Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Obie wajchy sa od podnoszenia: wajcha okrągła czyli regulacja siłowa jak w MF 255 czyli w skrócie regulacja głębokości pracy maszyny zawieszanej oporem na łaczniku górnym (przydatne do orki, kultywatorowania), wajcha kwadratowa - regulacja pozycyjna, czyli po prostu np do opryskiwacza aby był na określonej wysokości nad ziemią. Aby regulacja silowa działała trzeba przestawić kwadratowa dźwignie w pozycje podnoszenia czyli w strone przodu ciągnika.Jeśli Kwadratowa dźwignia jest dana w tył to siłowa nic nie zdzialasz. Analogicznie, jeśli okragła dźwignia jest przestawiona w strone przodu ciagnika ( w dół) to pozycyjna nie bedzie działać, trzeba przestawić ja w strone tyłu ciągnika. Trochę zawiły opis ale mam nadzieję, że pomogłem :)
Opublikowano
ale na przykład jak jest bardzo twarda ziemia i pług wychodzi z ziemi to mozna go docisnąć jakąś warchoł aby wszedł?.widzę kolego ze masz podobny model moglbys odpowiedzieć o nim trochę ,bo Mf mam nie dawno i za duzo o nim nie wiem
Opublikowano
Niestety docisku w tych modelach nie było, więc tylko cieżar na pług, ostrzyć lemiesze pługa i powinno iść. A co konkretniej chciałbyś sie dowiedzieć? MF jest od 2012 roku, jak na nasze gospodarstwo to jest idealny bo uniwersalny, zwrotny, oszczedny i prostej budowy.
Opublikowano
Też mam 3 wajchy od biegów, środkowa to zwykły reduktor który daje 30% wolniejszą prędkość, można go przełączać jedynie po naciśnięciu sprzęgła. Pod obciążeniem działa jedynie przekładnia multipower ale wtedy występują 2 wajchy a multipower włącza sie w innym miejscu. Co do spalania to mamy różne silniki, u mnie 4 cyl z turbem a 699 ma 6 cyl wolnossace. Przy lżejszych pracach u mnie spalanie nie przekracza 6l/MTG, w orce ok 8l/MTG ale za to swoje zrobi. Co do awaryjności do przy normalnej eksploatacji i dbaniu o oleje raczej nie sa to modele awaryjne. U siebie od 2012r uszczelniłem przedni most, wymienione końcówki wtrysków, pompa wtryskowa po regeneracji, wymieniona pompa hydrauliczna zębata, przekladnia tej pompy, tarczki WOMu, zawór sprzęgła Wom, linka gazu ( dopasowałem z malucha od gazu) , olej w skrzyni, zwolnicach, mostach, wspomaganiu. No i śmiga. Kłopotliwe były jedynie przełączniki w kabinie, nie działały od wycieraczki, spryskiwaczy, nawiewu, wystarczyło rozebrać , wyczyścić bo dostał sie tam kurz, przepalił sie mostek (drut na płytce) dmuchawy nawiewu, dałem nowy i działa. Więc ogolnie pierdoły. Co do tura to dużo ich sprowadzaja z turami, ale wg mnie brak rewersu może doskwierać, lecz zwrotność jest dość dobra , nie wiem jaki skręt ma twój 699 ale pewnie też niezły mimo tego, że jest to dłuższy ciągnik.
Opublikowano

Powinien pasować z ursusów na licencji MF. Nieważne czy MF-3 cylindrowe (MF255, Ursus 3512) czy 4-cyl. ( 4512, 4514, 5312 itd ) mają taki sam: nr. 1864872M3, 3612128M1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v