Skocz do zawartości

Jak zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W kolektorze dolotowym jest nagwintowany otwór pod przewód gumowy który prowadzi do korektora nadciśnieniowego pompy wtryskowej. Przecinasz ten przewód, wstawiasz trójnik (sklep motocyklowy lub akwarystyczny), trójnikiem wznawiasz ciągłość przewodu, a pod trzecie wyjście montujesz około 1.5 metra przewodu, który przewlekasz przez otwory ściany grodziowej. Do przewodu przykręcasz manometr wyskalowany od 0 do 1.5 bara. Manometr przykręcasz do deski rozdzielczej i masz stały podgląd na doładowanie podczas pracy. Jak znajdę czas to wstawię zdjęcie jak to u mnie wygląda. Przy maksymalnym obciążeniu spodziewaj się około 0.5 bara, a na postoju po przegazowaniu max 0.2 bara.

  • Thanks 1
Opublikowano

Tak u mnie wygląda podłączenie trójnika. Przezroczysty przewód idzie do wskaźnika w kabinie.  Mam taki wskaźnik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-doladowania-vdo-boost-turbo-ag-7059123756. Trójnik i przewód był w zestawie. DSCF7626.JPG.fec833a5953b789f33ee70728f933368.JPG

  • Thanks 1
Opublikowano
01_Spider napisał:

Tak u mnie wygląda podłączenie trójnika. Przezroczysty przewód idzie do wskaźnika w kabinie.  Mam taki wskaźnik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-doladowania-vdo-boost-turbo-ag-7059123756. Trójnik i przewód był w zestawie. DSCF7626.JPG.fec833a5953b789f33ee70728f933368.JPG

Ile Ci wskazuje podczas max obciążenia? 1014 mają podobno wyższe ciśnienie doładowania niż 1614.

Opublikowano

0,5 bar to mało, albo zegar źle pokazuje albo problemy z turbiną. wg. książki przy 0,39 bar korektor dopiero zaczyna zwiększać dawkę a max. zwiększenie osiąga przy 0,55bar. jak masz przy max. obciążeniu ( max. obroty i pełne obciążenie że już zaczyna spadać z obr.) 0,5 bar, to ile masz przy 1500-1800 obr. i obciążeniu?

Opublikowano

Przy maksymalnym obciążeniu pokazuje mi coś ok 0.55 z gazem w podłodze ale to przeważnie tylko w orce. Na obrotach 1600-1800 to 0,4 do 0,45. Przy spokojnej jeździe dochodzi do 0,3 a na postoju to praktycznie wskazówka nie rusza się.

  • Like 1
Opublikowano

U mnie w Zetorze 14145 jest fabrycznie mniejsza turbosprężarka i mniejsza dawka paliwa. Muszę zwiększyć do granicy dymienia, bo przy max obciążeniu wolę by trochę zadymił niż schodził z obrotów. Obecnie max ciśnienie to 0.5 bara. Podczas normalnej jazdy 0.2 lub nawet mniej.

Tak to u mnie wygląda.

IMG_20190124_181159.jpg

IMG_20190124_181220.jpg

IMG_20190124_181418.jpg

Opublikowano

 # ptaszyna Ciągnik chodzi dobrze, wydaje mi się że moc ma, dymić nie dymi jednak przy dużym obciążeniu potrafi zejść z obrotów bez dymienia.  To doładowanie do 1 bara to masz informacje z instrukcji napraw ? Tam faktycznie jest napisane o max dawki przy  0,96 bara. pomp.thumb.jpg.6f27147aad2478d0c4963fc6b2f40889.jpg

Opublikowano

Tak, mam coś podobnego do Twojej strony, tylko chyba starszą, bo mam mniejsze wartości. Przedostatnia rubryka wydaje się ważna bo wskazuje ciś. w którym korektor już jest przestawiony na max. Przy niższym doładowaniu nie daje pełnej dodatkowej dawki paliwa. Z tej tabelki wynika że przy 0,5 bar daje ok. 50% dodatkowej dawki paliwa.

Opublikowano

Witam, niedawno zauważyłem wyciek oleju na kolanie pod wydechem w ursusie 1634 , na początku odłączyłem turbinę wtedy wycieku nie było . po założeniu nowego turbo i przepracowaniu 2 godzin przypociła się uszczelka miedzy wydechem a kolektorem(nie wiem czy to poprawna nazwa) wyciek jest nieznaczny lecz co może być jego powodem?? Może to nie olej a nie przepalona ropa i zacząć od sprawdzenia końcówek wtrysków??  ciągnik nie pali oleju po zgaszeniu silnika kontrolka zapala się po 2-3 sekundach wiec ciśnienie trzyma... co sprawdzić w pierwszej kolejności proszę o poradę.

Opublikowano
Dnia 24.01.2019 o 12:00, Maverick napisał:

W kolektorze dolotowym jest nagwintowany otwór pod przewód gumowy który prowadzi do korektora nadciśnieniowego pompy wtryskowej. Przecinasz ten przewód, wstawiasz trójnik (sklep motocyklowy lub akwarystyczny), trójnikiem wznawiasz ciągłość przewodu, a pod trzecie wyjście montujesz około 1.5 metra przewodu, który przewlekasz przez otwory ściany grodziowej. Do przewodu przykręcasz manometr wyskalowany od 0 do 1.5 bara. Manometr przykręcasz do deski rozdzielczej i masz stały podgląd na doładowanie podczas pracy. Jak znajdę czas to wstawię zdjęcie jak to u mnie wygląda. Przy maksymalnym obciążeniu spodziewaj się około 0.5 bara, a na postoju po przegazowaniu max 0.2 bara.

Orientuje się pan jaka jest średnica wewnętrzna przewodu kolektor ssący a korektor dawki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v