Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam.

Panowie jest dylemat. 

Od dluzszego czasu rozgladam sie za przyczepa z trojstronnym wywrotem DMC 8T. Wertuje ogloszenia w poszukiwaniach D55,co ciekawsze gdzies daleko w PL ale ogolnie w cenie do 12tys zl to ogolnie ciezki temat,szczegolnie te ktore sa "pod domem". Czemu 12 tys zl… z sensownym remontem chcialbym sie zamknac w granicach 15-16tys zl… mam malutkie gospodarstwo z ambicjami i mozliwosciami na wiecej. Nie szukam przyczepy za te 20-30 tys. gdyz nie bedzie to rentowne. Przyczepa ma sluzyc jedynie do zworzenia zboza z pol oddalonych do max 2km od gospodarstwa. Transport zboza do skupow itp to raczej zamawianie patelnii,gdyz nie mam w najblizszej okolicy sensownego skupu… podkarpacie,powiat lubaczowski. Mam spory dylemat  w kwestii tego transportu czy oplaca sie targac zboze samemu do skupu taka jedna przyczepa na odleglosc tych powiedzmy 30km (ciagnik Jumz)? Zboza srednio te 50 ton a jest realna szansa kupic zieme i wycisnac z gospodarstwa 100 ton.Teraz tak:

-kupic przyczepe jak najtanszym kosztem za kilka tys. zl  by tylko zwiezc zboze do domu  a na skup patelnia?

-kupic sensowna przyczepe i byc niezaleznym?

- ogolnie co sie bardziej oplaci … targac samemu plony czy zamowic patelnie na odleglosc tych 30km?

Zakladajac,ze druga mozliwosc jest sensowniejsza to teraz mam kolejny dylemat. Wybrac polska D55 czy sprowadzic sobie z DE ? Wertujac ogloszenia mozna w Niemczech kupic ciekawa przyczepe w przyzwoitym stanie ( trojstronny wywrot,dmc 8t) w cenie 1500-2500 euro w zaleznosci czy burty drewniane czy metalowe. Wiekszosc z nich ma hamulec najazdowy,ktore da sie zarejestrowac. 

Zakladajac,ze w Niemczech kupilbym przyczepe do 1600 euro ( drewniane burty w tej cenie) to z transportem i wszelakimi kosztami z zarejestrowaniem to bedzie koszt ok. 10 tys zl.  W tej cenie czy to D55 czy zachodnia to w obu przypadkach bedzie piaskowanie,malowanie, nowe metalowe burty itp. Remontujac przyczepe zachodnich marek takich jak w tytule bedzie problem z czesciami? Regeneracja obrotnicy bedzie mozliwa?  Czy kupic w DE np. taka przyczepe i nie bawic sie w grubsze remonty?

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/8-tonnen-kipper-anhaenger-wagen-dreiseitenkipper/944512667-276-1229

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/auwaerter-kipper-dreiseitenkipper-8-t-kein-krone/1005245008-276-17716

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/reisch-8t-3-seitenkipper/1002995724-276-5834

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/kipper-steib-8-tonnen-3-seiten-2-stueck-vorhanden/1016667730-276-2917     cena za jedna 2400 euro do negocjacji.

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/dreiseitenkipper-kipper-anhaenger-8t-3-seitenkipper/1014757114-276-2725

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/top-preis-8t-kipper-mit-luftdruck-anhaenger/1011077647-276-2573

Jak Wy to widzicie… doradzcie cos?

 

Edytowane przez Narko
Opublikowano
Kup sobie coś z zachodu i olej remąt. Bo i tak cię to wyjdzie w podobnych pieniądzach. D55 nie jest zle ale zachodnie napewno lepsze. Jeśli miałbyś wozić zboże 30 km to warto było by ciągnąć 2 przyczepy a tak to nie opłaca się jeździć lepiej zamówić transport a jak chcesz najtaniej to kup jakąś d47 do rematu to wyjdzie cię najtaniej bo masz blisko z pola
Opublikowano

dobrze Ci radzę trzymaj się z daleka od d47, poza tym cena niemal tyle co za d55

za 4 tys. nie zrobisz dobrze przyczepy, zrobienie samej paki z dolnym otwieraniem i nadstawką 50cm to już niemal 5tys.

jeśli masz czas i sprzęt to mocno zastanowiłbym się nad zakupem sztywnej d46 czy d50 lub nawet d83 i przerobieniem na wywrotkę, z pewnością wyjdzie taniej niż zakup gotowca

