Skocz do zawartości

T25 remont silnika - jakie części kupić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zastanawiam się nad małym remontem władka Do wymiany z ważniejszych rzeczy by były głowice, cylindry i tłoki z pierścieniami Uszczelki itp wedle potrzeby

 

Zastanawiam się teraz nad zakupem części Czy brać niby oryginały czy może kupić wszystko od Ledy ? Mój ciągnik jest z roku 1980

Ma ktoś jakąś wiedzę odnośnie pasowania części z Ledy do władka z lat 80-tych ?

Opublikowano

Głowice oryginały ale już były kilka razy robione Reszta już późniejszej produkcji bo już był dwa razy remont robiony

Co do plasteliny to identycznie powiedział mi znajomy co naprawia ciągniki i z tego powodu nie robi już władków od trzech lat

Wiem że obecne części są miękkie ale coś będę musiał kupić Zresztą jestem świadomy że za kilka lat znowu będzie trzeba robić/wymieniać górę

Czy zestaw naprawczy nowego typu będzie pasował do mojego bloku? Stary a nowy typ to różni się tylko miejscem montażu świec żarowych czy czymś jeszcze?

A co powiecie nad zakupem części na Ukrainie czy tam Białorusi? Jak z tamtą jakością i czy się to bez problemu przez granicę przewieźć?

Opublikowano
Oglądałem kiedyś w Rosji kilka rzeczy do władka i tam też jest kupę taniego rzemiosła. Jakby bardzo dobrze się zakręcić to pewnie dałoby się znaleźć jakieś stare zapasy ale to tak jakby chcieć znaleźć dobre części do ursusów w PL. Zresztą nawet ciągniki składane w sojuzie pod koniec lat 80 są już gówniane więc sądzę że z częściami na wschodzie też lipa.
Opublikowano

Panowie potrzebna mi szybka podpowiedź

Dostałem namiary na likwidowany dość duży sklep z częściami do T25 Z racji tego ceny mają naprawdę fajne ;)

Pytanie czy brać głowice itp nowego czy starego typu? Czy nowy typ wpływa jakoś na spalanie moc dymienie itp ?

Opublikowano

Głowice nowego typu mają zawory wypuszczone poza głowicę oraz miejsce na świece żarowe. Jeśli chcesz zmienić głowicę na nowego typu to musisz również założyć tłoki nowego typu które mają miejsce na zawory oraz świecę. Albo komplet stary typ albo komplet nowy typ. 

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Nowy a stary typ rożni sie jedynie mocowaniem swiec zarowych, w nowym masz w głowicy, w starym w kolektorze dolotowym, reszta bez zmian, wymieniajac na nowy tyl musisz wymienić kompletem,

 

Co do zestawu naprawczego, nie kupuj rosyjskich ani ukrainskich, lecz polskie, z firmy THM, opinie o nich sa o wiele lepsze, nawet tu na forum była o tym mowa

 

Edytowane przez Mikua
Opublikowano
13 minut temu, Mikua napisał:

Nowy a stary typ rożni sie jedynie mocowaniem swiec zarowych, w nowym masz w głowicy, w starym w kolektorze dolotowym, reszta bez zmian, wymieniajac na nowy tyl musisz wymienić kompletem,

 

Co do zestawu naprawczego, nie kupuj rosyjskich ani ukrainskich, lecz polskie, z firmy THM, opinie o nich sa o wiele lepsze, nawet tu na forum była o tym mowa

 

Różnią się również osadzeniem zaworów więc nie "tylko" mocowaniem świecy.

Opublikowano

Będę wymieniał całą górę więc muszę kupić komplet starego lub nowego typu

Jeśli chodzi o nowy typ (chyba taki kupię) to szukam informacji odnośnie wałka rozrządu bo jest też nowego typu Podejrzewam że nowy typ ma wyższe krzywki co powoduje większe otwierania zaworów Potwierdzały by to wyżłobienia w tłoku pod zawory

Oczywiście są to tylko moje domysły ale po coś te "dołki" na tłoku muszą być Jak na razie nie znalazłem info w necie odnośnie wałka rozrządu

Sprzedawca części powiedział że nowy typ głowic ma inne zawory Czyżby chodziło o średnicę?

