Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Wlanie oleju innego niż ARAL grozi utratą gwarancji (pomimo, że Fuchs ma identyczne parametry). Sprawa z olejami wygląda następująco :

Aral Supertraktoral 10w30 lub Megaturboral 10w40 w zależności od rocznika ( bodajże 2009r. zmiana w niektórych Zetorach) do silnika,

Aral Supertraktoral 10w30 do skrzyni

Fluid 80w90 i Vitam do reszty,

Fridex do chłodnicy.

Pozdrawiam

Opublikowano

Z tego co wiem to w Forterach olej w silniku i skrzyni jest ten sam u mnie Zetorek jest naAralu jak firma każe i nic po niej nie bede poprawiał bo oni raczej wiedzą co jest dobre i na czym dłużej ciągnik pochodzi B)

Opublikowano

a ile oleju do silnika w 9641 się mieści ??? bo podobno 12 litrów a ja nalałem 10.5 i już mam ponad stanem i nie wiem czy to silnikowi nie zaszkodzi a stary olej wylałem cały

Opublikowano
;) nadmiar oleju silnikowi szkodzi dlatego na bagnecie są znaki na min i max i tego się kolego trzymaj ,jak nalałeś za dużo to musisz spuścić do stanu między kreskami,a co do oleju jaki poleca serwis to traktujcie z przymrużeniem oka,mają podpisaną umowę z dystrybutorem ot wszystko,dzisiaj jest Aral jutro będzie np.Texaco w zależności kto przedstawi ofertę z większą marżą :)
Opublikowano

@wlodiw, pracujesz w serwisie? ja też po pierwszym przeglądzie zalałem turdusem znaczy 15/40 SHPD syntetyk a ten Aral faktycznie półsyntetyczny ale czy Turdus lepszy? nie wiem bardziej dostępny wszystkim jeżdże na tym oleju, w książce gwarancyjnej jest wymienione dużo olei zgodnych do tego silnika nie ma co prawda Turdusu ale są oleje syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne o bardzo różnych parametrach i myśle że nic nie szkodzy ten który ja stosuje, najlepszy z wymienionych to chyba FUSH Hydramot 1030MC lub Plantmot (bioolej) 5/40.

turdus to ja do c330 leje a do zetora aral i tylko aral 3200 mth na aralu w proximie i niema problemu :)

Opublikowano

co i le Mtg wymieniacie olej silnikowy w swoich Forterrach?? gdzieś czytałem że na oleju ARAL można robić nawet 300 Mtg między wymianami, wydaje mi się to trochę dużo. Jak jest u was?? ile robicie godzin??

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam wszystkich posiadaczy i użytkowników!

 

Zwracam się z wielką prośbą o poradę i informacje. Otóż po zakupie ciągniczka widzę, że stan oleju w skrzyni biegów jest poniżej miarki, więc trzeba uzupełnić. Pytanie tylko jakiego oleju dolać???

W instrukcji obsługi piszą, że "w skrzyni przekładniowej ciągnika marki zetor stosowane są następujące oleje... Paramo Pardubice GYROL UTTO 80W GL-4, Paramo Pardubice GYROL PP 80 80W GL-4, lub ESSO TORQUE FLUID 62 80W GL-4". Na forum wyczytałem, że zetory zalewają Aralem, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem, że te nowsze roczniki...

 

W sklepie gość powiedział, że oni sprzedają mineralny HIPOL albo jakiś półsyntetyk, ale nie pamiętam nazwy. W innym sklepie koleś powiedział że oni w ofercie do zetorów mają tylko hipol, więc bądź tu człowieku mądry i dolej oleju....

 

Na to wszystko dowiedziałem się, że niektóre oleje są niemieszalne (mineralny z półsyntetykiem) i jak jest taka sytuacja jak u mnie, że nie wiem co było do skrzyni zalane to lepiej wymienić cały olej bo można sobie narobić bigosu. OK, ALE CZEGO NAJLEPIEJ WLAĆ JEŚLI JUŻ MUSZĘ WYMIENIĆ??? Pomóżcie, bo nie mam już pomysłów.

 

Z góry dzięki za info.

Opublikowano

Z hipolem to sobie odpuść w tym traktorze, spuść wszystkie oleje i płyny i zalej takimi jakie zaleca producent bądź innej firmy ale o takich samych parametrach, ja w 10540 jeździłem na elfie a teraz na NH Ambra bo kupiłem niebieskiego i chcę mieć spokój i nie martwić się o mieszanie, podjedź ewentualnie do dobrej hurtowni z olejami i tam Ci doradzą lepiej.

Opublikowano (edytowane)

@kolos87, musisz zakupić olej który będzie spełniał parametry podane w instrukcji obsługi. Z Twojego postu wyczytałem, że zalecany jest olej o następujących właściwościach; 80W GL-4. Jak będziesz kupował olej w sklepie to podaj te parametry sprzedawcy i coś powinien Ci doradzić. Aralem zalewane są nowsze roczniki Zetora, ja swojego 10641 Forterra z 2006 roku zalewam Aralem Supertraktoral 10W30.

Edytowane przez sebekwolkasos
Opublikowano

Dzięki koledzy za podpowiedzi!!! W najbliższym czasie wybiorę się do jednej z lepszych hurtowni olejowych w okolocy i będę temat kontynuował;)

 

Jedyna sprawa która mnie jeszcze męczy, to czy dolać oleju, czy go wymienić... ??? Wymiana trochę duży koszt jak dla mnie...Ciągnik jest sprowadzony z anglii, więc sądzę, że oleje innej klasy niż podana w instrukcji nie były dolewane, ale...... kto to wie??? Może trafił się jakiś wybitny anglik na gospodarce i wlał bądź czego albo podpiął pod ciągnik pożyczoną przyczepę z kiperkiem od zaprzyjaźnionego rolnika w której było coś na podobieństwo hipolu....????

 

Same niewiadome...

 

Dzięki za wszelkie sugestie.

Opublikowano

@kolos87, lepiej jest wymienić ponieważ nie wiadomo jaki Anglik wlał olej do skrzyni tego ciągnika. Możesz sobie narobić kłopotów z ciągnikiem, ponieważ zmieszane oleje mogą zrobić szkodę skrzyni ciągnika. Przy okazji wymień także filtr oleju hydraulicznego. :) Powodzenia w wyborze dobrego oleju i miłych wrażeń doznanych przy użytkowaniu tego ciągnika. :)

Opublikowano

Stać Cię na traktor to na wymianę płynów i olejów też musisz wydać kasę. Żadne dolewki tylko wymiana z filtrami, tak samo filtr powietrza i wkłady no chyba że masz stary typ a do chłodnicy nie woda a płyn.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v