Opublikowano
popatrz po ogloszeniach w polsce tez mozna trafic cos fajnego w niezlych pieniadzach na 3W. co do transportu zboza czy plodow rolnych jak jest mozliwosc to transport patelnia a chyba ze cos zostanie to wtedy swoim u mnie sa takie skupy ze jak jest szybki zaladunek to sami podstawiaja patelnie
Opublikowano

D47 odpada. Jesli chodzi o remont to sprzet bym mial gorzej z czasem na przerobki ze sztywnej na wywrotke. Bardziej myslalem o remoncie w kryteriach co zle wywalam,kupuje nowe i zakladam typu burty,lozyska itp. Dolne otwieranie fakt wygoda chodz te takowe maja https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/8-tonnen-kipper-anhaenger-wagen-dreiseitenkipper/944512667-276-1229     https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/dreiseitenkipper-kipper-anhaenger-8t-3-seitenkipper/1014757114-276-2725   ale czy az tak to jest niezbedne? Troche przeraza mnie wydawanie sporej kasy na przyczepe przy moim areale… w tej cenie kupuje 1ha ziemi III-IV klasy… przyczepa potrzebna raptem kilka dni w roku.

 

Opublikowano

Nie kupuj polskiej. Mam diedamke 2 strona akurat. Burty w drewnie 45 cm. Kupiłem to za 3 koła, dorzuciłem nadstawki 45 cm też z drewna i spust do żmijki. W pudło wchodzi ok 5.5 t żyta. Burty spinam pasami na środku. Tak chodzi całe żniwa. Lżej się ciągnie niż d47, widać nawet że materiał lepszy, resor siada 5 cm przy pełnym załadunku. Dla porównania mam d44 burtą 80 cm, gdyby nie poduszki to pewnie by pióra były powyginane w drugą stronę

Opublikowano

Dolne otwieranie to bezpieczeństwo i niezależność. Przy większej przyczepie wskazana druga osoba przy otwieraniu tradycyjnym i jest ryzyko dociśnięcia do ściany czy przetracenia ręki. Przy dolnym bezpiecznie sam otwierasz.

Jeśli masz 2 ciągniki i drugiego kierowcę to dobrze mieć 2 przyczepy.

Niestety ceny są wysokie ale warto teraz zimą często przeglądać oferty i coś się znajdzie.

Bez papierów ja bym nie zaryzykował przy dzisiejszych karach.

Opublikowano

Fakt,dolnego otwierania chyba nie moge pominac. Z tematem ruszylem z racji zimy chodz jakos specjalnie mi sie nie spieszy. Przyczepa musi byc zarejestrowana czy to bedzie hamulec najazdowy czy pneumatyczne, chodz jesli przy kontrolach na drodze nie beda sie czepiac o ten hamulec najazdowy to pozostalbym przy nim z racji,ze Jumz nie ma pneumatyki. Dla czystej ciekawosci jak oceniacie te dwie przyczepy z powyzszego mojego posta? Jedna malowana chodz odrobine tansza,druga chyba na nizszych oponach i niby wszystko w orginale. W  zachodnich przyczepach ogolnie chyba jest nizej podloga w porownaniu z D55.

Opublikowano

Jedziesz za koleją ogłoszenia. W telefonie na aplikacji idzie to bardzo szybko. Do tego wpisujesz sobie filtry np z ceną od 8 do 17 tyś żeby odrzucić szrot i opcje dla szejków 😀.

Opublikowano

Pierwsza z Twoich linkow… ponoc spore zainteresowanie, z ceny nie zejdzie… ale podoba mi sie ta przyczepa. Z drugiego linka pasowalaby pod Jumza bo ma hamulec najazdowy ale nie widze dolnego otwierania za to tansza. Monitoruje przyczepy Twoimi kryteriami :).

Opublikowano

hmm - d46 ramę i zrobić od podstaw z wywrotem -> ktoś tu ładnie zrobił i wchodzi 5,5-6ton i nic się nie gnie.
D50 lub D633 i samemu przerobić na wywrot.
Poszukać czeskiej czy niemieckiej wywrotki w dobrym stanie (rama/wywrot) i resztę odbudować.


Ogólnie szukaj koło siebie - ja zjeździłem całe województwo a wziąłem 30km ode mnie bo była w najlepszym stanie. Czasem warto poczekać  3-4 miesiące.

