Skocz do zawartości
lukas435

Zetor 5245 szybka skrzynia - czy to możliwe?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukas435    1

Witam wszystkich kolegów. Ostatnimi czasy z różnych źródeł słyszałem że zmieniając jeden lub dwa tryby w skrzyni biegów zetora 5245 można zwiększyć jego prędkość odpowiednio na wszystkich biegach.

Próbowałem znależdz jakieś informacje w internecie ale jak dotąd znalazłem 2 możliwości a mianowicie:

1. wymiana kół na większe,

2. zamiana trybów 4 i 5 biegu co wiąże się z tym że nie zawsze ciągnik pociągnie obciążenie ze względu na zbyt duży przeskok.

Żadna z tych metod nie jest zadawalająca czy istnieją jakieś inne sposoby np. tak jak pisałem wymiana trubów na wałku wejściowym do skrzyni lub coś podobnego?

Zachęcam do dyskusji na ten temat i myślę że wielu z nas skorzysta z tych informacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuzaj63    25

A czy nie lepiej zmienić opony tył na 16.9-28 a przodek na 11.2-24

i bez ingerencji w skrzynięB)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

Kiedyś też takie pomysły mi przychodziły do głowy. Koła tak, zmiana przełożeń nie.

Teraz mam szybki (50 km/h) i mały (60 kM) ciągnik i powiem tak:

1. Do szybkiej jazdy potrzebna jest moc ( a nie 45 kM).

2. Potrzebne są dobre hamulce na wszystkie koła.

3. Powyżej 40 km/h optrócz hamulców i równej drogi potrzebna jest też odwaga, rozum i szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

strzymek    15

znajomy mechanik przerabia ursusy c360 na szybką skrzynie na 5 ok 50km/h ale cięzko rozpedzić na polu sie robi na polowych ale szczegółów nie znam jakieś tryby w skrzyni zmienia sie miejscami to i pewnie w zetorze też sie da bo skrzynie są podobne

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

Ja również nie polecał bym takiej ingerencji w skrzynię, bo tak jak piszecie wcześniej znaczaco straci na mocy tym bardziej że to model 52xx,poza tym masz w zwolnicach dwa rodzaje zębatek, w moście dwa rodzaje wałków i talerzy + do tego dwie zębatki które przekazują napęd na przedni most, a jest to wszystko związane z prędkością max.

Mój 7745 max pomyka 35 km/h na felgach 34" i uwierz mi że to przełożenie znacząco skraca żywot tarczy sprzęgłowej.

 

Dodam jeszcze że mam w nim licznik ha który pokazuje prędkość jazdy i zaszalałem se raz z górki to przy ponad 40 km/h stwierdziłem że brakuje mi tego co @jankris pisze w 3 punkcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuzaj63    25

Jeden z użytkowników tego forum ma zetora 5245 na kołach 16.9.Spytajcie sie go jak sie sprawuje B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wodzu_33    7

W skrzyni biegów chyba nie ma róznicy bo 5 jest chyba bezpośrednia. Moim zdaniem jest róznica na zwolnicach i kole talerzowym i ataku tak jak wcześniej kolega napisał. Mnie osobiście taka przeróbka by interesowała tylko ciekawe jak z tym kołem talerzowym i atakiem jaka jest różnica zębów. Może ktoś się interesuje. Pytałem w agromie to powiedzieli mi że jak powiem im ile zębów to mi takie sprowadzą. Próbuje znaleźć właśnie ile to jest może ktoś podpowie ile ma ten szybki ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lechu5245    0

Jeden z użytkowników tego forum ma zetora 5245 na kołach 16.9.Spytajcie sie go jak sie sprawuje B)

Nie wiem czy to chodzi o mnie ale mam zetora 5245 na oponach 16.9. Nie wiem czy jest to dobry pomysł aby zmienić również przód na 11.2. Wydaje mi się że przód 9,5-24 i 16,9-28 to najlepsze rozwiązanie. Na 14,9 napęd wył na szosie, nie chciał się od razu wyłączyć a teraz jest ok. Zetorek jest jakby trochę szybszy no i zyskał na uciągu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DobryxD    1

sa zetory 7745 szbyką skrzynia i zwyklą np kupie zwykłą i bym chciał przerobic skrzynie jakie tryby zmienic i na jakie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

nie było szybkich skrzyń . Większe prędkości w tych modelach wiązały się z wymianą koła i wałka w zwolnicy  -inne przełożenie na zwolnicy inna prędkość ciągnika .

