Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Proszę o opinie ponieważ zastanawiamy się nad nowym ciągnikiem, właściwie bierzemy pod uwagę tylko Valtrę lub John Deera. Moc 195 do 220km 

Jeśli John to 6195R lub 6215R na skrzyni DD lub PQ czy AQ jak ona się tam nazywa

Jeśli Valtra to T194 lub T214 Versu na Powerschifcie

Na Valtrę T214 na oponach 710 tył i 600 przód, nawigacja do 2cm, skrętne błotniki, 4 pary hydrauliki, przedni tuz, miękka ośka, dolny zaczep smart Tuch i kilka innych cena 433 tyś netto mi zaproponowali. 

 

Co lepsze, mniej awaryjne, i mniej pali ? Będę wdzięczny za opinie. W gre nie wchodzi ani NH, ani Deutz biorę te 2 pod uwagę

Opublikowano

jeżeli o spalanie chodzi to valtra na pewno lepiej wyjedzie bo mam porównanie moich jd z valtra znajomego. Poprostu jd jest przeznaczony tylko do prac polowych typu orka, głębosz, siew. Z mojej strony polecam jd choć dużo osób których pytałem o opinie około 200km jd ( sam myślę o 6215R) to zdania mają podzielone. Valtra ma delikatnie większą pojemność silnika więc pod ewentualny chip nadawała by się lepiej chociaż w jd 6,8 litra jest już dosyć starym i sprawdzonym silnikiem. Skrzynia DD miła w obsłudze ale jest to dosyć świeży temat w jd i nie ma narazie jakos zgłaszanych problemów z ta skrzynia. Najważniejsze pytanie to właściwie do czego Ci ten ciągnik? jeśli do pluga myślę ze jd ma lekką przewagę a jeśli bardziej uniwersalny to valtra. Kwestia kabiny, ergonomii to dla każdego będzie to inaczej wyglądać. Jeden woli blondynki a drugi brunetki a trzeci może rude. Weź na testy oby dwa i porównaj ( jeżeli dealer udostępni tak w ogóle maszyne) . Cenowo jd też wyjdzie drożej ale nie będzie to jakaś masakryczna różnica. Tak w ogóle czemu nie cnh, deutz? może fendta skoro go tak wszyscy chwalą (sarkazm 😉)? P.S podobne tematy też już były

Opublikowano

Testowałem Johna 6175R przy cultusie 3m i spalanie mnie nawet zaskoczyło bo na mozaikowatych ziemiach wyszło 72l na 5.5ha więc nie źle jak na nasze gleby. ciągnik przyjemny.

Wczoraj testowałem Valtrę T174 z pługiem 5 skibowym rabe rozstawionym na 220cm. Średnie spalanie wyszło nam 18L na ha więc do zaakceptowania a lekko nie miał też. Szczerze to byłem w szoku bo bardzo fajnie mi się nią pracowało. Najbardziej mnie zaskoczył skręt i zwinność ciągnika. 

Straszny dylemat :D Serce podpowiada Valtra bo może bardziej podtna na chipa i można by zrobić bez problemu nią na 250 km, ale zastanawia mnie fakt jak ten ciągnik będzi pracował i się sprawował np za 10 lat. Silnik dobry Sisu i dobra pojemność. Ale jak skrzynia i inne podzespoły to nie wiem. Znajomy ma 15 letnią valtre i ma przebieg prawie 18 tyś i zadowolony z niej jest. 

Rozum mówi JD bo bardziej popularny, może łatwiej sprzedać by było i nie mam pojęcia co wybrać.... 

Case nie podoba mi się w środku strasznie, o NH w okolicy nie ma dobrych opinii, Fendt za 720 wycenili mi w słabej wersji 570 tyś, więc 130 tyś więcej jak mocniejsza Valtra to bardzo dużo.....