Opublikowano

Też jestem na etapie remontu i mam zamiar wziąć sie na silnik, mam identyczna sytuacje co Ty, lecz nie bede nić zmieniał, mam stary typ, i niech tak zostanie, zamiana nic nie da, a jedynie może przysporzyć kłopotów ( ale i nie)

Opublikowano

Ja chcę spróbować czegoś innego więc pora tym razem na nowy typ Lubię po prostu eksperymentować ;)

Części teraz są tak kiepskie że już wiem że za kilka lat bedzie trzeba znowu coś wymieniać Na szczęście są na tyle tanie że nie będzie to zbytnio odczuwalne Wymiana całej góry wyniesie mnie jakieś 570zł więc nie jest tak jeszcze źle

 

Opublikowano

Przecież pisałem, w głowicy nowego typu zawory są wypuszczone poza powierzchnię głowicy więc gdzieś one później się muszą chować a chowają się w tych właśnie "dołkach" w tłoku. Stary typ ma zawory wpuszczone w głowice więc i tłok płaski.

Opublikowano

Aha czyli inaczej jest rozwiązane ułożenie zaworów

 

Co do firmy to ponoć  części mają być oryginały :) więc domyślam się że ze wschodu Jak już pisałem jest sklep w likwidacji i planuję kupić od nich tylko dlatego że mają w miarę przystępne ceny

Czy to będzie towar dobry czy jakaś lipa to trudno powiedzieć

Kiedyś sam kupowałem głowice nowe w sklepie Miały być najlepsze Zresztą sam prosiłem o najlepsze bez względu na cenę  Na oko wydawały się ok Po zamontowaniu ciągnik ładnie pracował Po kilku miesiącach pękło gniazdo Po rozebraniu okazało się że nie było pełnego odlewu pod gniazdem i dlatego pękło Od tamtej pory nie wierzę w dobre części

Opublikowano

Części dotarły Nie jestem specjalistą ale według mnie wyglądają dobrze Zawory w głowicach zalałem ropą i jak na razie sucho jest

 

8755512300_1515166135_thumb.jpg 7308002700_1515166136_thumb.jpg 5873460600_1515166136_thumb.jpg 2092161500_1515166136_thumb.jpg 1245219400_1515166137_thumb.jpg

 

W komplecie pierścieni jeden uszczelniający jest inny (krawędzie ma ścięte)  Domyślam się że jest to pierścień chromowany i należy go zamontować jako pierwszego od góry

 

2204177900_1515166471_thumb.jpg 9721400700_1515166471_thumb.jpg

 

Czy jego też montować tym dziwnym napisem do góry?

Opublikowano

W necie piszą że można i ropą

Zawory zalane w piątek i po 48 godzinach są suche więc chyba nie jest źle ze szczelnością Miałem dotrzeć je po swojemu ale chyba nie ma sensu skoro nic nie puszczają

Opublikowano

A widzisz, myslałem zawsze że ON sie nie nadaje bo jest za tłusta, zawsze albo rozpuszczalnikiem albo nafta, jeśli coś takowego masz to zalej i sprawdz, bo mnie ciekawia te głowice :)

Jak nie będą puszczać to nic nie rób, aczkolwiek nic im by nie było aby je lekko dotrzeć 

Opublikowano

Zalałem benzyną i raczej jest ok Może się trochę zawory pocą od spodu ale to tylko może bo nie widać "mokroci" Na pewno nie ma kropli

Jak znajdę trochę czasu to może i dotrę delikatnie żebym wiedział że zrobiłem wszystko jak trzeba

 

Tym razem jak będę robił remont to dam uszczelkę między cylinder a głowicę Mechanik mówił że nic ona nie daje bo głowica aluminiowa jest miększa od miedzi ale sporo ludzi chwali sobie to rozwiązanie więc i ja zaryzykuje Zresztą w sklepie też powiedzieli że ludzie stosują te uszczelki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v