bubel500

Zetor 6718 wymiana filtra oleju "bąk" na pp i wyciek oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bubel500    4
Napisano (edytowany)

Witam, wymieniłem dziś w Zetorze 6718 filtr oleju typu "bąk" na filtry PP z podstawą od 7211 taka jak na zdjęciu: 

Problem w tym, że po pracowałem na tym filtrze jakieś 2-3 godziny, i podczas jazdy, zobaczyłem że spada ciśnienie oleju, zatrzymałem się, i okazało się że wywaliło olej przez odmę, i tu moje pytanie, czy można normalnie zmienić filtr typu bąk na pp bez żadnych problemów, czy trzeba jakieś przeróbki dokonać? Ja obstawiam że filtr pp dostałem nie od tego pojazdu, i się zablokował, dlatego wywaliło, Ciśnienie po wymianie bąka na pp na zimnym na obrotach 5 atm, na wolnych 4, na gorącym ( 80 stopni ) wysokie obroty 4, niskie 2 atm. 
Pozdrawiam!

Dodam tylko że  przez 2 godziny było, okej, a większość oleju wygoniło podczas jazdy, na odcinku 100 metrów

1147518600_1527361014_thumb.jpeg

Edytowano przez bubel500

Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
admon1212    7
mogl być jakiś paproch w baku i zapchał się delikatnie i wywaliło odma sprawdź stan oleju .. albo może ci się uszczelka przesunęła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

oleju wygoniło dużo, ciśnienie zaczęło spadać to zatrzymałem się, po wlaniu 4l ledwo co sięgał bagnet, dojechałem do domu i teraz stoi, co ciekawe, jak wykręciłem wtedy filtr, to był pusty! a po powrocie był w nim olej, filtr dostałem taki:

https://www.e-skladnica.pl/pl/p/FILTR-OLEJU-1316-16UNS-L-134-72-PO-150-ZETOR-JD./815

 

w tych małych dziurkach, jest taka uszczelka gumowa, chyba pod wpływem temperatury, ona spuchła i zapchała dojście oleju,  a że nie było ujścia to wywaliło odmą,

Ponawiam pytanie, czy wymiana filtra z bąka na pp w zetorze 6718 jestr dopuszczalna bez żadnych przeróbek, jakichś dodatkowych zaworów czy coś?

co ciekawe, mam stary filtr od c-360, i we wnętrzu są duże otworki, a w tym mam taką jakby tarkę, zagiętą, że przepływ jest mocno ograniczony


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zetorki12    5778

A no widzisz . Właśnie też zastanawiałem się nad wymianą na "zwykły filtr " Chłopaki w sklepie mnie doinformowali że trzeba wstawić zawór . Kurdę , tylko ze łba mi wypadło jak fachowo to się nazywa ...


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

przydało by się info co to za zawór i gdzie go wstawić? 


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
admon1212    7
żadnego zaworu nie wstawiałem .filtr jest dobry taki powinien być być może filtr był uszkodzony lub przystawka nie ma przepływu zdejmij ta przystawkę i sprawdź czy ma przepływ i zgadzają się otwory z tymi w bloku bo nie wiem czy do tych starszych nie była troszkę inna przystawka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

przystawka do bloku ma tylko jeden otwór, na środku przystawki , na wyjście  z pompy oleju, poza tym nie ma żadnych otworów.

Ja obstawiam właśnie filtr oleju lipny, a co do tych zaworów, to nie chodzi czasem o zawór który wkręca się w pompę zamiast śruby? tam gdzie wychodzi przewód na filtr oleju ? tak jak przerabiało się filter w  c-4011 na c360 ? A czy przypadkiem nie ma już tam takiego zawóru ? sam już nie wiem co robić


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    303
a czy przypadkiem nie trzeba obnizyc cisnienia na pompie olejowej w misie?

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Nie trzeba, gdyż ciśnienie po wymianie bąka na pp na zimnym na  wysokich obrotach 5 atm, na wolnych 4, na gorącym ( 80 stopni ) wysokie obroty 4, niskie 2 atm.  Przed zmianą było niższe z powodu wyrobionego bąka, takie ciśnienie co jest teraz, nie jest chyba za duże? 


