Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem poniewaz mialem ladowanie i nagle mi sie stracilo. Jaka moze byc tego przyczyna regulator napiecia czy raczej szczotki przyznam ze altek ma dopiero 2 lata. Ładowanie sprawdzilem i z altka wychodzi 10,6. Prosilbym o pomoc chcialbym to dzis zrobic a sklepy sa do 13 ;)

Opublikowano

Witam. u nas niedawno też było coś takiego nie ładowało, szczotki wymieniliśmy i nic nie pomogło ale jak oddaliśmy do naprawy to było wszystko ok porostu musisz oddac go do naprawy albo kupić nowy

Opublikowano

Witam tak jak cie rozumie tylko mi chodzi o to ze chcialbym go sam naprawic znam sie troche tylko nie wiem jak sprawdzic czy regulator napiecia jest uszkodzony.

Opublikowano

Nic nie spawalem tylko sie zastanawiam czy wymienic ten regulator czy oddac caly altelnator do regeneracji albo jaka moze byc inna przyczyna. Ile taki regulator kosztuje wogole?

Opublikowano

Witam tak jak cie rozumie tylko mi chodzi o to ze chcialbym go sam naprawic znam sie troche tylko nie wiem jak sprawdzic czy regulator napiecia jest uszkodzony.

 

kolego żeby sprawdzić regulator napięcia trzeba mieć specjalistyczny sprzęt a alternator samemu to nie naprawisz tam są diody i wystarczy że jedna się spali i już nie ma ładowania a po odłączeniu kabli wcale nie ładuje bo nie ma wzbudzenia. Lepiej go oddaj do naprawy bo sam to możesz gorzej popsuć. Wiem bo znam człowieka co naprawia alternatory, rozruszniki i prądnice.

Opublikowano

Odświeżę trochę temat, czy u was w MF-ach też jest tak, że jak się go odpali to nie ma ładowania, dopiero po prze gazowaniu kontrolka gaśnie i jest wszystko ok. Bo trochę to jest denerwujące. Szczególnie gdy pali się go co chwile.

Opublikowano

:unsure: tak właśnie jest, u mnie występuje najczęściej rano trzeba przegazować aby zgasła kontrolka, być może ma wpływ na to naciąg paska który musi obsługiwać także kompresor, a jak schodzi powietrze dopompować a to trochę trzyma, z tym można żyć. :D

Opublikowano

Tak jest to norma u mnie tak samo wiec nie ma sie czym martwic. Ogólnie ferdek ma slabe ladowanie bo gdy wlacze 2x halogeny i swiatla to ladowanie mam prawie na rowno 12~~

Opublikowano (edytowane)

Czyli wszystkie ferdki tak mają...

Witam!

Też tak myślałem.

Mój Ferdek wymagał wysokich obrotów, aby zgasła kontrolka a jak zostawiłem go z włączonym kluczykiem, to po kilku godzinach nie mogłem odpalić silnika. Mało tego przy dużym obciążeniu (światła, halogeny) kontrolka jakby lekko się żarzyła.

Problem rozwiązałem jak musiałem popracować kilka godzin na światłach i rozładowałem akumulator.

Rozebrałem alternator i pomierzyłem diody. Jedna dioda od wzbudzenia była padnięta. Po wymianie diody kontrolka gaśnie natychmiast po uruchomieniu, kluczyk mogę zostawić włączony nawet na kilka dni i bez problemu odpali.

Pozdrawiam.

A i nie kombinowałbym z dobieraniem części od innych alternatorów, tylko przejrzał bym to co mam.

Edytowane przez pawel14011
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Kupiłem ostatnio do Mf 255 alternator A115-34A (taki jak w aukcji http://allegro.pl/al...2237463461.html ) i mam problem. Stary miał 2 podłączenia ( + i -) a nowy ma 3 wyjścia( +, - i jedną wsuwkę). Po podłączeniu tego nowego tak jak stary niestety ładowania dalej nie ma. Pozostało mi do podłączenia końcówka na wsuwkę i nie mam żadnego pojęcia po co ona jest i pod co ją podłączyć. Z góry Dziękuje za Pomoc.

Pzdr.

Edytowane przez Ursus11
Opublikowano (edytowane)

Jak bym wiedział jak go podłączyć to bym nie pisał... Regulator wbudowany. Właśnie kontrolka ładowania i smarowania nie chodzą.. Zapraszam do obejrzenia zdjęć http://pioter.pictur.../detail/7993589 Cały problem jest zaznaczony kółkiem a także jest jakieś oznaczenie ale nawet nie wiem po co..

Po co jest ta wsuwka?? Przypadkiem nie trzeba pociągnąć (-) >>?

Edytowane przez Ursus11
Opublikowano

Minusa przewodzi obudowa alternatora nie trzeba specjalnie jej podłączać, Chyba że jest on odizolowany ale to nie w twoim przypadku.

Szkoda, że nie zrobiłeś zdjęcia tej plastikowej obudowy bo na niej na pewno są oznaczenia połączeń, na zdjęciach niektóre elementy sie zlewają ze sobą i trudno rozpoznać połączenia.

Przyglądając się zdjęciem to do tej dolnej śrubki ma być + akumulatora, a do miejsca które zaznaczyłeś przewód z kontrolki ładowania.

Na pewno coś jest nie tak jeśli nie działa kontrolka ładowania i smarowania w dodatku.

To że ci nie świecą obie kontrolki to mnie niepokoi że masz złe podpięte pod deską.

Opublikowano

Kolego podłącz "+" M6 i na wsuwkę lub śrubkę M5 podaj "+" poprzez żarówkę 12V/4Wpowinno zadziałać, jak się mylę to poprawcie mnie. Patrząc z strony elektrycznej do alternatora powinny dochodzić 3 przewody : "+" - gruby przewód ładowania, przewód wzbudzenia i masa zazwyczaj poprzez obudowę ale trafiają się przypadki gdzie masa jest podłączona do alternatora.

Opublikowano

kolego żeby sprawdzić regulator napięcia trzeba mieć specjalistyczny sprzęt

ale mi specjalistyczny sprzęt wystarczy amperomierz i woltomierz i mozna przeprowadzić test regulatora

Opublikowano

Skoro kontrolka ładowania jest nie sprawna to skąd wiesz że nie ma ładowania? :blink:

Bez sprawnej kontrolki alternator nie będzie ładować.

Podłączenie wygląda na prawidłowe,napraw lampkę kontrolną a ładowanie będzie.

Coś nie tak masz z instalacją,przeważnie lampka smarowania i ładowania są na jednym przewodzie +.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v