Skocz do zawartości

Polecane posty

Karwan91tdi    0

Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    186

Żeby podnośnik nie opadał, musisz dać dźwignię koło siedzenia w położenie max do tyłu i podwiązać, tak niestety jest w starym typie.

Co do WOM sprawdź czy nie jest rozłączony na przełączniku 540/1000 albo zależne/niezależne.

616030831_3_1000x700_mtz-82-belarus-skrzynia-biegow-posrednia-mtz-82-czesci-czesci-do-maszyn-rolniczych_rev005.jpg.443a49baea7711b25e57ce666bab354b.jpg

5a5e6fcbd79c9_przeczanieWOM.JPG.7ae1ad210187730424e7cef6746c32ac.JPG


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    158
co kto to wymyslil ? albo ramiona w dole albo max w górze

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LTZ55a    55

Kto wymyślił. Ruskie. To byłoby nawet wygodne, tylko w mało którym mtz to działa poprawnie. Ja po zakupie swojego zdjąłem pokrywę dźwigni po prawej stronie siedzenia i skręciłem jej cięgło do końca. Teraz nie muszę jest wiązać, tylko leży w pozycji N.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    55

O, to jeszcze pewnie ciekawiej.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karwan91tdi    0

Dzięki za pomoc rady się przydały ;)  Tak ze teraz tak wom działa wystarczyło przekręcenie śruby od obrotów.. a z hydraulikom dalej jest cos nie tak zrobiliśmy ze już siłownik np. pod mim ciężarem nie opuszczał ale gdy podczepi się jakoś maszynę to nie dość ze do samej góry nie chce podnieść to jeszcze i tak spływa w dół ... czyli trzeba dalej szukać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    186
Ile masz dźwigni koło kierownicy? 4? Ta dluzsza ma 4 pozycje od góry: zablokowany, neutralna, dociążanie kół i na samym dole zrzut ciśnienia, musi być w neutralnej inaczej będzie spuszczać podnośnik. Na zablokowanym nie można nic robić podnosnikiem, ale też nie opada.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karwan91    0

Nie..w tym są 3 dźwignię i od blokady nie ma tej dźwigni... Wiem o co ci chodzi bo w starym mtz z małą kabiną to miałem a w tym z dużą tego nie ma.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    186
84 i duża kabina? To bez zdjęć ciężko będzie cokolwiek w nim naprawić przez internet. Jeszcze musisz sprawdzić czy cięgło regulatora się nie odpięło na tej małej dzwigience.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    55

Albo źle rok podajesz, albo kabina zmieniana, albo po prostu ruscy kładli, co popadnie jak deski rozdzielcze, ale w to wątpię.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    6

mtz 550/552 duża kabina rok produkcji 1982-1992  więc bym bardziej obstawiał że kupił serie 500 i nie wie o tym albo ma dokładaną kabine

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karwan91    0

Nie wiem jakoś muszę dojść do tego bo widać że Niemiec w nim nakombinował... A wygląda tak.. 

Messaging1510863690264.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    6
44 minuty temu, Karwan91 napisał:

Nie wiem jakoś muszę dojść do tego bo widać że Niemiec w nim nakombinował... A wygląda tak.. 

Messaging1510863690264.jpg

Witam kolejnego posiadacza MTZ 550/552 silnik chyba miał zmieniony 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karwan91    0

Przekładka silnika widać że była... Dlatego z tą hydraulika jest tak namieszane... 

O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    6

regulacja przy siedzeniu  max do tyłu i sterujesz podnośnikiem dzwignią pierwszą po prawo 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    55
Napisano (edytowany)

Miajem podobny problem. Pod pokrywką tej dźwigni skręciłem jej cięgiełko na zycher. Tylko u mnie opuszczał niezależnie od ciężaru. Pokaż lewą stronę silnika i tabliczkę z silnika po prawej stronie. Będzie wiadomo co to jest.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    186

Wypier... regulator, one w Niemczech nic nie robiły podnośnikiem, w swoim musiałem się nieźle nakombinować żeby uruchomić podnośnik, a co się okazało, że sekcja w rozdzielaczu pod kierownica odpowiadająca za podnośnik była walnięta i przepuszczała olej, może nawet od korozji...

Pisałeś na początku nie wiedząc co to za traktor naprawdę i namieszałeś nam w głowach. Jaki rocznik jest wybity (odlany) na zbiorniku hydrauliki 20cm nad rozrusznikiem? format: DD MM RR (czasami jeszcze jakas cyfra)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karwan91    0

Będę za tydzień w domu o to sprawdzę.. A tak to w papierach jest 82 i też ma tabliczkę z tyłu i wybite ma 82..... Nie wiem może była to wcześniej 50 i silnik 80 wsadził tylko.... A czym się różni 50 od 80..  To zdjęcia są przed kupnem... 

Messaging1510896467133.jpg

Messaging1510896474029.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    55
Napisano (edytowany)

550 ze zmienionym silnikiem na D-240 lub D-242, ktoś nie skończył przedniego napędu. Jeżeli nie masz 4 świec w  głowicy to nie masz się czym martwić oprócz nieznanej bliżej mocy silnika. Czyli 62-82 km. W stosunku do mtz 82 nie masz reduktora i wom 1000.

Zaraz, czy w nim jest reduktor?

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    186
Reduktor widać że ma, ale ma 'relingi' eksportowe starego typu. Te kabiny zaprojektowali w 1983 ale do masowej produkcji weszły w 1986.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marekw1980
      Witam. Posiadam mtz od niedawna i do tej pory nie rozszyfrowalem jak uruchom. blokadę tylnego mostu. Dodam że przedniego napędu nie posiada. Szukałem ale żaden opis nie pasuje do mojego mtz. Czy może być ta blokada zalaczana pneumatycznie? W zal zdjęcia wyłącznika którego nie wiem od czego może być i wejścia powietrza tam gdzie powinno być niby oleju. Jak twierdzą niektórzy? 
      Proszę o jakieś podpowiedzi 


    • Przez marekw1980
      Witam. Jeszcze jeden temat wskaźnika paliwa. Wymienilem  zegar i pływak. I reakcja żadna w sumie. Albo czasem wskakuje na opór  albo leży na 0.
      Na przewodach napięcie 12 v przy pływaku i liczniku też. 
      Poproszę o jakieś porady. 
      Może ktoś schemat posiada
    • Przez panmino
      Kupiłem używanego Belarusa 1025.2 i ma on system dźwigni podnośnika, jak na zdjęciu. Podnoszenie i opuszczanie działa bardzo "tępo", a maszyna jest podnoszona i opuszczana dość gwałtownie, z wyczuwalnym szarpnięciem. Mam starszego Mtz 82 i tam działa to dużo łagodniej. Jak to u Was działa? Gdzie zajrzeć, czy coś jest nie tak? Przymierzam się do założenia Ehr na siłowniku elektrycznym od jednego z użytkowników tego forum i chciałbym wykluczyć popsuty rozdzielacz. 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Nikita_Bennet
      Witajcie, robił to ktoś?
      Jak się do tego dobrać aby nie rozwalić niczego, mam luz na tym co jest skierowany do tyłu ciągnika i chcę to zrobić zanim rozwali ten z przodu.
      MTZ 952.3.
      Jeden krzyżak to 20-60 zł max z tego co patrzę po allegro więc tyle co nic a jak zrobię to następne 6-7 lat będzie spokój.
      A i czy jest sens wstawiania takiego z kalamitką? Bo widzę że są takowe.
       
      No i o co chodzi z tymi wałkami - od 80 zł do ponad 200zł??
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.