Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No niestety raczej bedziesz musial go rozpolawiac bo tak to nic dokladnie nie zobaczysz. Zapytaj jeszcze ewentualnie kolegi Rafika lub Mirro oni maja wieksza wiedze na temat skrzyn to moze cos Ci doradza:)

Opublikowano

w tym przypadku zacząłbym od wymiany uszczelnień na siłowniku od zmiany grup biegów i jego regulacji. W sumie bez zdejmowania dekla wymienisz tylko jedno ale jeżeli tutaj jest problem to powinno pomóc.

Opublikowano

Od kilku dni o tym myślałem ,ale nie miałem czasu i pewności już jutro to sprawdzę,specjalnie zakupiłem instrukcję naprawy i zacząłem ją przeglądać. Za każdą paradę serdeczne dzięki.

Opublikowano

a dobrze wyregulowałeś siłownik?? Nie dokręciłeś chociaż do końca tej dużej śruby, która osłania siłownik od przodu?? Jeżeli dokręciłeś to nie ma prawa działać...

Jeżeli wszystko jest zrobione jak książka pisze to faktycznie nie ma na co czekać tylko otwierać skrzynie...

Opublikowano

siłownik raczej dobrze wyregulowałem i myślę że problem jest w środku skrzyni ale sam nie mam odwagi jej rozbierać to nie MF235 czy C-360 -potrzebuję fachowca ale w okolicy narazie wszyscy zajęci trzeba trochę poczekać.

Opublikowano (edytowane)

wymieniał ktoś widełki w skrzyni od rewersu?jak go rozjadę to od przodu dużo roboty i czy wszystkie widełki mają jednakowy rozmiar?gdzie mogę najtaniej kupić

Edytowane przez grzesiu2007
Opublikowano

A jesteś pewien że musisz je wymienić? Może wystarczy napawanie?Jak go już rozpołowisz to faktycznie wiele roboty nie pozostaje. A jakie, albo które widełki mają mieć jednakowy rozmiar?

Opublikowano

jeszcze go nie rozpołowiałem otwierałem boczny dekiel i jest luz na widełkach od rewersu ok 8m.nie wchodziły mi żadne biegi. Jest tam taki klinik który przesówa coś tam :rolleyes: i mu brakowało pare mim. i somsiad mechanik wzioł dekiel na warsztat wyjoł z niego tom przesówke i ją troche podtoczył aby miala większy przesów (ruch)narazie jest ok ale w przyszłości będe musial widełke wymienić lub znaleść kogoś co by mi ją napawal

Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tu

mam mf 3080 podczas pracy na polu wyskakuje mi 3,1 bieg czasem też podczas wrzucania 3 zgrzyta, ciągnik normalnie rusza i po przejechaniu kilku kilkunastu metrów biegi wyskakują zazwyczaj 3 nieważne czy w grupie A czy B.

Proszę o pomoc.

Opublikowano

Witam nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tu mam taki problem dość duży mf 3095 skrzynia 32/32 nie mogę przełożyć wajchy z zakresu B na A zakres B chodzi bez problemów a zakres a to nawet nie mogę w tej lini dać na luz po prostu ta wajcha nie dochodzi do końca do dekla w skrzyni między wajchą a deklem jest tak z 3 mm i nie da się dalej jej w głąb przesunąć co może być przyczyną i nie działa mi również zająć tak jak by ślizgał , swieci mi również kontrolka niskiego ciśnienia gdzie może być przeciek ? jak sprawdzić czy orbitrol nie ma przecieku ?

Opublikowano

a przypatkiem nie próbowałeś zmienić z A na B jak traktor się toczył (jechał) :D bo to może być przyczyna ale moge się mylić a o skrzyniach się za bardzo się nie znam chociaż posiadam MF 3050 skrzynia 32/32 mi się raz zdarzył taki przypadek jak chciałem z B na A włonczyć to nie mogłem na A dzwigni do przodu ale poczekałem chwile i normalnie już wszystko było ok ale to było około 2 lat temu ale do tej pory jest ok

Opublikowano

@rafal3050 to normalne w czasie toczenia sie jest swego rodzaju ograniczenie żeby w locie nie zmienić i tak ma być :P A co do tego to hmm powód to za krótka ta wajcha nagle sie zrobiła czy po prostu stawia opór ? Jeśli opór no to coś w skrzyni związanego z tymi zakresami ( co dokładnie nie powiem bo nie znam się do tego stopnia ) Najlepiej niech się wypowie jakiś mechanik czy ktoś kto ma pojecie o tym :) Ewentualnie znajdź użytkownika @mariuszZDUN on jest mechanikiem może coś poradzi

Opublikowano

a za zmiane zakresu z B na A w tych ciągnika odpowiada jakiś siłowniczek ? albo układ niskiego ciśnienia ? jakie powinno być sięnienie w niskim układzie ciśnienia i co jest sterowane przez ten układ ?

Opublikowano

W tych skrzyniach AB jak i żółw zając przełączane jest ciśnieniem oleju (układ niskiego ciśnienia), więc jeżej ani jedno ani 2 nie działa to szukał bym przyczyny w układzie hydrauliki, sprawdz czy wyłącza Ci się przedni napęd, hmm ale skor pali Ci się kontrolka to on się nie wyłączy, musisz zmierzyć ciśnienia na pompie.

Opublikowano

jeżeli chodzi o ciśnienie to pomiar dokonuje się przed filtrem oleju ? jeżeli tam to mam tam ok 20 bar a jak przekręce kierownicą to ponad 100 bar pompa hydrauliczna była wymieniona więc raczej jest dobra gdzie jak sprawdzić czy orbitrol gubi ciśnienie ?

Opublikowano

Witam jestem nowy i ma 3080 mam problem z skrzynią 32x32 brak biegów biegi przełanczam a on stoi do przodu i do tyłu .co mogło by się stać co rozbierać od czego zaczynac z góry dzieki za podpowiedzi

Opublikowano

Witam ja również mam problem z rewersem w 3075 skrzynia 16x16,a mianowicie chcąc jechać do przodu lub do tyłu załanczając drzwignie od rewersu muszę zwiększą siła do końca włanczać dopiero wtedy jedzie a jak normalnie to bieg nie wskakuje ,proszę o poradę.

Opublikowano

Witam nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tu mam taki problem dość duży mf 3060 skrzynia 32/32 nie mogę przełożyć wajchy z zakresu B na A zakres B chodzi bez problemów a zakres a to nawet nie mogę w tej lini dać na luz po prostu ta wajcha nie dochodzi do końca do dekla w skrzyni między wajchą a deklem jest tak z 3 mm i nie da się dalej jej w głąb przesunąć co może być przyczyną, reszta działa bez problemu.

Opublikowano

W tej skrzyni zakres z B na A przełącza się hydro mechanicznie . Najlepiej poszukać instrukcji napraw tam są rysunki i można poznać zasadę działania .Maciek 1971 jak chcesz więcej informacji to zadzwoń do mnie może będę mógł Ci pomóc .Mój numer to 792-586-392.

Opublikowano (edytowane)

Kolego Maciek mam ten sam problem. Jak ciagnik jest zimny np rano to mogę przełączyć z B na A, ale jak już sie olej rozgrzeje to nie idzie przełączyć, narazie jeźdze tylko na B ale bede musiał coś z tym zrobić. Kolega doszedł już co to była za przyczyna?

Edytowane przez michasko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v