Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Jestem w trakcie wymiany uszczelek pod głowicami i mam mały problem. Czy zaznaczone na zdjęciu blaszki po bokach uszczelki mają przylegać do bloku czy do głowicy? Są tylko po jednej stronie uszczelki.

uszczelka.png

Opublikowano
1 godzinę temu, Dewro napisał:

Jestem w trakcie wymiany uszczelek pod głowicami i mam mały problem. Czy zaznaczone na zdjęciu blaszki po bokach uszczelki mają przylegać do bloku czy do głowicy? Są tylko po jednej stronie uszczelki.

uszczelka.png

Tą stroną z okuciem  do bloku i nie słuchaj bzdur że na odwrót.

 

Opublikowano

Uważasz że na Słowacji nie ma kretynów mechaników?

Opublikowano

w instrukcji napraw jest wyraznie napisane ze szersza strona do bloku a moze odwrotnie :D, ludzka pamiec plata figle a instrukcja w garazu. na pewno logiczne jest ze napisy powinny byc do gory-ale w tym wypadku na pewno sa do dolu-pojde dolozyc do pieca to zobacze w garazu....

kiedys robilem uszczelke i zalozylem taka z kompletu dla calego silnika i po 4 mtg ja wypalilo- normalnie widac bylo ogien miedzy glowicami

Opublikowano

Stara uszczelka była założona szerszym kołnierzem do bloku ale nie miała tego dodatkowego poszerzanego okucia. Założę szerszą stroną do bloku, niestety zdążyłem przykręcić jedną głowicę ze źle założoną uszczelką a dopiero później wpadłem na pomysł żeby zapytać na forum  :)

Opublikowano

sprawdzilem w instrukcji -szersza strona do tulei-chyba ktos ta instrukcje google tlumaczyl z czeskiego bo jest tak zawile napisana ze trudno od razu zrozumiec:D,

niedlugo bede zakladal metalowe uszczelki do zetora-to jaks nowosc, cale sa z dwoch warst metalu i jakiegos cienkiego wkladu w srodku, zakladal ktos cos takiego ??? mialem kiedys taka w 3p ale byla cala miedziana z wytloczeniami .

masz turbo-pytanie odkrecaja ci sie same nakretki i sruby ????, czy tylko tak u mnie jest, co chwila klucze i kontrola, wszystko co sie moze odkrecis to sie luzuje .

Opublikowano

niedawno zaczal nagle dziwnie stukac i dymic silnik-po rozkreceniu pokryw glowic okazalo sie ze sie odkecila szpilka wspornika dzwigienek zaworowych, na szczescie do silnika wpadly tylko te walki na ktorych jest ustalany wspornik.

niedawno skrecalem 2 felgi,sruby pochw na kleju w koncu przykrecilem.

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Dewro napisał:

Stara uszczelka była założona szerszym kołnierzem do bloku ale nie miała tego dodatkowego poszerzanego okucia. Założę szerszą stroną do bloku, niestety zdążyłem przykręcić jedną głowicę ze źle założoną uszczelką a dopiero później wpadłem na pomysł żeby zapytać na forum  :)

Jeżeli zakładasz wszystkie nowe, to się tak nie robi że jedną już sobie zakręciłem, układa się wszystkie  z głowicami i dociąga w kolejności jak jest w instrukcji, bo zwichrujesz blok i później możesz się pocałować. Uszczelki bez tych bocznych okuć zazwyczaj mają napis "góra"

Edytowane przez Sean
Opublikowano

Przykręciłem głowice i katastrofa, jutro muszę wszystko rozkręcać. Płyn wydostaje się spod głowic, niezbyt mocno ale jednak. Pierwszy raz coś mi się takiego stało. Dokręcałem kluczem dynamometrycznym, głowice  były planowane przy poprzedniej wymianie uszczelek.

Opublikowano

A nie brokiem ? Widać że na pewno z pod uszczelki ?

Opublikowano

Teraz pytanie z innej beczki (Zetor 8111) uszczelka pod głowice ile powinna mieć kanałów wodnych i które powinny być otwarte bez turbo silnik ja nie wiem 4 mechaników każdy inna teoria

 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Dewro napisał:

Przykręciłem głowice i katastrofa, jutro muszę wszystko rozkręcać. Płyn wydostaje się spod głowic, niezbyt mocno ale jednak. Pierwszy raz coś mi się takiego stało. Dokręcałem kluczem dynamometrycznym, głowice  były planowane przy poprzedniej wymianie uszczelek.

Jakim momentem dokręciłeś? kiedyś uszczelki były zbrojone siatka drucianą i tego nie było bo były miększe i się od razu układały, teraz dają jakąś blachę w środek i cholery są twarde i nie chcą się ułożyć, zależy jeszcze jaki producent.,

1 godzinę temu, zabalex napisał:

Teraz pytanie z innej beczki (Zetor 8111) uszczelka pod głowice ile powinna mieć kanałów wodnych i które powinny być otwarte bez turbo silnik ja nie wiem 4 mechaników każdy inna teoria

 

Najlepiej taką jaka była założona, z turbo ma mieć otwarte kanały, ja mam wszystkie zamknięte i taka była fabryczna uszczelka, ale jest jedno ale, są z jednym otworem, z dwoma i z trzema otworami otwartymi, wszystko zależy jeszcze jaka pompa, czy ma zaślepkę do termostatu czy jest przelot cieczy, bo to może mieć też znaczenie.

Edytowane przez Sean
Opublikowano

no właśnie 1 silnik miał 1 zaślepioną 2 rozwiercona 3 otwarta a w drugim jak blok brałem od handlarza i ściągnął głowice to 2 były zaślepione (silniki bez turbo i takie same pompy wody)

 

 

Opublikowano

Uszczelki mam identyczne jak na zdjęciu w moim pierwszym poście. Dokręciłem na zimnym silniku na 180 Nm i takim samym momentem po rozgrzaniu. Podejrzewam że winne mogą być te uszczelki ponieważ węższa część okucia jest prawie w jednej płaszczyźnie z uszczelką, a ta szersza wystaje nad uszczelkę. Ale to tylko takie moje luźne przemyślenia. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v