Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, wymieniłem dziś w Zetorze 6718 filtr oleju typu "bąk" na filtry PP z podstawą od 7211 taka jak na zdjęciu: 

Problem w tym, że po pracowałem na tym filtrze jakieś 2-3 godziny, i podczas jazdy, zobaczyłem że spada ciśnienie oleju, zatrzymałem się, i okazało się że wywaliło olej przez odmę, i tu moje pytanie, czy można normalnie zmienić filtr typu bąk na pp bez żadnych problemów, czy trzeba jakieś przeróbki dokonać? Ja obstawiam że filtr pp dostałem nie od tego pojazdu, i się zablokował, dlatego wywaliło, Ciśnienie po wymianie bąka na pp na zimnym na obrotach 5 atm, na wolnych 4, na gorącym ( 80 stopni ) wysokie obroty 4, niskie 2 atm. 
Pozdrawiam!

Dodam tylko że  przez 2 godziny było, okej, a większość oleju wygoniło podczas jazdy, na odcinku 100 metrów

1147518600_1527361014_thumb.jpeg

Edytowane przez bubel500
Opublikowano

oleju wygoniło dużo, ciśnienie zaczęło spadać to zatrzymałem się, po wlaniu 4l ledwo co sięgał bagnet, dojechałem do domu i teraz stoi, co ciekawe, jak wykręciłem wtedy filtr, to był pusty! a po powrocie był w nim olej, filtr dostałem taki:

https://www.e-skladnica.pl/pl/p/FILTR-OLEJU-1316-16UNS-L-134-72-PO-150-ZETOR-JD./815

 

w tych małych dziurkach, jest taka uszczelka gumowa, chyba pod wpływem temperatury, ona spuchła i zapchała dojście oleju,  a że nie było ujścia to wywaliło odmą,

Ponawiam pytanie, czy wymiana filtra z bąka na pp w zetorze 6718 jestr dopuszczalna bez żadnych przeróbek, jakichś dodatkowych zaworów czy coś?

co ciekawe, mam stary filtr od c-360, i we wnętrzu są duże otworki, a w tym mam taką jakby tarkę, zagiętą, że przepływ jest mocno ograniczony

Opublikowano

A no widzisz . Właśnie też zastanawiałem się nad wymianą na "zwykły filtr " Chłopaki w sklepie mnie doinformowali że trzeba wstawić zawór . Kurdę , tylko ze łba mi wypadło jak fachowo to się nazywa ...

Opublikowano
żadnego zaworu nie wstawiałem .filtr jest dobry taki powinien być być może filtr był uszkodzony lub przystawka nie ma przepływu zdejmij ta przystawkę i sprawdź czy ma przepływ i zgadzają się otwory z tymi w bloku bo nie wiem czy do tych starszych nie była troszkę inna przystawka
Opublikowano

przystawka do bloku ma tylko jeden otwór, na środku przystawki , na wyjście  z pompy oleju, poza tym nie ma żadnych otworów.

Ja obstawiam właśnie filtr oleju lipny, a co do tych zaworów, to nie chodzi czasem o zawór który wkręca się w pompę zamiast śruby? tam gdzie wychodzi przewód na filtr oleju ? tak jak przerabiało się filter w  c-4011 na c360 ? A czy przypadkiem nie ma już tam takiego zawóru ? sam już nie wiem co robić

Opublikowano

Nie trzeba, gdyż ciśnienie po wymianie bąka na pp na zimnym na  wysokich obrotach 5 atm, na wolnych 4, na gorącym ( 80 stopni ) wysokie obroty 4, niskie 2 atm.  Przed zmianą było niższe z powodu wyrobionego bąka, takie ciśnienie co jest teraz, nie jest chyba za duże? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v