Normalnie miał bodajże do 30km/h a podwyższona 35km/h.

Natomiast w skrzyniach kombinowano zamieniając miejscami bieg 3 z 4 i  wychodził wtedy modele z szybszym biegiem wstecznym.

Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy też siedzę w tym temacie i znając trochę skrzyń ciężarowych wydaje mi się że wystarczyło by zmienić przełożenie główne stałe ,czyli wałek sprzęgłowy i koło z nim współpracujące tylko wtedy zamienią się miejscami 4 i 5. Piątka będzie czwórką a czwórka stanie się multiplikatorem. W c 360 wałek sprzegłowy po moich wyliczeniach powinien mieć 22 zęby zachowując obecny moduł zęba, obecne ma 13.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaw311    0

Witam! Mój zetor 7011 na kołach 16,9R28 jedzie według gps-u 35km/h, jeżeli interesuje kogoś taka przeróbka w zetorach bez przedniego napędu to wystarczy wymienić półoś i duży tryb w zwolnicy od zetora 7341, a na kołach 16,9R34 pojedzie blisko 40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    2024
Napisano (edytowany)

No fajnie ... , tylko po co ?

A zresztą można jeszcze szybciej

Edytowano przez zetorki12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    380

Jak to po co? Dalekie pola, usługi ..... U nas do dziś opowieść krąży jak w latach 80-tych Stanisław C wyluzował C330+ przyczepa cegieł z górki i wyprzedził stara 200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    9

Za mała moc na szybką skrzynie 3 cyl lubi obr lepiej jechać 2,3 tyś obr jak dusić go 1,4 tyś, na tej szybkiej skrzyni to prędzej czy puźniej zacznie wywalać uszczelkę pod głowicą lub wał pęknie, mam ciągnik 80km z szybką skrzynią i nie wyobrażam sobie żeby 45km sobie radziło, sam ciągnik będzie miał ciężko z pustą przyczepą pod górę będziesz redukował, a jak masz kiepskie dziurawe szosy w swojej wsi nierówne to i tak nie będziesz z taą prędkością jechał bo nie da się ujechać po kiepskiej szosie 40km/ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaw311    0

Racja 3 cylindry bez turbo to trochę za mało na taką prędkość ale mój 4 cylindrowy zetor 65km daje radę, wiadomo że z dwoma przyczepami na 5 pod górkę nie podjade i jadę 4 ale na prostych bez problemu rozpędzi się do 35kmh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez darkoe
      Witam.
      Ostatnio mam problem z reduktorem. Chodzi o to że czasami ciężko jest przełączyć z szosowych na polowe i odwrotnie. Mam wrażenie jakby coś blokowało. Pisze czasami ponieważ nieraz idzie swobodnie przełączyć. Zwłaszcza jak jest wyłączony napęd. Wie ktoś co może być przyczyną? Dodam że mam sciagnietą pokrywe od biegów ponieważ ostatnio czesto używałem reduktora bo wyciągaliśmy olszyny no i stało się nieszczęście i ułamała mi się gałka od reduktora.
    • Przez adrian7211
      Witam.Czy posiada ktoś w tym modelu zetora lub podobnym półbiegi i w jaki sposób one działają.?
    • Przez ArturMałecki
      Cześć , mam problem w zetorze 5245 z włączaniem WOM, czy ktoś może coś mi poradzić ?
    • Przez miszazawodowiec
      Witam, w zetorze 7211 wyskakuje mi 5 bieg. Zlokalizowana została usterka w postaci sprzęgła 4 i 5 biegu. Pytanie jest takie czy można dostać takie sprzęgło? Bo na aukcjach znajduje tylko takie sprzęgło do zetora 5211 może być to samo? Drugie pytanie czy trzeba rozpoławiać traktor miedzy silnikiem a skrzynią czy miedzy skrzynią a tylnym mostem? No i oczywiście czy trzeba zdejmować kabinę? Kolejne pytanie to brak WOM podczas gdy dźwignia jest położona w maksymalnym górnym położeniu? na pozostałych przełożeniach wszystko działa spotkał się ktoś z tym? jakieś wskazówki co to może być? Dziękuję z góry za wszystkie rady i pozdrawiam
       
×