska (nie odpłacanle aby wymieniac)  . Ta wtyczka jest od przesyłania impulsu na visko elektryczne od sterownika , które siadają w Mxmach. Najlepszym i najrozsądniejszym rozwiazaniem jest wymina viska na mechaniczne . Pozdrawiam 

Edytowane przez PrzemoCase
Opublikowano

wielki dzięki PrzemoCase  za konkretną odpowiedz. Wtyczkę chciałem zdobyć,aby wiedzieć co dalej bo właśnie mam prawdopodobnie nie dogrzany silnik. Będe myślał nad tematem i szukał nowe visko. 

Opublikowano

a ja bym wpierw nawet prowizorycznie sprawdził istniejący układ koszt groszowy a może być sprawny kwestią jest kolejność podłączenia przewodów  

Opublikowano

Jest 5 kabelków i 3 piny. Spróbuję jutro podpinać kabelki w różnych kombinacjach tylko jak sprawdzić,że będzie działać prawidłowo? 

 

Opublikowano
17 minut temu, koda92 napisał:

Jest 5 kabelków i 3 piny. Spróbuję jutro podpinać kabelki w różnych kombinacjach tylko jak sprawdzić,że będzie działać prawidłowo? 

 

w ciemni bym nie podłączał bo jest  ponad 20 kombinacji przecież znajdziesz w okolicy podobny model  a powinna byś masa zasilanie i trzy stopnie a jeszcze prościej zdobądz nr tel do serwisanta i powinien ci pomóc kolorami  

Opublikowano

I tak zrobię. Dzięki za porady. Poszukam takiego ciagnika i sprawdzę jak to tam wygląda bo faktycznie bez sensu podpinać kable na wariata. 

Opublikowano

Witam ponownie. 

Może ktoś odezwie się ponownie w tym temacie. 

Jak było wcześniej pisane zdobyłem kabel do wiskozy i mam nowe sprzęgło wiskotyczne. I niby wszystko powinno być ok, ale nie jest. Wentylator nadal kręci na maksa. Im obroty silnika większe tym wentylator szybciej kręci przez co silnik jest nie dogrzany. Osiąga ok 70 stopni. Co jeszcze może być nie tak? Wisko elektryczne nowe, kabel nowy. Jakiś sterownik czy coś? 

Proszę o pomoc 

Dzięki i pozdrawiam 

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Znalazłem u siebie ten moduł i on ma taki sam nr jak tu podany tylko różni się ostatnią cyfrą. 82033640 u mnie taki jest. A gdzie go można zdobyć bo w Polsce nie widzę. Chyba że można go naprawić

Opublikowano

ja w nh to kupowałem w serwisie ale regenerowany, z tym że stary musiałem oddać bo inaczej trzeba było zapłacić za moduł + opłata regeneracyjna za niezwrócony moduł. Ceny nie pamiętam bo to było z 5 lat temu.

Opublikowano

W starej wtyczce było 3 piny bo dwa były wyłamane. Teraz mam nową wiskoze i jest 5 pinów. Chwilę temu rozmawiałem ze szwagrem co jest w Holandii i on tam znalazł ten moduł o tym numerze. W następnym tygodniu będę go miał. Zobaczę czy zadziała wszystko po jego wymianie

Opublikowano

Wymieniłem ten moduł na nowy (uzywany) ale nic się nie zmieniło. Ale dziwne jest w tej wiskoze że jak włączę zapłon i poruszam tym gniazdem co wtyczka wchodzi to słychać tam takie pukanie jak mloteczkiem w kowadlo. Jak ruszę wentylator o pół cm to przestaje. Wrócę te pół cm i znowu stuka. Tak jakby się chciało załączyć czy coś. Może jest zepsute to sprzęgło mimo że jest nowe

Opublikowano
Dnia 13.02.2019 o 19:28, RU68 napisał:

a ja bym wpierw nawet prowizorycznie sprawdził istniejący układ koszt groszowy a może być sprawny kwestią jest kolejność podłączenia przewodów  

U mnie ten sam problem wiskoza kreci cały czas szczególnie jak jest zimno. Jak sprawdzić uklad? Czy zepsuty czujnik temperatury może być powodem? U mnie są 3 w obudowie pompy

Opublikowano

Wiskoza zawsze się kręci ale jak zimno to poślizg rzędu 80% i w miarę wzrostu temperatury poślizg zmniejsza się a wszystko aby zmniejszyć zużycie paliwa wentylator dużych silników porafi o ponad 10 km zmniejszyć moc przy pełnym przekazaniu obrotów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszt135
      Witam,
      Jestem na etapie wymiany tarczy sprzęgłowej w renówce 8514. W związku z wytarciem przez starą tarczę rowków na docisku i kole wieńca, odkręciłem tarczę na docisku bez problemów, ale z tarczą koła wieńca mam problem. Czy jest może jakiś sposób na odkręcenie tych śrub? Próbowałem tradycyjnie, ale klucze się wyginają. Może śruby odkręcają się w lewą stron? Może znacie jakiś sposób na zdjęcie tego koła?Będę wdzięczny za pomoc, bo nie chciałbym coś popsuć robiąc coś na siłę.
    • Przez lukus
      Witam mam taki problem że wymieniłem sprzęgło i teraz nie moge odpowietrzyc przegła. Nie Wiem co sie mogło stać . Proszę o pomoc.
    • Przez krzychu652
      Witam.
      Czym może być spowodowane odchylanie się dźwigienek sprzęgła (łapek) w stronę łożyska oporowego pod wpływem zwiększania prędkości obrotowej silnika? Robiłem remont sprzęgła (nowe tarcze, dociski, śruby, sprężyny główne, sprężyny łapek, kołki w obudowie sprzęgła oraz oczywiście łożysko oporowe - jednym słowem całe sprzęgło nowe) i gdy zwiększam obroty silnika to łapki odchylają się w stronę łożyska oporowego i te od jazdy łapią łożysko, które zaczyna się obracać (mam przedłużoną dźwignię od pedału więc luz ustawiam na ok. 5 mm). Dopiero gdy luz jest około 10 mm to nawet na max obrotach to się nie dzieje. Domyślam się, że to może być wina wadliwych sprężyn od łapek (nowe były założone te niklowane - świecące), sprzęgło jest złożone poprawnie. Podczas kolejnego rozpoławiania ciągnika (4 raz) pewnie założę sprężyny od zetora, ale może spotkał się ktoś z Was kiedyś z takim problemem i ma jaką poradę?
    • Przez jedrus2020
      Tak jak w tytule. Uszkodzeniu uległa jedna z łapek 1 stopnia (od jazdy).Pytanie czy można ją wymienić bez rozpoławiania ciągnika przez okienko rewizyjne.
    • Przez Ares
      Witam.
      Szukałem w internecie ( może i słabo), ale nie mogę znaleźć. Otóż poszukuję dwóch części jak na zdjęciu. Pierwsza część to najprawdopodobniej tarcza sprzęgłowa składająca się z sześciu okładzin, połączonych sprężyną po obwodzie. Drugą częścią są tak jakby przekładki (czarne na zdjęciu). Powinno być ich 9 sztuk, a mam 8 (zaginęła). Czy ktoś z Was zna sklep internetowy, w którym kupiłbym powyższe części?. Z góry dziękuję za odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v