Skocz do zawartości
GREMLIN

Korozja nowych ciągników

Polecane posty

GREMLIN    2

Nie wiem czy zauważyliscie jak pomalowane są nowe ciągniki, jak zobaczyłem u jednego deelera kilka New-Hollandów to mnie przeraziło za tyle pieniędzy nowe w takim stanie, blok, obciążniki,felgi, ogólnie wszystko co z żelaza to całe w rdzy, co oni sobie myślą, myślą że chłop wszystko łyknie, to przecież 10-letnie lepiej wyglądają, ciekawe czy kombajny też tak malują?

Czym oni je pryskają że do odbioru się świecą i nic nie widać rdzy?

Co o tym myślicie w waszych New-Hollandach też tak jest?

A tak wogóle gdzie składają nowe ciągniki NH?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus3502PL    2

wiem ze kombajny składają w płocku , ostatnio byłem u znajomego i ma 3 lata jd 5015 i farba mu już schodzi z błotników nawet wziolem sobie kawalek na pamiątkę a te farby kładzone są bez podkładu więc jak to ma nie odlatywac ;) a jak w wszych jd?


www.agromarchobrzany.pl.tl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    17

to że bez podkładu to nic nie ma wspólnego ja mam mtz od nowości rok 1996 i też nie podkładowany ale farba nie schodzi tylko trochę błotniki z tyłu zgniły ale to od nawozu bo dużo się nim sieje, widać słabo odtłuszczone są te nowe maszyny chcą oszczędzać na wszystkim :) ciekaw jestem czy naszym zachodnim sąsiadom też wciskają taką tandete jak tu piszecie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

matijasek88    0

Witam ;) Uważam że to też zależy jak ciągnik jest użytkowany. Jak się dba to i ładnie to wygląda. Sąsiad ma NH już z 5 latek ale woqle nie szanuje poobijany ciągle upiepszony cały w oborniku to nie ma się co dziwić że pełno rudej wyskakuje. Za to drugi sąsiad czyści, myje to mimo wieku wygląda jak nówka. Może koledzy macie racje co do tego że zależy gdzie był składany... co do JD wujaszek ma 4sztuki tylko że sprowadzał sobie nówki z niemiec najstarszy ma ok 8 lat i nie zauważyłem żeby miał gdzieś odpryski czy jakieś wady lakieru...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam nie daleko fabryki gdzie składają te ciągniki w Płocku widok jest nie zły heh ale w starych ciągnikach to takich problemów nie ma moja C330M 20 lat i lakier nie myśli złazić z silnika heh ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo93pl    14

Ja kupiłem w tym roku zetora proxime 8441 i też zauważyłem niewielkie ubytki farby na silnikiu obciążnikach i z tyłu z zaczepu belek itp nawet w kabinie tłoczek od podnoszenia szyberdachu lekko przyrdzewiał i troche tłumik od dołu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    195

Rozmawiałem z serwisantami z JD i mówili że mają problemy z farbami na nowych ciągnikach.Nowe JD są malowane farbami wodnymi [ekologicznymi]i odpadają. albo się wycierają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor53400    2

matijasek88@ no co ty gadasz :) w płońsku ?? niby gdzie by mogli je tam składać ?? nie wiem gdziej je skladają , ale napewno nie w płocku , tam składają kombajny i hedery i chyba prasy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelJD    13

U mnie pojawia się rudy nalot tylko tam gdzie się farba wytarła, czyli na hakach od TUZu, czy przednich obciążnikach wytartych zaczepem przyczep. Sól negatywnie wpływa na farby i metale ale po za tym nie zauważyłem żadnej korozji ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GREMLIN    2

Pewnie wieżli te ciągniki jak solą były sypane bo kabiny są całe białe ,szkoda że zdjęcia nie zrobiłem ale mimo to w nieużywanym żeby na całej powierzchni rdze było widać?Farba powinna być odporna na korozję, wiadomo że żeliwo nie zerdzeje ale jak ten ciągnik wygląda za takie kolosalne pieniądze? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

a ja kupilem pronara i9 nie rdzeqwieje wszystko jest z tworzywa

tylko z tylu na belkach jak go mylem ostatnio karchere to zrobily sie male odpryski na elementach ocynkowanyxh i zeliwnych ale nie rdzewieje jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxima95    1

Zetory mają gwarancję na powłoki lakiernicze.

przekonałem się o tym kiedy ją straciłem-po miesiącu od odebrania ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

zetor zlecił dilerom malowanie ciągników, powód, głownie odpadanie lakieru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Niestety to prawda, moja stara c-330m pomimo swoich 18lat błyszczy i ma wszędzie orginalną farbę, nawet nie straciła nic z odcienia, to samo dotyczyło się Zetorka z 97r. A patrząc po nowszych ciągnikach nawet dwu trzy letnich, widac masowe blakniecie lakieru na tych plastikowych maskach i błotnikach, o rdzewijących felgach nie wspominjąc.... Stosują teraz nowsze tańsze technologie malowania do tego dają teraz jekies ekologiczne farby bez utwardzaczy i na efekty nie trzeba długo czekac... Śmiech na sali żeby wyskoczyc z grubych pieniędzy, za które można kupic najwyższej klasy limuzynę, a tu po 2-3 latach naloty rdzy i wyblakniętego koloru... czyli wychodzi na to ze ciagnikami w plastikowych maskach nie mozna pracowac na słońcu bo wyblakną... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

no to na nowych trzeba polerke robic

 

moze to nie w temacie ale chcialbym sie was zapytac czy jak na gwarancji wymieniaja u was jakis czujnik lub tarcze hamulcowe to musieliscie najpierw zaplacic za to i czekac na uznanie reklamacji producenta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxima95    1

bo nie posłałem ciągnika do powtórnego malowania-kazali mi go przywieść na własny koszt (ponad 120km w jedną stronę). przysłali tylko puszkę farby i pismo o utracie gwarancji n lakier

