Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem w renault 103-54, mianowicie rewers nie zawsze wchodzi do tyłu, prawdopodobnie widełki rewersu sie podtarły. Mam pytanie jak sie do nich dostać? Trzeba rozpoławiać ciągnik lub zdejmować/unosić kabinę? Dodam że rewers jest mechaniczny, a skrzynia bez żłów zając, 4 zakresy po 4 biegi.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem dokładnie jak jest w 103-54 ale jeżeli jest tak jak w 110.54-155.54 to przez dekiel od góry da się wyjąć widełki bez rozpoławiania. Nie wiem czy w tym  modelu jest zdejmowana podłoga w kabinie jezeli jest to przez otwór w podłodze da się zdjąć dekiel jezeli nie ma to trzeba podnosić lub zdejmować kabine i wtedy zobaczysz w czym jest probem.  Jak widełki to tak czy tak musisz podnosic kabinę bo przez otwór w podłodze cieżko cos kolwiek zrobić

 

W niektorych przypadkach regulacja linki pomogła ale nie popieram tej metody bo wtedy mufka z trybem mało się zazębia tak jak teraz u ciebie i narazona jest na uszkodzenie

upewnij się najpierw czy linka nie jest uszkodzona.

Edytowane przez DEMONxXx
Opublikowano (edytowane)

nie wiem jaki tam dostep w tym modelu najpierw odkręć schodki i zbiornik i zrob tak zebys dał rade tam włożyć rece i głowę i wszystko poodkrecać.

Przy podnoszeniu mniej roboty bo nie musisz wszystkiego odłączać. tylko jak bys podnosił to dokladnie patrz czy cos nie trzyma zeby nie urwać

Edytowane przez DEMONxXx
Opublikowano

Przyczyną może być zużyty synchronizator rewersu .aby to sprawdzić należy unieść gumowa wykładzinę w kabinie ,odkręcić i zdjąć blachę podłogi kabiny następnie odkręcić pokrywę rewersu . Przesuwając dźwignia rewersu  obserwować  czy przesuwka nie zaczepia  o synchronizator .Aby naprawić rewers należy odjechać silnikiem a następnie odkręcić  skrzynie pośrednią od skrzyni głównej .

Opublikowano

a co ma synchronizator do nie wskakującego wstecznego przy zuzytym synchronizatorze najwyżej by był zgrzyt ale wejść powinien. 

Zdjąć dekiel i szukać przyczyny może obedzie sie bez rozpoławiania

Opublikowano (edytowane)

Niestety ale ma .Zużyty  element synchronizatora powoduje że znajduje się on w innym położeniu i przesuwka (zdjecie drugie po przejściu  przez zewnętrze wycięcia synchronizatora nie trafia w wielowypust koła zębatego .Wycięcia synchronizatora i koła zębatego nie są na przeciw siebie 

SDC17102.JPG

SDC17104.JPG

Edytowane przez piotr63
Opublikowano (edytowane)

Częsciowo masz rację tylko ze po wyrobieniu wypustów synchronizatora mufka ma problem wejść na synchronizator ale jak juz wejdzie to przy wskakiwaniu na wypusty tryba nie robi to zadnej różnicy. Jak nie da rady wejść na synchronizator to idzie to wyczuć w skoku dżwigni. Poza tym byłem przy naprawie skrzyni w której te wypustki były całkowicie ścięte a biegi nadal wchodziły tylko ze zgrzytem

Edytowane przez DEMONxXx
Opublikowano

Przy całkowicie ściętych wypustkach  synchronizator dostosuje się do przesuwki  lecz nie wyrówna prędkości wałków i będzie zgrzyt  natomiast przy częściowo ściętych wypustkach wycięcia na piaście i synchronizatorze nie będą się pokrywać i synchronizator będzie blokował przesuwkę .Nie będzie możliwe przełączenie rewersu.

Opublikowano

w obudowie skrzyni pośredniej jest taka śruba nią możesz rególować

zamek.jpg

jeśli masz przesuwkę taką jak wyżej ktoś zamieścił to cały synchronizator bedzie tańszy jesli taka jak na zamieszczonym zdjeci prze zemnie to wtedy taki synchronizator prawie dwa razy droższy, przerabiałem temat w 6812 RS ,może wystarczy wymienić hamulec synchronizatora tylko

Opublikowano (edytowane)

Dźwignia rewersu tyle samo się przesuwa jak wsteczny wchodzi i jak nie wchodzi?

Ja obstawiam przytarte widełki. Znajomy naprawiał już 3 takie przypadki w każdej wystarczyło naspawać widełki. Dla wprawionego mechanika który robił to wczesniej niecały dzień roboty. 

W przypadku synchronizatora rozpoławianie to kilka dni roboty

Zdjąć podłoge zdjąć dekiel i wszystko bedzie widać

Edytowane przez DEMONxXx
Opublikowano

Jak linka nie uszkodzona to wygląda to na wyrobiony wodzik nie ma co ciągnąć tematu jak masz wyjmowaną podłogę w kabinie to pół godziny roboty i zajrzysz do skrzyni

Opublikowano

Witam

Mam podobny problem z Renault tyle że po dłuższych postojach ciągnika na luzie przy uruchomionym silniku chcąc zmienić kierunek jazdy słychać zgrzyt a przy normalnej pracy w polu jest wszystko ok, rewers działa poprawnie. Czy to są objawy uszkodzonego synchronizatora?

Opublikowano

Witam, mam renault 106.54 po remoncie rewersu, wymieniona została mufka oraz 2 synchronizatory. Po tym remoncie wyżucal mi rewers jadąc do przodu przy większym obciążeniu ,bez obciążenia oraz do tyłu jest ok . Co może być przyczyną ? Wszystkie tryby współpracujące z rewersem i mufką w porzadku, rewers dobrze wchodzi, ale niestety tak jak pisałem - wyżuca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Gustawek
      Siemanko. Cyrki z moją Renią. Po wymianie olejów i uszczelnieniu kilku miejsc sylikonem podnośnik dziwnie się zachowuje. Po uruchomieniu ciągnika podnośnik idzie na maksa do góry i pompa jakby dalej ciśnie. W 4-5h na wyłączonym ramiona opadną powoli. Zaznaczę że druga dźwignia od podnośnika jest przyblokowana (ta z numeracją). Ktoś zaradzi?
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v