Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy części od JUMZa 6 AM/AL (starsza wersja -mała kabina)  pasują od JUMZa 6 KM/KL (duża kabina - zależnie od kraju itp chyba od 1988roku). Pomijając silnik gdzie w starszej wersji można trafić wersję bez wtrysku bezpośredniego, przekładni kierowniczej, czy są jeszcze jakieś różnice? Głównie interesuje mnie skrzynia biegów(Czy np. otwory pod przekładnię kierowniczą  różnią się? Cała pokrywa skrzyni?), ale informacja o innych podzespołach również będzie cenna.

W skrócie: Jak bardzo starsza wersja JUMZa nadaje się na dawcę części dla nowszej wersji?

Opublikowano

Witam mam identyczne pytanie chciałbym wykorzystać kilka części z nowszej wersji zastanawiam się czy skrzynia będzie pasowała mam oba ciągniki w domu i na oko wszystko wygląda identycznie ale nowsza wersja jest szybsza ma wyższe obroty maksymalne silnika w papierach stoi jako białoruś mtz50 ale nie przypomina mtz tylko jumza w dużej kabinie rok 86 mtz podobno ma 55koni a jumz 65 przekładając skrzynie nie chciałbym stracić na mocy

Opublikowano

w dowodzie jest mtz 50 Białoruś dziwna sprawa bo to chyba dwa różne ciągniki od niedawna mam ten sprzęt i jestem laikiem jeśli chodzi o radzieckie konstrukcje co do prędkosci i obrotów to może masz rację rozmawiałem ostatnio z facetem który jumza posiada dłużej niż ja i powiedział dokładnie to samo u mnie starszy 78r kręci się tylko do 1750obr  (nowszy86r znacznie wyżej może to kwestia ustawienia pompy) stąd mój jak widać błędny wniosek że "ten starszy typ tak ma". Wracając do głównego wątku czy te konstrukcje mają jakieś znaczące różnice? hamulce są na pewno inne a czy można je zamienić jumz 86r to koparka kupiłem w cenie złomu mam trochę roboty koło domu pózniej skończy na złomie działa normalnie ale ma naprawiany blok i olej wychodzi spod pierwszego cylindra reszta części jest ok

Opublikowano

wydaje mi się że podobieństwo jest tylko powierzchowne nawet dzwięk silnika jest zupełnie inny coś jak c4011 i c360 na pewno nie jest to kwestia samego wydechu (sprawdzałem)

Opublikowano

Po przełożeniu wałków da się zmienić hamulce? te z nowszej wersji u mnie dużo lepiej działają. Nie chcę być dziecinny ale jeśli to jedno i to samo to skąd ta różnica w odgłosie pracy silnika co do sprzęgła to też spróbuje cały mechanizm przełożyć i może lewarek od biegów

Opublikowano

Walczę z tymi przekładkami niby wszystko pasuje ale jest to mocno czasochłonne głównie dlatego że przełożenie jednego elementu ciągnie za sobą przełożenie kolejnego lub jakieś przeróbki. Myślę teraz o dzwigni sprzęgła jest trochę cięcia i spawania ale najgorszy jest mechanizm drugiego stopnia sprzęgła nie do końca wiem jak to ma działać w internecie nie ma za dużo informacji na temat tych ciągników

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ciastko
      Witam otóż zastanawiałem się czym różnią się modele Zetorów 5211 robionymi na eksport i tymi krajowymi. Nie mam na myśli różnice w wyposażeniu czy wspomaganiu bo tyle wiem. Chodzi mi o jakieś większe udogodnienia związane z mechaniką (silnik, skrzynia biegów).
      P.S. Czy w ciągnikach eksportowych była różnica mocy? Jeśli taki temat istnieje to ja go nie znalazłem.
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez WojtaS141095
      Witam. Piszę do Was jako osoba niezwiązana w stu procentach z mechaniką. Kilka dni temu zakupiłem koparko-spych Bialorusa JUMZ 6 AM w wersji budowlanej, głównie do własnych celów budowlanych. 
      W maszynie poki co muszę wymienić płyny, oleje. Do wymiany mam też dwa przewody hydrauliczne. Gdzie znajdę filtry paliwa,oleju silnika ? 
      Może macie jakieś porady, dzięki którym uda mi się jak najlepiej przygotować do pracy ?
       

    • Przez WojtaS141095
      Witam,proszę o pomoc! Po chwili pracy nie skręca mi ani w lewo ani w prawo łapa koparki. Wszystkie inne funkcje działają. Zero reakcji podczas ruszania wajchami.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v