Opublikowano
za 10 lat większość ciągników będzie w podobnym stanie bo żaden nie wytrzyma tyle co stare serie. Skoro lepiej Ci sie pracowało w valtrze to myślę że to w tą marke powinieneś wejść. Wbrew pozorom to wygoda jest bardzo ważna. Tak samo jak odległość do serwisu czy kontakt z dealerem. No i oczywiście kwestia kasy 😀
  • Like 1
Opublikowano
11 godzin temu, globus512 napisał:

Witam. Proszę o opinie ponieważ zastanawiamy się nad nowym ciągnikiem, właściwie bierzemy pod uwagę tylko Valtrę lub John Deera. Moc 195 do 220km 

Jeśli John to 6195R lub 6215R na skrzyni DD lub PQ czy AQ jak ona się tam nazywa

Jeśli Valtra to T194 lub T214 Versu na Powerschifcie

Na Valtrę T214 na oponach 710 tył i 600 przód, nawigacja do 2cm, skrętne błotniki, 4 pary hydrauliki, przedni tuz, miękka ośka, dolny zaczep smart Tuch i kilka innych cena 433 tyś netto mi zaproponowali. 

 

Co lepsze, mniej awaryjne, i mniej pali ? Będę wdzięczny za opinie. W gre nie wchodzi ani NH, ani Deutz biorę te 2 pod uwagę

Mam 214 tylko ze direct i jestem z niej zadowolony oprocz blotnikow skretnych bo psuje sie to na potege

Opublikowano
10 godzin temu, michalek4040 napisał:

Mam 214 tylko ze direct i jestem z niej zadowolony oprocz blotnikow skretnych bo psuje sie to na potege

A co dokładnie się psuje? Możesz opisać trochę jak długo ją masz jakie spalanie z jakimi maszynami współpracuje i czy ogólnie polecasz Valtrę gdyby ponownie kupować czy JD ?

Opublikowano
1 godzinę temu, globus512 napisał:

A co dokładnie się psuje? Możesz opisać trochę jak długo ją masz jakie spalanie z jakimi maszynami współpracuje i czy ogólnie polecasz Valtrę gdyby ponownie kupować czy JD ?

Mechanizm skretnego blotnika sie psuje caly czas

Opublikowano
też stoje przed decyzją czy valtra N124 czy jd 6120m i narazie jd przypadł mi bardziej do gustu a jezeli jd w wersji R to już wogóle super i spalanie nie ma co liczyć na mniejsze u valtry bo takie już są te najnowsze cuda że wszystkie podobnie spalają. plusy valtry to tylko brak dpf i jedna turbina .
Opublikowano
Dnia 11.10.2018 o 17:41, globus512 napisał:

Cena, wyposażenie przemawiają za Valtrą ale gdzieś ta świadomość że JD to JD pozostaje :D Komfort w jd też bardzo fajny 

JD to już nie JD. A te 6.8l to już nie to samo co kiedyś. 

Opublikowano

Miałem taki przypadek rok temu, w 6145 po modyfikacji na 155KM wypluło uszczelkę pod głowicą. Serwis oczywiście pytał o tuning, ale że moc tylko 155KM, a jest model 6155 (mechanicznie identyczny) to winy na moc nie mogli zrzucić i serwisanci powiedzieli właścicielowi, że uszczelka głowicy to część, która się zużywa. Nie wiem jak szkolą ludzi w JD, ale mnie uczyli, że uszczelka pod głowicą to nie jest element który się mechanicznie zużywa. Zgodzę się, że uszczelki mogą się uszkodzić pod wpływem korozji czy temperatury, no ale nie zużyć ... to nie jest sprzęgło.
Widać, że nie poprawili chłodzenia bloku, a dołożyli ekologię i to się to zaczyna powoli mścić. Jeszcze pękające kolektory wydechowe - to też dość częste w JD. Niestety prawda jest taka, że jak nawet na super udaną konstrukcję zaczniesz dokładać wynalazki, które ogólnie obciążają silnik to nie zwiększysz jego żywotności, a już napewno żywotności i wydajności - co reklamują broszury JD.

Kiedyś 7260R miało 9l silnik z DPF, a teraz...

