Skocz do zawartości
Grzesiex

FENDT 311 1998

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
Grzesiex    1

Witam,

potrzebuję pomocy w ustaleniu przyczyn awarii sterowanie półbiegami w ciągniku fendt 311 - podobny do: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B169779. W ciągniku wykluczyłem awarię mechaniczną, można półbiegami sterować ręcznie pod kabiną.

Wraz z awarią sterowania półbiegów lcd pokazujący obroty silnika oraz prędkość pojazdu wyświetlają stan zerowy (mimo, że ciągnik uruchomiony i jest w ruchu oczywiście):

 

a195b0277bb930c9m.jpg

 

 

Środkowy wyświetlacz sygnalizuje błąd w przekładni półbiegów L-M-S:

 

1b9bc113648672a6m.jpg

 

Czasem na wyższych obrotach silnika wskakuje błąd prawdopodobnie za silnego ładowania:

 

d23c29f05071597cm.jpg

 

Wiem, że jest możliwość wykrycia kodu błędu, ale nie pamiętam procedury, może ktoś mógłby mnie wspomóc opisem sekwencji przycisków:

 

e67ff633c4790d4am.jpg

 

Pozdrawiam,

Grześ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Kurde dziwne, ze to wszystko na raz padło:/ Co do odczytania kodu błędu wystarczy nacisnąć przycisk 4, bedzie to pewnie błąd 5102, odkręć tą osłonę w kabinie z prawej strony(ta co na niej jest ta półka), znajduje sie tam taka niebiesko-żółta płytka przykręcana na 4 śrubki, są na niej chyba 20 oporników, sprawdź czy któryś nie jest spalony(ustaw miernik na 12 Omów), jeżeli to nie to to jeszcze zostaje czujnik taki duży przy cewkach sterujących półbiegami(ten czujnik daje info kompowi na którym półbiegu jest skrzynia, koszt 2700zł ;) Co do obrotów, to powinien wyskoczyć błąd brak kontroli obrotów i ciśnienia(czyli czujnki kaputt, może ma to właśnie związek z tym za dużym ładowaniem), może sie akurat wyświetla, ale pierszeństwo ma ten od półbiegów. Chyba, że padł jakiś moduł co odpowiada za te wszystkie rzeczy.

Ps. Jak my zapalaliśmy i wyskoczyło za małe ładowanie to też zaczęło wszystko wariować, ale nic się nie stało.

Ps. 2: obezpieczniki nie pytam, bo chyba sprawdzone.

Edit: jak zmienialeś ręcznie półbiegi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Zauważ że mowa o serii 300 FARMER, a nie 500 czy 800 FAVORIT w których występuje skrzynia typu POWERSHIFT czyli możliwość zmiany biegu pod obciążeniem. w opisanym przeze mnie modelu nastąpiło rozwinięcie dźwigni po prawej stronie kierownicy znanej ze starszych 300-setek do sterowania elektrohydraulicznego - zmiana półbiegu wraz ze sprzęgłem.

 

Bezpieczniki już zostały wykluczone rzecz jasna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Grzesiex    1

Edit: jak zmienialeś ręcznie półbiegi?

 

Dziękuję serdecznie za udzielone wskazówki.

 

Znam dość dobrze budowę starszych wersji farmerów LSA. Wiem, jak to wygląda ze strony mechanicznej, oraz gdzie w korpusie przekładni wyprowadzone jest sterowanie półbiegami L-M-S, identycznie patrząc z punktu widzenia mechaniki wygląda to w omawianej wersji farmera 311 1998 (ciągnik bez rewersu, układ biegów identyczny jak w LSA (R-1-2-3-25-30-40 w jednej dźwigni). Półbiegi w nowszej serii farmerów serii 300 dokonywane są za pomocą siłownika hydraulicznego i elektromagnesu (dla zakresu "S") umieszczonych na zewnątrz korpusu przekładni. Przy odrobinie poświecenia sięgając głęboko za schodki kabiny z prawej strony istnieje możliwość ręcznego sterowania - testowego, tak, aby wykluczyć usterkę mechaniczną przekładni.

Ponadto LCD oprócz obrotów nie informuje o prędkości ciągnika, oraz o obrotach WOM - cały czas wartość "0"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Po pierwsze trzeba najpierw ustalic jaki rodzaj polbiegow posiadasz. Prawdopodobnie jest to typ EHS, a przelacznik znajduje sie przy raczce zmiany biegow...i masz 3 roszaje jazdy tzn. S-M-L. Teraz jest pytanie czy zmiana polbiegow wogole nie nastepuje czy tylk ojest brak wiadomosci na monitorze?.Po pierwsze skasuj wszystkie bledy z pamieci i sprobuj ponownie. Co do kodow bledow to jak pisal JD1052 moze wyskoczyc 5.1.02 ale niekoniecznie, jesli polbiegi wogole nie reaguja i nie nastepuje ich przelozenie to powinien pokazac blad 5.1.05. Trzeba pamietac o tym ze zmaina biegow nastapi tylko gdy mamy wcisniete sprzeglo, wiec uszkodzenie czujnika sprzegla tez prowadzi do blokady polbiegow. A wracajac do opisu podanego przez "JD1052", to na zolto-niebieskiej plytce nie znajduja sie zadne oporniki tylko jest to plytka z mini-bezpiecznikami i mozesz ja mierzyc miernikiem z funkcja "pomiaru przejscia". Na plytce bezpiecznikowej zwanej tez E-Box II znajduje sie przelacznik sterujacy bezpiecznikami od nr.9 do nr. 15. Przelacznik ten jest tylko wtedy zalaczony gdy regulowane napiecie do niego dochodzace wynosi 8,5V. Tak wiec w razie za niskiego lub za wysokiego napiecia przekaznik jest wylaczony i nie podaje napiecia na mini-bezpieczniki 9-15.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Niech sie to nazywa jak chce, nazwa oporniki nie jest moim wymysłem, lecz madrych ludzi zajmujacych sie Fendtami. Podczas pomiaru miernik ma wskazywać zero. Jeszcze jedno pytanie, czy miga kropka przy tej kresce od półbiegu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

