Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, problem z przelaczaniem predkosci womu.

W moim mtz 82 nie ma sruby na klucz do przestawiania 540 1000 obr/min od spodu jest tylko takie cos jak na foto: 20180319_205702.thumb.jpg.2cd5ace45109f64391ceeaed1426d045.jpg20180319_205649.thumb.jpg.c5bc3378a0acea50462827bb4d137d12.jpg20180319_205717.thumb.jpg.2a9a8b745c9a8ccda2f0d129c6917258.jpg20180319_205708.thumb.jpg.e75cb75b158da65cd2a2238ebd181119.jpg  Zdjecia robione od spodu skrzyni reduktora.

Pytanie co to jest i jak tym sterowac? Jest mozliwosc by przestawiac predkosc womu bez wychodzenia z kabiny?. W srodku nie znalazlem dodatkowych przelacznikow/dzwigni oprocz tych standardowo montowanych i opisanych w instrukcji dostepnych do w/w modelu na necie.

Dodam iz pacjent to mtz 82 w malej kabinie z 78' przyjechal z niemiec. /Bynajmniej wg. dowodu rejestracyjnego i tabliczek/

Opublikowano

Zobacz pod podłogą czy z tych dekli na reduktorze coś nie wystaje, ale według mnie to musisz dopasować klucz do tej nakrętki z przyspawanym ramieniem podłączonym do suwaka i po prostu przekręcić tak żeby się ten suwak wsunął. Tylko mogą Ci się zęby nie zgrać to trzeba w czasie przekręcania cyknąć rozrusznikiem albo włączyć WOM i próbować obracać końcówką.

Wygląda na to, że jedyna zmiana jest taka, że widełki suwają się równolegle do wałka wom i nie trzeba popuszczać śrubki blokującej żeby przełączyć bo jest zatrzask na suwaku, ale dalej trzeba upaść przed królem na kolana żeby to przełączyć.

Opublikowano
Nie wiem czy wiesz, ale tekstem "upaść na kolana przed królem" wygrałeś internety
Opublikowano (edytowane)

A spotkal sie ktos z takim czyms juz? Jest to gdzies rozrysowane na jakims schemacie gdzies? 

Chyba zostaje spuszczenie oleju i odkrecenie cuda, by poznac i zrozumiec cel tego "udogodnienia".

Nadmienic nalezy iz srubka do blokowania bodajze na kluczk '10' jak w normalnej wersji w tym modelu rowniez sie znajduje. Na zdjeciach nie widac, jest ona ciasno pod suwakiem. 

Edytowane przez drewcio
Opublikowano

Dzieki zbyszekbrzuze za nakierowane na schemat. Teraz to juz jestem w domu z tym.

Ciekawe czemu nie zastosowali tego przelacznika powszechniej. Bo oprocz tego ze tam cieknie olej (bynajmniej u mnie) to raczej faktycznie nie liche jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kamil8352
      Witam. Fendt 716 vario 2002r. Po nacisnieciu przycisku nie zmienia zakresu predkości I/II. Po zmianie zakresu mechanicznie kluczem na ciagnik jeździ tak jak powinien. Nie wyswietla zadnych błędów.
    • Przez MfKrystian
      Witam ostatnio z  dnia na dzień przestał mi działać w Mf 3080 Wom jak wlączam wogóle nie reaguje nie drgnie nawet Kontrolka od womu się nie paliła a nawet jak się nie paliła to i tak mi działał I jakoś dziwnym trafem przestał działać
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez GrzywaRM
      Witam
      kupiłem MTZ i mam pytanie czy ten pręt pod skrzynią ze ściętymi  dwoma bokami na zdjęciu jest do zmiany prędkości obrotów wom? 

    • Przez diwad8900
      Jakie macie opinie o adiuwantach (faster i aditens max) i uzdatniaczu wody proaqla. może jakiejs innej firmy coś polecicie czy lepiej może odpuścić sobie takie specyfiki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v