Opublikowano
to fakt że te nowe 7r mają 6.8 litra na podwójnej turbinie chyba a dopiero 7290 ma 9 litrow. Myślę że gdyby kupić nowego jd i powywalać wszystkie,,ulepszenia,, to ciągniki te byłyby prawie tak dobre jak kiedyś. Prawie oznacza że jakości dawnych maszyn sie już nigdy nie uzyska bo w końcu serwis musi na czymś zarobić . Pękające kolektory to już w serii 6030 byly ale tam to akcje naprawcze przysługiwały do tych ciągników. Czyli jak nie jd to co teraz kupować? Fendta? Valtre? Arbosa?😁
Opublikowano

Akurat na jednej turbinie ze zmienna geometria, ale to mało istotne. JD niestety nie jest firmą która na dzień dzisiejszy ma solidne zaplecze w rozwoju silników. W najmocniejszych modelach zawsze korzystali z innych silników niż swoje, a to o czymś świadczy. Np. silniki Cummins (dobry wybór) czy teraz do sieczkarnii silniki Liebher (ciekawe posunięcie, silniki znam z maszyn budowlanych i są wytrzymałe).

Po wywaleniu "ulepszeń" taki ciągnik może być porównywalny, ale juz nie dorówna solidnością. 

Odkąd JD wprowadził 6x30 z turbiną na zmiennej geometrii to jestem zdania, że sens mają ciągniki w których montowane są silniki firm które specjalizują się w ich budowie. Np. SISU czy FPT. Osobiście bardzo lubię SISU. Duży litraż, tylko SCR, duża elastyczność. Co ciekawe nawet JCB montuje od niedawna SISU w Fastrac'u (a eksperymentowali z Cummins'em). Fendt ... jak dla mnie niewart tych pieniędzy. Valtra jak najbardziej TAK. Ewentualnie MF, serwisuję kilka dużych gospodarstw i problemów z nimi nie ma. Arbos - nie mam doświadczenia. 

W załączniku masz wykres JD 6830 ze zmienną geometrią i pomiar tego samego ciągnika po zmianie turbiny na zwykłą (ze starszego modelu ... wszystkie częsci dostępne w JD). W programie silnika nie była ruszana mapa paliwa tylko usunięte bzdety od VGT.

20181220_010245.jpg

Opublikowano
ciekawie to wygląda z tym 6830. Wychodzi na to że vgt właściwie więcej szkodzi niż pomaga ale to już odrębna sprawa. Z tymi silnikami, że jd do najmocniejszych modeli pakuje nie swoje jednostki to też ciekawa sprawa bo z tego co wiem to narazie tylko z serii 9RX i sieczkarnia maja cumminsa i liebherra a np seria 9030 miała swoje 13.5 litra od jd. Skoro jd się kończy to jest sens brac np takiego 6215R ? Mam 3 johny i z kadego jestem zadowolny. Najstarszy ma 10 lat a najmłodszy 4. Co ciekawe tylko w najstarszym robiłem turbine przy 3 tys godzin (vgt ale to była wina też dilera) a reszta chodzi perfekt. Im więcej pytam o nowe jd tym coraz mniej się przekonuję do tej marki choć bardzo mi się podoba. Potrzebowałbym ciągnik powyżej 200 km a w okolicy same jd i parę fendtow. Brak innych marek żeby pytać o opinie i wrażenia. A używkę szukac to nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Opublikowano

Jesteś zadowolony ze znacznie starszych modeli, niestety takich już nie będzie.
Ja bym rozglądał się w grupie AGCO.

Chyba z rok temu robiłem 6175R na Ukrainie. Jeździ bez całej ekologii + moc. Pamiętam, że był na jednej turbinie. Z właścicielem kontakt mam to Ci napiszę co i jak

Opublikowano

Pisalem z włascicielem tego 6175R. Narazie problemów brak. Jedyne co zauwazył to temperatura cieczy niższa o jakieś 8*C no i ciut głośniejszy wydech

Opublikowano
Akurat spadek temp. cieczy to efekt odłączenia egr i dodaniu mocy. Wiem to bo z moim 6830P było to samo. Czyli gdyby rozważyć zakup nowego jd serii R i po okresie gwarancji pousuwać wszystkie pseudo ekologie to są duże szanse, że będzie to chodzić i robić swoją robotę... Dzięki za info 😉
Opublikowano (edytowane)

@AchimR

Jak to będzie od nowego roku u Valtry czy MF - silnik Sisu dostanie DPF? Od stycznia wchodzi niby stage V, ale może producenci coś pokombinują, bo chyba będzie jakieś roczne moratorium dla "nowych" silników (tu chyba chodzi o nowo opracowane konstrukcje z tego roku), wyczytałem to na jakiejś stronie, ale było to już dobre kilka miesięcy temu.