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomeq
      Witam! Czy ktoś z was miał w jakimkolwiek ciągniku problem z poziomem oleju silnikowego? Mianowicie, ciągnik po zakończeniu orki zimowej został umyty i postawiony pod garażem. Dodam, że olej wymieniony był przez serwis na nowy 20 godzin temu, równo z poziomem max. Odkąd stoi pod garażem zaczęły się cyrki. A w sumie odkąd spadła temperatura poniżej zera. Pierwszy raz się zdziwiłem gdy z ciekawości zmierzyłem stan i było około 0,5cm ponad max, pamiętam, że było wtedy -10 na polu. Potem przyszło ocieplenie na jakieś 2-3 stopnie i stan oleju równe max. Potem znowu temperatura spadła i stan 3mm ponad max, ale gdy zmierzyłem drugi raz wieczorem tego samego dnia nagle było równo max. Płynu chłodniczego nie ubywa, oleju w skrzyni nie jestem w stanie sprawdzić czy ubywa. Spytałem serwisu czy może tak być, że uszczelniacz puścił na sprzęgle bo jest sprzęgło mokre w nim, to mi gość powiedział, że raz tak było w innym, ale po odpaleniu był praktycznie drugi stan bo pompa hydrauliczna waliła olej ze skrzyni do silnika, a przynajmniej tak zrozumiałem. Wszystko bym zrozumiał gdyby było tak, że tego oleju po prostu przybyło i się stan utrzymuje, a tu takie jaja, ciągnik nie odpalany a stan wariuje. Serwis kazał obserwować. Uprzedzam, że stan jest mierzony dobrze, nie macham miarką ani nie obcieram, ciągnik nie był odpalany, przestawiany, po prostu staram się już jak najdelikatniej wyciągnąć ją żeby nie sfałszować pomiarów.
    • Przez Ryszard123
      Gdy traktor jest podłączony do bańki odpali wszystko działa,natomiast jak przełożę przewody na zbiornik nie odpala.
      Pompka zasilająca jest nowa.
      Co jest nie tak???
    • Przez lexiflexi
      Mianowicie obrywa mi uszczelkę na wysprzegliku i przyciera mi się tłoczek na boku, gdzie urwało kawałek uszczelki. Dzieje się już to któryś raz z koleji w ciągu kilku godzin. Dwa razy wymieniłem wysprzęglik ale nic nie pomaga... . Pomóżcie bo nie mam już siły zaczęło się od tego że ktoś źle ustawił łapki na sprzęgle i one go hamowały jezdził jakby na półsprzęgle . Cofnelismy je na 3mm od łożyska i wtedy pedał od sprzęgła zaczął się dziwnie zzachowywać. Na początku nie dało się go wcisnąć i w końcu sam się wciskał i nie chciał wrócić, odpowietrzylismy i padła uszczelka i tak w koło macieju.
    • Przez arkadian12
      Witam
      Proszę o podpowiedź. Mianowicie chcę wymienić uszczelniacz w przednim napędzie na wałku. Jest tam nakrętka na klucz 55mm. Według instrukcji odnośnie części powinno się ją dać wykręcić, na schemacie nie widzę żadnych dodatkowych zabezpieczeń, jednak próbując ją odkręcić nie che ruszyć. Proszę o podpowiedź  dla pewności jaki jest tam gwint - lewy czy prawy, czy mam próbować aż do skutku. Na rysunku jest to ta nakrętka numer 2 a ja chcę wymienić uszczelniacz numer 3. Kolejne pytanie rozumie, że tą nakrętką mogę zniwelować luz na tym wału, są tam na schemacie dwa łożyska stożkowe i dokręcając likwiduje luz? Wałek ma trochę luzu jak go ruszam.
      Pozdrawiam
      Arek
      getPDFAttachment.pdf

    • Przez TheGonzuu2001
      Witam mam problem z zetorkiem od około roku w zimowe pory bardzo ciężko jest go odpalić ( przy bardzo niskich temp tylko plak do filtra) . Przy rozruchu bardzo mocno dymi na biało potem na czarno . Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Miał ktoś podobny problem ? Pozdrawiam 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.