Skocz do zawartości

Polecane posty

Karwan91tdi    0

Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    199

Żeby podnośnik nie opadał, musisz dać dźwignię koło siedzenia w położenie max do tyłu i podwiązać, tak niestety jest w starym typie.

Co do WOM sprawdź czy nie jest rozłączony na przełączniku 540/1000 albo zależne/niezależne.

616030831_3_1000x700_mtz-82-belarus-skrzynia-biegow-posrednia-mtz-82-czesci-czesci-do-maszyn-rolniczych_rev005.jpg.443a49baea7711b25e57ce666bab354b.jpg

5a5e6fcbd79c9_przeczanieWOM.JPG.7ae1ad210187730424e7cef6746c32ac.JPG


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    180
co kto to wymyslil ? albo ramiona w dole albo max w górze

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LTZ55a    76

Kto wymyślił. Ruskie. To byłoby nawet wygodne, tylko w mało którym mtz to działa poprawnie. Ja po zakupie swojego zdjąłem pokrywę dźwigni po prawej stronie siedzenia i skręciłem jej cięgło do końca. Teraz nie muszę jest wiązać, tylko leży w pozycji N.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    199
W 84r jest inna dźwignia ;)

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    76

O, to jeszcze pewnie ciekawiej.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karwan91tdi    0

Dzięki za pomoc rady się przydały ;)  Tak ze teraz tak wom działa wystarczyło przekręcenie śruby od obrotów.. a z hydraulikom dalej jest cos nie tak zrobiliśmy ze już siłownik np. pod mim ciężarem nie opuszczał ale gdy podczepi się jakoś maszynę to nie dość ze do samej góry nie chce podnieść to jeszcze i tak spływa w dół ... czyli trzeba dalej szukać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    199
Ile masz dźwigni koło kierownicy? 4? Ta dluzsza ma 4 pozycje od góry: zablokowany, neutralna, dociążanie kół i na samym dole zrzut ciśnienia, musi być w neutralnej inaczej będzie spuszczać podnośnik. Na zablokowanym nie można nic robić podnosnikiem, ale też nie opada.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karwan91    0

Nie..w tym są 3 dźwignię i od blokady nie ma tej dźwigni... Wiem o co ci chodzi bo w starym mtz z małą kabiną to miałem a w tym z dużą tego nie ma.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    199
84 i duża kabina? To bez zdjęć ciężko będzie cokolwiek w nim naprawić przez internet. Jeszcze musisz sprawdzić czy cięgło regulatora się nie odpięło na tej małej dzwigience.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    11

1984 ? duża kabina ? to może jeszcze biały dach i tylne lampy wpuszczone w błotniki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    76

Albo źle rok podajesz, albo kabina zmieniana, albo po prostu ruscy kładli, co popadnie jak deski rozdzielcze, ale w to wątpię.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    11

mtz 550/552 duża kabina rok produkcji 1982-1992  więc bym bardziej obstawiał że kupił serie 500 i nie wie o tym albo ma dokładaną kabine

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karwan91    0

Nie wiem jakoś muszę dojść do tego bo widać że Niemiec w nim nakombinował... A wygląda tak.. 

Messaging1510863690264.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
j231960    1
byl taki temat na AF wiec troszke poszukaj i zrob tak jak jest opisane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    11
44 minuty temu, Karwan91 napisał:

Nie wiem jakoś muszę dojść do tego bo widać że Niemiec w nim nakombinował... A wygląda tak.. 

Messaging1510863690264.jpg

Witam kolejnego posiadacza MTZ 550/552 silnik chyba miał zmieniony 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karwan91    0

Przekładka silnika widać że była... Dlatego z tą hydraulika jest tak namieszane... 

O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    11

regulacja przy siedzeniu  max do tyłu i sterujesz podnośnikiem dzwignią pierwszą po prawo 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karwan91    0

Tak robiłem ale i tak nic nie daje. Pod ciężarem opuszcza 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    76
(edytowany)

Miajem podobny problem. Pod pokrywką tej dźwigni skręciłem jej cięgiełko na zycher. Tylko u mnie opuszczał niezależnie od ciężaru. Pokaż lewą stronę silnika i tabliczkę z silnika po prawej stronie. Będzie wiadomo co to jest.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    199

Wypier... regulator, one w Niemczech nic nie robiły podnośnikiem, w swoim musiałem się nieźle nakombinować żeby uruchomić podnośnik, a co się okazało, że sekcja w rozdzielaczu pod kierownica odpowiadająca za podnośnik była walnięta i przepuszczała olej, może nawet od korozji...

Pisałeś na początku nie wiedząc co to za traktor naprawdę i namieszałeś nam w głowach. Jaki rocznik jest wybity (odlany) na zbiorniku hydrauliki 20cm nad rozrusznikiem? format: DD MM RR (czasami jeszcze jakas cyfra)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karwan91    0

Będę za tydzień w domu o to sprawdzę.. A tak to w papierach jest 82 i też ma tabliczkę z tyłu i wybite ma 82..... Nie wiem może była to wcześniej 50 i silnik 80 wsadził tylko.... A czym się różni 50 od 80..  To zdjęcia są przed kupnem... 

Messaging1510896467133.jpg

Messaging1510896474029.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    76
(edytowany)

550 ze zmienionym silnikiem na D-240 lub D-242, ktoś nie skończył przedniego napędu. Jeżeli nie masz 4 świec w  głowicy to nie masz się czym martwić oprócz nieznanej bliżej mocy silnika. Czyli 62-82 km. W stosunku do mtz 82 nie masz reduktora i wom 1000.

Zaraz, czy w nim jest reduktor?

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    199
Reduktor widać że ma, ale ma 'relingi' eksportowe starego typu. Te kabiny zaprojektowali w 1983 ale do masowej produkcji weszły w 1986.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez audi80b4
      zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?
    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.