A jak się usunie te wszystkie ekologiczne dodatki - np. SCR, EGR, DPF, to ciągnik przejdzie przegląd? Czy trzeba szukać zaufanej stacji.

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano
1 godzinę temu, Kos_pl napisał:

@AchimR

Jak to będzie od nowego roku u Valtry czy MF - silnik Sisu dostanie DPF? Od stycznia wchodzi niby stage V, ale może producenci coś pokombinują, bo chyba będzie jakieś roczne moratorium dla "nowych" silników (tu chyba chodzi o nowo opracowane konstrukcje z tego roku), wyczytałem to na jakiejś stronie, ale było to już dobre kilka miesięcy temu.

A jak się usunie te wszystkie ekologiczne dodatki - np. SCR, EGR, DPF, to ciągnik przejdzie przegląd? Czy trzeba szukać zaufanej stacji.

Narazie nic nie znalazlem aby SISU w nowych jednostkach mial stosowac DPF. Byc może podziałają z wtryskiem paliwa by pod niższym obciążeniem było bardziej Eko. Okres przejściowy napewno będzie.

Taka ciekawostka FPT w swoim flagowym 20litrowym V8 normę Tier 5 zrobiło samym SCR (bez EGR i bez DPF).

Przeglad przejdzie bo nowe wtryski CR 3ciej i 4tej generacji na biegu jałowym i niskim obciążeniu spełniają normę Euro3. Poza tym mam diagnostę w rodzinie i jak powtarza "komu by się chciało z drabiną obok traktora skakać". 

 

  • Thanks 1
Opublikowano

Oni do samochodów nie chodzą a co tam mówić o wchodzeniu na drabinę żeby ciągnik sprawdzić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
    • Przez yacenty
      Hejka,
      czy ktoś z was dokładał we własnym zakresie 2 komplety lamp aby uzyskać oświetlenie 360st?
      Moja kabina ma miejsca na boku kabiny i wewnątrz z przodu.
      Pytanie jest takie czy w brakujących miejscach jest wyprowadzona wiązka okablowania czy trzeba coś pokombinować? Coś dokładać czy ewentualnie pociągnąć tylko prąd kablem z lampy obok?
    • Przez NewVario
      Hej i czołem Koledzy ,
      zacznę może od najważniejszej rzeczy : ze względu na coraz to rosnące (chore ceny) maszyn i ciągników przeszła mi zajawka na modernizację ... mam podpisaną umowę od czerwca i chcę zacząć ją realizować poprzez jakieś zakupy.

