Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich kolegów. Ostatnimi czasy z różnych źródeł słyszałem że zmieniając jeden lub dwa tryby w skrzyni biegów zetora 5245 można zwiększyć jego prędkość odpowiednio na wszystkich biegach.

Próbowałem znależdz jakieś informacje w internecie ale jak dotąd znalazłem 2 możliwości a mianowicie:

1. wymiana kół na większe,

2. zamiana trybów 4 i 5 biegu co wiąże się z tym że nie zawsze ciągnik pociągnie obciążenie ze względu na zbyt duży przeskok.

Żadna z tych metod nie jest zadawalająca czy istnieją jakieś inne sposoby np. tak jak pisałem wymiana trubów na wałku wejściowym do skrzyni lub coś podobnego?

Zachęcam do dyskusji na ten temat i myślę że wielu z nas skorzysta z tych informacji.

Opublikowano

Kiedyś też takie pomysły mi przychodziły do głowy. Koła tak, zmiana przełożeń nie.

Teraz mam szybki (50 km/h) i mały (60 kM) ciągnik i powiem tak:

1. Do szybkiej jazdy potrzebna jest moc ( a nie 45 kM).

2. Potrzebne są dobre hamulce na wszystkie koła.

3. Powyżej 40 km/h optrócz hamulców i równej drogi potrzebna jest też odwaga, rozum i szczęście.

Opublikowano

znajomy mechanik przerabia ursusy c360 na szybką skrzynie na 5 ok 50km/h ale cięzko rozpedzić na polu sie robi na polowych ale szczegółów nie znam jakieś tryby w skrzyni zmienia sie miejscami to i pewnie w zetorze też sie da bo skrzynie są podobne

  • Like 1
Opublikowano

Ja również nie polecał bym takiej ingerencji w skrzynię, bo tak jak piszecie wcześniej znaczaco straci na mocy tym bardziej że to model 52xx,poza tym masz w zwolnicach dwa rodzaje zębatek, w moście dwa rodzaje wałków i talerzy + do tego dwie zębatki które przekazują napęd na przedni most, a jest to wszystko związane z prędkością max.

Mój 7745 max pomyka 35 km/h na felgach 34" i uwierz mi że to przełożenie znacząco skraca żywot tarczy sprzęgłowej.

 

Dodam jeszcze że mam w nim licznik ha który pokazuje prędkość jazdy i zaszalałem se raz z górki to przy ponad 40 km/h stwierdziłem że brakuje mi tego co @jankris pisze w 3 punkcie.

Opublikowano

W skrzyni biegów chyba nie ma róznicy bo 5 jest chyba bezpośrednia. Moim zdaniem jest róznica na zwolnicach i kole talerzowym i ataku tak jak wcześniej kolega napisał. Mnie osobiście taka przeróbka by interesowała tylko ciekawe jak z tym kołem talerzowym i atakiem jaka jest różnica zębów. Może ktoś się interesuje. Pytałem w agromie to powiedzieli mi że jak powiem im ile zębów to mi takie sprowadzą. Próbuje znaleźć właśnie ile to jest może ktoś podpowie ile ma ten szybki ????

Opublikowano

Jeden z użytkowników tego forum ma zetora 5245 na kołach 16.9.Spytajcie sie go jak sie sprawuje B)

Nie wiem czy to chodzi o mnie ale mam zetora 5245 na oponach 16.9. Nie wiem czy jest to dobry pomysł aby zmienić również przód na 11.2. Wydaje mi się że przód 9,5-24 i 16,9-28 to najlepsze rozwiązanie. Na 14,9 napęd wył na szosie, nie chciał się od razu wyłączyć a teraz jest ok. Zetorek jest jakby trochę szybszy no i zyskał na uciągu.

Opublikowano (edytowane)

nie było szybkich skrzyń . Większe prędkości w tych modelach wiązały się z wymianą koła i wałka w zwolnicy  -inne przełożenie na zwolnicy inna prędkość ciągnika .

Normalnie miał bodajże do 30km/h a podwyższona 35km/h.

Natomiast w skrzyniach kombinowano zamieniając miejscami bieg 3 z 4 i  wychodził wtedy modele z szybszym biegiem wstecznym.

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

Witam koledzy też siedzę w tym temacie i znając trochę skrzyń ciężarowych wydaje mi się że wystarczyło by zmienić przełożenie główne stałe ,czyli wałek sprzęgłowy i koło z nim współpracujące tylko wtedy zamienią się miejscami 4 i 5. Piątka będzie czwórką a czwórka stanie się multiplikatorem. W c 360 wałek sprzegłowy po moich wyliczeniach powinien mieć 22 zęby zachowując obecny moduł zęba, obecne ma 13.

Opublikowano

Witam! Mój zetor 7011 na kołach 16,9R28 jedzie według gps-u 35km/h, jeżeli interesuje kogoś taka przeróbka w zetorach bez przedniego napędu to wystarczy wymienić półoś i duży tryb w zwolnicy od zetora 7341, a na kołach 16,9R34 pojedzie blisko 40.

Opublikowano (edytowane)

No fajnie ... , tylko po co ?

A zresztą można jeszcze szybciej

Edytowane przez zetorki12
Opublikowano

Za mała moc na szybką skrzynie 3 cyl lubi obr lepiej jechać 2,3 tyś obr jak dusić go 1,4 tyś, na tej szybkiej skrzyni to prędzej czy puźniej zacznie wywalać uszczelkę pod głowicą lub wał pęknie, mam ciągnik 80km z szybką skrzynią i nie wyobrażam sobie żeby 45km sobie radziło, sam ciągnik będzie miał ciężko z pustą przyczepą pod górę będziesz redukował, a jak masz kiepskie dziurawe szosy w swojej wsi nierówne to i tak nie będziesz z taą prędkością jechał bo nie da się ujechać po kiepskiej szosie 40km/ha

Opublikowano

Racja 3 cylindry bez turbo to trochę za mało na taką prędkość ale mój 4 cylindrowy zetor 65km daje radę, wiadomo że z dwoma przyczepami na 5 pod górkę nie podjade i jadę 4 ale na prostych bez problemu rozpędzi się do 35kmh

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tomeczekk
      Napotkałem problem podczas jazdy na szybkich biegach. Wajcha rewersu podczas jazdy przy obciążeniu zaczyna tak jakby strzelać podczas ostatniego remontu nie widzieliśmy nic niepokojącego jakieś sugestie co to może być? Dla doprecyzowania polowe oraz wsteczny bez zarzutu.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez sk0rup
      Witam miałby ktoś katalog części do Zetora 7211 w formie pdf tylko nie ten ze skanami zżólkniętych stron?
      Po polsku oczywiście
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v