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    164

Niestety to prawda, moja stara c-330m pomimo swoich 18lat błyszczy i ma wszędzie orginalną farbę, nawet nie straciła nic z odcienia, to samo dotyczyło się Zetorka z 97r. A patrząc po nowszych ciągnikach nawet dwu trzy letnich, widac masowe blakniecie lakieru na tych plastikowych maskach i błotnikach, o rdzewijących felgach nie wspominjąc.... Stosują teraz nowsze tańsze technologie malowania do tego  dają teraz jekies ekologiczne farby bez utwardzaczy i na efekty nie trzeba długo czekac... Śmiech na sali żeby wyskoczyc z grubych pieniędzy, za które można kupic najwyższej klasy limuzynę, a tu po 2-3 latach naloty rdzy i wyblakniętego koloru... czyli wychodzi na to ze ciagnikami w plastikowych maskach nie mozna pracowac na słońcu bo wyblakną...  ;)

Eee tam-mam ciągnik z plastikową maską,plastikowymi błotnikami i z żółtymi felgami :)-niecałe pięć lat co prawda-ale i tak jest to o dwa,trzy więcej niż pisze tutaj kol.wlodiw i jak na razie zero jakichkolwiek objawów blaknięcia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GREMLIN    2

A może naprawdę deelerzy malują te ciągniki tak jak piszecie, gwarancji roczek i zacznie wyłazić po gwarancji ,z zagranicy przywiozą zardzałego w Polsce trochę wyświchtają jakąś farbką, trochę plakiem i do żyda .Przecież ja bym nie wziął w takim stanie jak widziałem na placu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miczu    15

My gdy kupowaliśmy traktor mieliśmy do wyboru NH JD lub DF. NH odpadł właśnie przez te farby :) JD odpadł bo za 5100R zaśpiewali 230 000 brutto a we wniosku na PROW mieliśmy brutto 160 000 i wypadło na DF za 200 000 brutto. Sąsiad we wrześniu przyprowadził TD5050 i poszedłem go obejrzeć normalnie masakra pod uszczelką od drzwi rdza ;)


"Ziemia człowieka wydała
i Ziemia człowieka zje,
ale za to trzeba ją wielbić..."
Piękne słowa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Sadownikx2
      Witam.
      Dlaczego nowe silniki z euro 3 lub 4 to totalne?
      Słyszałem,że jest w nich za wczesny kąt wtrysku celem mniejszego zadymienia.
      A jakie są objawy za wczesnego kąta wtrysku?
      Ostatnio kolega bronował Ursusem C380 Perkins 4.4 litra,ciągał je na jedynce bo na dwójce brak mocy z powodu niemożności osiągnięcia obrotów 1500 czyli włączanie turbiny.
      Te same brony ciągała sześćdziesiątka na 4 z efektem zadymy na całą wieś.
      Nowe C380 robią z silnikiem 2,9litra przecież to ma tyle siły co MF 255.
      Ogólnie te nowe silniki dużo palą mało robią i mocy nie mają to co to za normy euro skoro spali dwa razy więcej niż starszy silnik.
      Ktoś coś wie  jak odmulić te nowe silniki?
    • Przez lajkzxc
      Witam. Panowie jak to jest z pneumatyką w ładowarkach? Aby użyć jej do hamulców w przyczepie.   Chodzi mi o to żeby można nią było w miarę bezpiecznie prrzeciągnąć przyczepę np z nawozem na pole.   
    • Przez lukasx21
      Witam
      Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie temat dodatkowej działalności poza rolniczej, usługi koparko ładowarką, na razie jest to tylko w fazie pomysłu ale mam pytanie do osób które mają jakieś doświadczenie w tym temacie, jak jest z taką działalnością czy dużo jest formalności związanych z rozpoczęciem takiej działalności?, ile trzeba wyłożyć $$ żeby kupić jakiś sensowny sprzęt bo ceny są dosyć zróżnicowane, powiedzmy te 25-30 tys kupi się już jakiś starszy ale sprawny sprzęt czy wyjechanego trupa którego ciągle będzie trzeba naprawiać? i czy wogóle sama koparka jest opłacalna czy trzeba mieć szerszy zakres usług żeby coś z tego było?
      pozdrawiam
    • Przez Wojtek026
      Czy stosujecie ceramizery do oleju silnikowego w ciągnikach, jeżeli tak to w jakich, osobiście zalałem ceratec liqui molly do 1,9tdi i widzę samę zalety, w c330 mam zalany oil additiv z MOS2 z liqiu molly i są łatwiejsze starty lżej kręci, czy zalać ceratec do agrofarma?
    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
×