      Czemu zakładam temat? Ponieważ chcę się doradzić osób, które mają jakieś doświadczenie w tym temacie. Kwota dofinansowania jest śmieszna, a potrzeby gospodarstw "milionowe".
      Mam stary główny ciągnik z 1986 r. o mocy 143 km, obecnie używam go w transporcie z przyczepą tandem 12t oraz  gruberem 2,6m, gdzie pracuję na 30-40 cm bezorkowo , ciągnik ciągnie ten agregat 6 zębowy na ciężkich ziemiach z prędkością 6-10 km / h. o ile pod pszenicę jestem zadowolony z efektu bezorki po rzepaku , o tyle po pszenicy pod rzepak bezorkowo wydaje mi się, że mam za słaby agregat (słabo miesza). Ciągnik nie psuje się często, lecz ma swoje mankamenty, nie wspominając o braku klimy; - ogólnie komfortu.
      Mam 15m opryskiwacz pilmet, bez rozwadniacza, bez komputera. o pojemności 1000l.
      Mam rozsiewacz mxl 850 z nadstawką na 2 big bagi. 
      Posiadam 12 t. tandem oraz 6t przyczepę wywrotkę.
      Pracuję na areale ponad 100 ha , 40 ha ziemii bardzo ciężkiej gliniastej oraz reszta ziemii lekkiej IVa,b-V klasa.
      Duży udział bo ok. 20-30% struktury zasiewów stanowi rzepak ozimy, 20% pszenica ozima, a 50% zboża jare.
      Ogólnie w sezonie jest problem z obsługą "na czas" oprysku w rzepaku, pszenicy ozimej, ogólnie staram się stosować najmniej jak to możliwe chemii, lecz jest to nieuniknione. Jestem młodym człowiekiem ok. 30 roku życia, mam świadomość tego, że najważniejszą maszyną w gospodarstwie powinien być opryskiwacz, ponieważ przez niego przelewa się ogrom "pieniędzy" oraz to on decyduje o naszym kontakcie z chemią ... obecnie nie jestem zadowolony z tego, że muszę stać nad beczką i "wdychać chemię" przy sporządzaniu cieczy roboczej, zamiast np. korzystać z komfortowego rozwadniacza oraz rozłączania sekcji z komputera, gdzie obecnie robię to ręcznie... musząc otwierać kabinę podczas oprysku.
      W żniwa pojawia się problem np. z odbiorem zboża, ponieważ mam za mało przyczep ...
      Uprawę bezorkową wykonuję ciągnikiem 143 km, lecz mam za słaby agregat, zresztą możliwości tego ciągnika są ograniczone i nie wiem czy pociągnąłby chociażby 3 belkowy agregat 2.5m na ciężkiej glinie .
      Ciągniki ze średnią wieku 30 lat są awaryjne. Często mnie zawodzą.
      Ścieżki modernizacji parku maszynowego swojego gospodarstwa przedstawiają się następująco:
      1. Zakup ciągnika 6 cylindrowego np. marki Massey Ferguson 7716 dyna6 , Valtra T154 , John deere 6155m za ok. 380 tyś netto lub ciągnika 6 cylindrowego t174e o mocy 177 km, gdzie na tryb eko mógłbym wgrać mapę np. 215 km z modelu t214. za ok. 410 tyś netto.
      do tego dokupiłbym agregat bezorkowy np. Agrolift 3 belkowy 8 rap 2.5m do wyżej wymienionych ciągników, bądź 3m spec hd do ciągnika t174e , lecz czy on da z nim radę jechać 12 km/h na ciężkiej glinie 30 cm głęboko nawet po podniesieniu mocy do 215km ?
      W tym wariancie, lepiej chyba dołożyć te 30 tysięcy do bardziej przyszłościowego modelu t174?
       
      2. Wariant: Zakup maszyn:
      -opryskiwacz UG 3200 l / 27m/15 m Amazone za ok. 170 - 220 tyś netto w zależności od wyposażenia. A może ze względu na krótkie okna pogodowe, lepiej kupić opryskiwacz z rękawem np. bury vento ?
      -przyczepa 14 t 2 osiowa - ok . 65-70 netto;
      - Agregat bezorkowy 2,5m agrolift 3 belkowy; ok. 25 tyś netto.
      - 5 zębowy pług dłutowy z agro liftu na zab. hydro za ok. 35 tyś netto.
      - dodatkowo myślałbym wtedy o używanym ciągniku ok . 160 km np. claas arion z 2010 r. itd.  np. za 100-120 tyś netto.
       
      Ogólnie mam 60% dofinansowania max 200 tyś . Więc najbardziej opłaca mi się zakup do 333 netto. Porządnego ciągnika 6 cyl za tę kwotę niestety nie kupię, średnio mi się widzi dokładać do 450 tyś . 
       
       
      Opisałem bardzo pokrótce moje problemy.
      Chciałbym uzyskać jakiejś rady, pomocy w którą stronę powinienem się zmodernizować. 
       
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v