Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pod deską są 2 przekaźniki, jeden blokujący, drugi rozruchowy, najpierw sprawdź czy wychodzi napięcie, następnie zobacz czy przekażniki nie mają brudnych nadpalonych styków i czy podają napięcie, sprawdź czujnik luzu zwierając piny w kostce.

Opublikowano

920.3 ma coś takiego jak przełącznik rozruchu. Przy odpalaniu w szereg wpinany jest ten drugi akumulator i kręci na 24V. Ja opisałem co mnie się przytrafiło.

Opublikowano

Są dwa warianty rozruchu 12/24 z przetwornicą i z przełącznikiem. Opisane zresztą kilka postów wyżej. Z tego co kolega pisze to ma przetwornice. W każdym razie pewna część instalacji między innymi ta z przekażnikami pod deską jest identyczny. 

Opublikowano

No i po tych jakże licznych cennych wskazówkach marka75 pójdzie jutro do garażu i sobie wszystko posprawdza zaczynając od najłatwiejszych rzeczy.

Tak że tyle ode mnie - pozdrawiam

P.S. marka75 napisz co było nie tak jak będzie ok

Opublikowano (edytowane)

 po odpięciu cienkiego kabla  na kablu w momencie zapłonu nie ma prądu na styczniku w tym momencie jest jest rozrusznik kręci jak do cienkiego kabla dołożę prąd z bieguna wchodzącego na stojan kostka od luzu jest  zmostkowana  jak ją rozłączyłem to stycznik nie działa nie wiem co jeszcze mam zrobić. Jak połączyłem miejsce ciękiego kabla z stycznikiem też nie ma efektu (czas nagli chyba bez elektryka nie da rady)

Edytowane przez makra75
Opublikowano

Mi moj mtz tez nie chcial zapalac z kluczyka to zalozylem przycisk od c-360 nowy kabel do rozrusznika i nowy za  zasilaniem pod przycisk i teraz pali z przycisku

Opublikowano

Można i tak, ale czasami wystarczy drobiazg i oryginalny ukłąd zadziała, czasami wina w złym działaniu przekaźników rozruchu ponosi alternator, lub poluzowany kabelek do niego.

W ruskim jest tak mądrze pomyślane, że przekaźnik blokady rozruchu bierze sygnał masy z wzbudzenia alternatora. Po uruchomieniu silnika masa ta znika i rozruch zostaje zablokowany.

Opublikowano (edytowane)

Zbyszekbrzuze na przekaźniku rozruchu w czasie zapłonu pojawia się napięcie jak  napisałem wcześniej podłączyłem osobny kabel do rozrusznika i nic. Nie wiem jak powinien reagować przekaźnik blokujący jak próbuję odpalić to nie słyszałem żeby go było słychać po jego otwarciu i ręcznym zwarciu styków było słychać rozruchowy jeszcze jutro sprawdzę przewody przy alternatorze

Edytowane przez makra75
Opublikowano

Dawno mnie tu nie było  problemz odpaleniem został rozwiązany  wina rozrusznika który był po" przeglądzie "u "elektryka " sam rozebrałem wymieniłem szczotki poczyściłem wszystko w silniku i styczniku  .działa 😊

Opublikowano

odkopię temat bo 952.3 - palił bez problemu i dziś nie zapalił, w sumie dwa opryskiwacze wypryskane, zgaszony ciepły i już nie odpalił z akku.

Rozrusznik - zdjęty i z akku kręci jak i elektromagnes się załącza i kręci.

Czujnik luzu - spięty na krótko ale to nie to.

Deska rozdzielcza lewa strona (jak się siedzi w ciągniku) - tam są dwa przekaźniki - jeden na pewno się załącza, drugi nie pamiętam.

Napięcie po załączeniu masy - albo 12 z groszem albo 25V z groszem.

Przełącznik 12/24 co jest przy filtrze z przodu - załącza bo jest 25V

Kończą mi się pomysły na szybko co jeszcze sprawdzić a jest trochę do opryskania (pszenica już widać w szpilce a w rzepaku jeszcze jeden zabieg jak nie dwa.