Co do odwożenia zboża do skupu - jeden mam niecałe 30 km drugi ciut ponad 30 km i tam wozimy zboże D633+D46 lub SZAP/GKB8350. Da się a raczej nie mam wyjścia bo przetrzymać mogę max 100ton i to niezbyt długo.

Jeżeli myślisz o odwożeniu wanną/patelnią - zrób sobie lub kup do remontu dobrą wywrotkę jednoosiową - lepiej cofać i masz docisk na koła w ciągniku więc trzyma się lepiej.

Opublikowano

Nikita_Bennet  tak zaawansowane przerobki jak robienie ramy pod kiper to dla mnie za duzo. Skupie sie na szukaniu jakiejs niemieckiej ze wzgledu na nizsza podloge. 

W moich okolicach nie ma doslownie niczego sensownego do kupienia… mam czas moze cos trafie. Jesli chodzi o transport do skupu to mam jedynie Jumza i kupowanie 2 przyczep mija sie w moim przypadku calkowicie z celem…  Pozyczyc przyczepy nie ma gdzie, zboze sasiedzi kosza po 2t z ha na wlasne potrzeby… gospodarstwa upadaja bo "mlodzi" pojechali na zachod.

 Tandem czy jednoosiowa... byl czas,ze bralem go pod uwage, dla mnie duzo praktyczniejsze ale znowu trafic na zarejestrowana ciezko i w Jumzu trzeba by pneumatyke zakladac. 

Przyznaje,ze troche kombinuje i brak zdecydowania ale jak tu nie miec dylematu jak jest szansa kupowac 1ha ziemi w cenie przyczepy.  Przyczepa nie zarobi na siebie a kolejny kupiony hektar juz tak.

Opublikowano

Jak będziesz kupywać zachodnią to zwróć uwagę na osie.Często handlarze podawają masę całkowitą jako ładowność a osie cieńkie jak zapałki.

Standartem w niemieckich przyczepach jest też hamulec najazdowy albo pneumatyczny na jedną oś.

Opublikowano

Dokladnie Panowie... Cena przyczepy Reisch,ktora podeslal Agrest poszla do gory o 200zl... zrobilo sie zainteresowanie to i cena skoczyla. Mialem dzis dzwonic dogadywac temat a tu takie praktyki sprzedajacy stosuje… odpuszczam z tego wzgledu. Ludzie chelpia sie na te kilka stowek a mogl miec kase na sylwestra w kieszeni. Jesli nie sprzeda,zejdzie na ziemie to wroce do tematu...

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Dzieki.. Do tej pierwszej juz napisalem jak tylko sie pojawila… na razie brak odzewu… 

Tandem badz jednoosiowa taka dmc 8-10t to nie bedzie za duzo jak na tylna os w Jumzu?

https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-1997r-4t-wywrot-3stronny-agromet-t-169-autosan-pronar-CID757-IDw0XCw.html#de1c8ebeb4;promoted  jesli to jest model 169/2 to ma ladownosc 6t... i nie tak daleko.

 

 

Edytowane przez Narko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez gadzet
      Mam na zbyciu części do przyczepy KRONE HSD 5002T. Jak by ktoś potrzebował.
    • Przez przemek111447
      Witam.Szukam oferty na nowa przyczepe 8 T( 2 sztuki) rozwazam kazda opcje firmowa...ktora waszym zadniem jest dobrym wyborem??Transport głownie zboża..opony nie regenerowane 385/55 r22 hm metal tech DB podobaja mi sie ale maja dosc wysoko osadzona skrzynie..w gre wchodzi pronar oraz auto tech
    • Przez Damian54
      Witam. 
      Mam problem z hamulcami w przyczepie (hamulce dwuobwodowe). Gdy podepne ciągnik (MF 6150) hamulce w przyczepie się blokują ale gdy nadepne pedał hamulca hamulce w przyczepie puszczają. Jaka jest przyczyna tego zjawiska i jak to naprawić? Z góry dziękuję za odpowiedź 
    • Przez wieslawa_olo
      Witam. Tak jak w temacie kupię przyczepe 6, 8 do 10 ton. Pronar, warfama, D55 lub inną. Wywrot koniecznie na 3 strony. Zarejestrowaną. Do 16000zł. Najlepiej łódzkie lub mazowieckie. 
    • Przez kierasek16
      Witam ma ktos do sprzedania kola do Hl6011 o rozmiarze 12.5/20 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v