Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
38 minut temu, case-jxu-95 napisał:

AGROECOPOWER  podkręcał mi traktor z pompą mechaniczną ,podjechali z hamownią .Jestem zadowolony ,z deklarowanych 95 km miał 77 na wom podnieśli na 98 teraz śmiga aż miło

Jaki koszt takiej usługi.Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 29.11.2018 o 18:09, BENNY82 napisał:

AGROECOPOWER założe się że tylko ciągniki z cr a nie pompami mechanicznymi tych zaden tuner ciągników nie kreci....

Szkoda tylko że oni i "Ci" z Opola wgrywają gotowce od AllCarTuning (Austria). Dla zainteresowanych mogę podać na PW kontakty do ludzi u których poprawiałem wyłączenie DPF, i kopcące ciągniki.

 

11 godzin temu, case-jxu-95 napisał:

AGROECOPOWER  podkręcał mi traktor z pompą mechaniczną ,podjechali z hamownią .Jestem zadowolony ,z deklarowanych 95 km miał 77 na wom podnieśli na 98 teraz śmiga aż miło 

Podkręcenie pompy Bosch, które opisane jest na agrofoto to żadna filozofia. Każdy kto miał Golfa 2 1.6TD i dłubał przy nim zrobi to z zamkniętymi oczami. Tyle tylko, że nie ma hamowni WOM.
Ciągnik na pompie to żaden "hi-tech", w samochodach pompy VP były stosowane dużo wcześniej.

 

Dnia 24.11.2018 o 14:08, Risto napisał:

Najlepiej to zapytać oto najbliższego dilera Case. A tu można poczytać bo niedawno wpadło mi to w ręce.

20181119_050804.jpg

Co dealer wie o tuningu swoich maszyn ... zaryzykuję -> niewiele.

Wiesz co ten artykuł wnosi - ZERO i zbędne ZAMIESZANIE.
dr inż. nie podzielił w ogóle systemów wtryskowych i metod tuningu, co prawda mój tytuł naukowy to jedynie mgr inż., ale ja nie wiem jak w systemie CR mechanicznie zmienić kat wyprzedzenia wtrysku. A przecież nazwa pompa wtryskowa dotyczy zarówno VP jak i CR. I skoro ktoś ma taki a nie inny tytuł naukowy to w powszechnie dostępnym artykule prasy fachowej wymagam precyzji. (chyba że pani redaktor trochę spłyciła artykuł)

W ciągnikach z pompą wtryskową VP w sposób mechaniczny możemy zmienić początek kąta wtrysku i dawkę. Ale jeżeli ktoś będzie przy tym dłubał za dużo, to:
- zbyt wczesny początek kąta wtrysku = spadek momentu obrotowego, a w ekstremalnych przypadkach obrócenie panewki i wygięcie korbowodu
- zbyt duża dawka  powoduje wzrost temperatury spalin (EGT) i nie przekłada się to na moc czy moment
- wtedy trzeba pogrzebać przy LDA, ale o tym to już tylko nieliczni wiedzą.

POWER BOX - w żadnym wypadku - jest to oszukiwanie sterownika sterownika silnika! Sterownik silnika w czasie rzeczywistym przelicza parametry i dostosowuje skład mieszanki paliwowo-powietrznej. NIGDY żaden BOX nie zapewni optymalnych parametrów pracy.

Modyfikacja programu sterownika silnika - wśród najbardziej popularnych tunerów ciężko to określić jako pełna kontrola nad przebiegiem mocy i momentu obrotowego, skoro Ci wgrywają gotowce i są tylko dealerami! Stwierdzenia na poziomie "to jest optymalna mapa", "to są najlepsze parametry dla tego silnika", "tak musi być" ... skąd oni to wiedzą? Inkasują kilka tyś zł za wgranie gotowca!
Wady: oprogramowania nie można przenieść do innego ciągnika - OCZYWIŚCIE, bo gotowcem tego nie załatwisz, ALE znając strukturę programu, możesz modyfikację przenieść do innego ciągnika. Jest to może godzina roboty, ale trzeba orientować się w programie.
Wady: nie można aktualizować na nowsze wersje fabrycznego - OCZYWIŚCIE, bo gotowcem tego nie załatwisz, ALE wszystkie wcześniejsze modyfikacje można przerzucić na nowszą wersję programu sterownika, o ile zna się jego strukturę.

...nie istnieje takie coś jak BEZPIECZNA GRANICA. Można jedynie mówić o przewidzianej fabrycznie mocy. A później już tylko zostają ograniczenia mechaniczne elementów takich jak sprzęgła / skrzynia itp.
Dla przykładu silnik SISU 7.4l znany z Valtry czy Fendt'a, który swoją drogą bardzo lubię, bo dobrze przyjmuje tuning. Sytuacja taka: Valtra T194 i T234 ma identyczny silnik, ponadto Fendt w swoim kombajnie też go zastosował. Ale moce są różne, gdzie w kombajnie jest prawie 290KM. Jaka jest bezpieczna granica tuningu tego silnika?

Moje podejście - przed tuningiem czegokolwiek sprawdzam co producent zrobił z daną konfiguracją (silnik + skrzynia). Jak bardzo fabrycznie podciągnięte są parametry dla danej serii. Dlatego jeżeli mechanicznie mamy potwierdzone, że najsłabszy ciągnik danej serii odpowiada najmocniejszemu (mechanicznie wszystko jest 1:1) to można program/mapę sterownika silnika dopasować do najmocniejszego i wtedy mamy to w zakresie parametrów fabrycznych (mimo że może to być nawet 40%). Te 20-30% robi się wtedy na najmocniejszych ciągnikach danej serii.
Ryzyko zawsze jest!

Odnośnie metody "na oko" ... nie mając hamowni zrobiłem najmocniejszą Valtrę T174 w Polsce obliczając wynik na poziomie 289KM, hamownia pokazała 282KM. To wszystko to tylko połączenie matematyki i fizyki.
I jeszcze pytanie do dr inż. w jaki sposób hamownia WOM pozwala na zmierzenie zużycia paliwa?? Z tego co mnie uczono cechami silnika są przede wszystkim moc i moment obrotowy, i to te parametry mierzymy w funkcji obrotów. No ale jak hamownia zmierzy zużycie paliwa, mierząc moc i moment obrotowy jednocześnie... chętnie się dowiem.

Edytowane przez AchimR
literówki
Opublikowano

Polecam mappatori suport team można znaleźć na fb nie tylko do tuingu ale i jak wasze serwisy rozkładają ręce a wy nie możecie tracić więcej czasu - oni wam ogarną wszystko 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v