Kluczyk się przekręca i jest tylko cyknięcie przy pompie paliwa (motorpal) i koniec.

Ktoś coś podpowie?

Opublikowano

"Przełącznik 12/24 co jest przy filtrze z przodu - załącza bo jest 25V"

Gdy przełącznik 12/24 jest włączony, sprawdż napiecia na rozruszniku. Na plusie rozrusznika i elektromagnesu.

No na desce rozdzielczej po lewej stronie są dwa przekaźniki przynajmniej w moim MTZ82.

U mnie kiedyś był podobny problem i pamiętam, że coś tam zmostkowałem - tylko nie pamietam co...

Opublikowano

rozrusznik jeszcze raz podpięty pod akku i kręci, stacyjka podmieniona i bez zmian. Akku jestem pewny bo jeden jest nowy a drugi roczny (ta sama pojemność itp) .

Elektrozawór na pompie cyka itp ale na tknęło mnie że przy rozruszniku na tym cienkim kablu powinien się pojawić prąd jak przekręcam kluczyk w stacyjce a prądu nie ma, dobrze rozumuję? Kręcisz stacyjką i powinna podać prąd żeby elektromagnes się załączył i uruchomił silnik a tu cisza.

PS: Odpalenie na krótko to słaby pomysł bo po jakimś czasie zapala się kontrolka świec żarowych.

Ktoś coś?

Opublikowano
Dnia 11.02.2018 o 20:02, zbyszekbrzuze napisał:

Pod deską są 2 przekaźniki, jeden blokujący, drugi rozruchowy, najpierw sprawdź czy wychodzi napięcie, następnie zobacz czy przekażniki nie mają brudnych nadpalonych styków i czy podają napięcie, sprawdź czujnik luzu zwierając piny w kostce.

z przekaźnika rozruchu wychodzi fioletowy kabel który na którym powinno pojawić się napięcie po tym jak cewka przekaźnika zewrze styki. Na stykach jest, na kablu jest ale przy rozruszniku już nie ma - dodatkowy kabel wpięty w miejsce fioletowego i przykręcony do rozrusznika (tam gdzie ten cienki fioletowy jest przykręcony) w sumie to oba są teraz i ciągnik pali elegancko ale nie gaśnie mi kontrolka świec żarowych i nie wiem dlaczego. Ten fioletowy gdzieś jeszcze jest podpięty? Nie chcę ciąć całej wiązki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam , szukam mechanika od silnika d243 Pronar Mtz Belarus , ciągnik to Pronar 82 SA ale silniki mają jednakowe jak inne pochodne modele ... Jeśli ktoś miałby namiary na mechanika to bardzo byłbym wdzięczny . Województwo Śląskie .
    • Przez gipek69
      Witam wszystkich forumowiczów. Czy Belarus 952.2 będzie wstanie współpracować z agregatem talerzowym Tolmet Tytan 250 zagregowanym z Poznaniakiem 2.5 . Czy jednak szkoda zrywać ciągnik?
    • Przez Delbeta
      Witam
      Ile wziąść za transportu obornika 40 km w obie strony zestawem belarus 952.4 + przyczepa 10 ton ?  W gre wchodzą dwa kursy.
    • Przez grzegorz1988
      Witam.mam problem a wlasciwie pytanieczy  ktos z Was orientuje sie czy w belarusie 952.2 na wale korbowym powinny byc przeciwwagi czy nie?kilku specow pytalem i nikt mi nie potrafil konkretnie odpowiedziec.ciagnik 2012 rok pompa motorpal.
    • Przez audi80b4
      mam taki problem w mojej forterze pali mi cały czas bezpiecznik F6 jest on od prawej przedniej i prawego tylnego światła pozycyjnego i lampy pojedynczej tylnej tej na dole, co wsadze nowy bezpiecznik włacze światła i buch pali, jaka może być przyczyna bo nie mam pomysłów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v