Skocz do zawartości
bubel500

Zetor 6718 wymiana filtra oleju "bąk" na pp i wyciek oleju

Polecane posty

bubel500    4
Napisano (edytowany)

Witam, wymieniłem dziś w Zetorze 6718 filtr oleju typu "bąk" na filtry PP z podstawą od 7211 taka jak na zdjęciu: 

Problem w tym, że po pracowałem na tym filtrze jakieś 2-3 godziny, i podczas jazdy, zobaczyłem że spada ciśnienie oleju, zatrzymałem się, i okazało się że wywaliło olej przez odmę, i tu moje pytanie, czy można normalnie zmienić filtr typu bąk na pp bez żadnych problemów, czy trzeba jakieś przeróbki dokonać? Ja obstawiam że filtr pp dostałem nie od tego pojazdu, i się zablokował, dlatego wywaliło, Ciśnienie po wymianie bąka na pp na zimnym na obrotach 5 atm, na wolnych 4, na gorącym ( 80 stopni ) wysokie obroty 4, niskie 2 atm. 
Pozdrawiam!

Dodam tylko że  przez 2 godziny było, okej, a większość oleju wygoniło podczas jazdy, na odcinku 100 metrów

1147518600_1527361014_thumb.jpeg

Edytowano przez bubel500

Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
admon1212    7
mogl być jakiś paproch w baku i zapchał się delikatnie i wywaliło odma sprawdź stan oleju .. albo może ci się uszczelka przesunęła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

oleju wygoniło dużo, ciśnienie zaczęło spadać to zatrzymałem się, po wlaniu 4l ledwo co sięgał bagnet, dojechałem do domu i teraz stoi, co ciekawe, jak wykręciłem wtedy filtr, to był pusty! a po powrocie był w nim olej, filtr dostałem taki:

https://www.e-skladnica.pl/pl/p/FILTR-OLEJU-1316-16UNS-L-134-72-PO-150-ZETOR-JD./815

 

w tych małych dziurkach, jest taka uszczelka gumowa, chyba pod wpływem temperatury, ona spuchła i zapchała dojście oleju,  a że nie było ujścia to wywaliło odmą,

Ponawiam pytanie, czy wymiana filtra z bąka na pp w zetorze 6718 jestr dopuszczalna bez żadnych przeróbek, jakichś dodatkowych zaworów czy coś?

co ciekawe, mam stary filtr od c-360, i we wnętrzu są duże otworki, a w tym mam taką jakby tarkę, zagiętą, że przepływ jest mocno ograniczony


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zetorki12    4654

A no widzisz . Właśnie też zastanawiałem się nad wymianą na "zwykły filtr " Chłopaki w sklepie mnie doinformowali że trzeba wstawić zawór . Kurdę , tylko ze łba mi wypadło jak fachowo to się nazywa ...


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

przydało by się info co to za zawór i gdzie go wstawić? 


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
admon1212    7
żadnego zaworu nie wstawiałem .filtr jest dobry taki powinien być być może filtr był uszkodzony lub przystawka nie ma przepływu zdejmij ta przystawkę i sprawdź czy ma przepływ i zgadzają się otwory z tymi w bloku bo nie wiem czy do tych starszych nie była troszkę inna przystawka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

przystawka do bloku ma tylko jeden otwór, na środku przystawki , na wyjście  z pompy oleju, poza tym nie ma żadnych otworów.

Ja obstawiam właśnie filtr oleju lipny, a co do tych zaworów, to nie chodzi czasem o zawór który wkręca się w pompę zamiast śruby? tam gdzie wychodzi przewód na filtr oleju ? tak jak przerabiało się filter w  c-4011 na c360 ? A czy przypadkiem nie ma już tam takiego zawóru ? sam już nie wiem co robić


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    261
a czy przypadkiem nie trzeba obnizyc cisnienia na pompie olejowej w misie?

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Nie trzeba, gdyż ciśnienie po wymianie bąka na pp na zimnym na  wysokich obrotach 5 atm, na wolnych 4, na gorącym ( 80 stopni ) wysokie obroty 4, niskie 2 atm.  Przed zmianą było niższe z powodu wyrobionego bąka, takie ciśnienie co jest teraz, nie jest chyba za duże? 


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Jack44
      Witam , Mam taki problem z Zetorem 10641 z roku 000. problem z włączaniem biegów i używania reduktora, kiedy podnośnik jest w dolnym położeniu to biegi włączam dwoma  palcami kiedy podnośnik podniesie maszynę do góry to biegi wchodzą jak bym co przepychał po gumie, Oczywiście wiem ze jedno z drugim teoretycznie nie ma związku , ale takie objawy zauważyłem, Może ktoś już z tym się spotkał  co może być przyczyną . Jak zwykle liczę na wasze sugestie , Pozdrawiam JACK 
    • Przez Krystian7745
      Witam mam problem z zetorem 7745 jest on z rewersem problem polega na tym ze z biegu neutralnego(luzu) gdy chce włączyć wsteczny to ciagnik stoi w miejscu i jest bardzo mocny zgrzyt do przodu jedzie bez problemu i tak jest na każdym biegu. Podpowie ktos co może byc za przyczyna ? z góry dziekuję 
    • Przez Emil1254
      Panowie mam wodę w oleju uszczelka dobra  głowica też sprawdzana a z tego co wiem to tam są tuleje suche i nie mam pojęcia jak olej się tam dostaje czyżby blok pekniety?  Jest jakaś firma warsztat godny polecenia w okolicach Elbląga? 
    • Przez Lesiu19911
      Witam.Po regeneracji rozdzielacza podnosnika i tloka, chce wymienic filtry oleju skrzyni biegow i olej i nie wiem jakie sa oznaczenia tych filtrow.
      W miejscu nr 1 sa 2 metalowe wklady siatkowe. To sa filtry od oleju tloczonego na podnosnik?
      W miejscu nr 2 byl puszkowy filtr skrecony. Od czego on jest?? Rozkrecilem go i w srodu byl krązek magnesowy i parenascie sztuk takich malych krązkow z siatka. W katalogu czesci nie moge znalesc tych czesci. 




    • Przez AgroDamian7211
      witam. Słyszałem o możliwości zamontowania prędkościomierza w ciągniku za pomocą zwykłego licznika rowerowego. Widziałem na filmie na YT jak gościu w c360 zamontował na przednim kole i dokładnie mu pokazywało. Chciałem się dowiedzieć jak to zamontować w którym miejscu tak aby pomiar był rzeczywisty.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.