No tu cie rozczaruje, jeszcze nigdy nie slyszalem zeby ktos to nazwal opornikiem. Po niemiecku nazywa sie to "Minisicherungsplattine" i prawda miernik musi wskazywac "0" ale przy dobrym bezpieczniku wskaże to obojetnie w jakiej pozycji pomiaru rezystencji bys go nie ustawil. A wracajac do ciagnika to bez porzadnych pomiarow ciezko bedzie znalezc usterke. Mozezs na poczatek zmierzyc sygnal CAN-BUS, wtedy bedziesz wiedzial czy wogole E-Box komunikuje sie z kombiinstrumentem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Po pierwsze trzeba najpierw ustalic jaki rodzaj polbiegow posiadasz. Prawdopodobnie jest to typ EHS, a przelacznik znajduje sie przy raczce zmiany biegow...i masz 3 roszaje jazdy tzn. S-M-L.

 

Tak, napisałem powyżej, trzy zakresy wraz ze sprzęgłem,

Biegi nie są sygnalizowane na LCD, oraz nie ma ich mechanicznej zmiany. Czujnik sprzęgła raczej ok, bo wiemy, że podczas włączania rozrusznika układ sprawdza czy mamy wciśnięte sprzęgło, tu nie ma problemów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Tak, al ez tego co pamietam to jest tam podwojny wlacznik magnetyczny, tzn. jedena czesc z dwoma funkcjami, jedna jest to blokady startu silnika a druga wlasnie do zmiany polbiegow i zmiany kierunku jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Błędy:

5.1.01

5.1.02

 

Nie znam procedury kasowania,

elementy na płytce pod osłoną z tworzywa na prawym nadkolu są sprawne.

 

Jeszcze jedno pytanie, czy miga kropka przy tej kresce od półbiegu?

 

Nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

W zrzucie ekranu mowa o przełączniku wyboru - czy jego awaria powoduje brak wyświetlania obrotów silnika, WOM i prędkości jazdy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Nie, nie powoduje. Ale teraz trzeba szukac jakiegos "wspolnego mianownika" gdyz jesli wszystkie usterki wystapily na raz to musi byc jakies powiazanie...i o zbiegu okolicznosci nie moze byc mowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

To naprawde trudno powiedziec, najpierw musisz dokladnie wszystko pomierzyc co i jak....moze jest jakies uszkodzenie w wiazce przewodow, moze byc rowniez brak lub uszkodzony przewod CAN-BUS....isteniej mozliwosc uszkodzenia kompletnego wyswietlacza, wprawdzie rzadko, ale zdarzaja sie takie przypadki. Co do E-Boxa to tez istnieje to prawdopodobienstwo, tyle ze akurat te czesci psuja sie najmniej. Wprawdzie sa najczesciej wymieniane, ale wiekszosc z nich nie jest uszkodzona...i jest to wyrzucenie pieniedzy w bloto.

Chociaz patrzac na to dokladniej to....typowalbym na cos w kabinie, przewody w wiazce raczej nie. W koncu wysiadlo pare roznych rzeczy na raz , wiec przy bledach z napieciem czy sygnalem w wiazkach pojawily by sie kody bledow rowniez do tych innych urzadzen, na przyklad uszkodzony czujnik obrotow silnika itd. A tu masz tylko jeden blad a brak jest kontroli paru rzeczy. Hmm, troche to wszystko nielogiczne, powiedz czy te inne braki na wyswietlaczu pojawily sie naprawde rownoczesnie z tymi kodami bledow i brakiem mozliwosci przelaczania polbiegow?? A jak wyglada sprawa z innymi wskaznikami? np. WOM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Hmm, troche to wszystko nielogiczne, powiedz czy te inne braki na wyswietlaczu pojawily sie naprawde rownoczesnie z tymi kodami bledow i brakiem mozliwosci przelaczania polbiegow?? A jak wyglada sprawa z innymi wskaznikami? np. WOM

 

Wraz z awarią sterowania półbiegami nastąpiło milczenie wyświetlacza LCD, czyli nie wyświetla prędkości pojazdu, obrotów silnika, obrotów WOM, wszędzie wartości 00...

 

 

 

Dodano 2 marca 13:40:

 

Udało się odczytać wszystkie błędy zapisane w pamięci ciągnika:

 

6.1.04

5.1.33

5.1.53

0.0.15

0.0.16

5.1.01

5.1.02

5.1.06

0.1.53

5.1.91

6.1.05

5.1.05

 

Po wykasowaniu i uruchomieniu ciągnika natychmiast powróciły błędy:

 

5.1.02

5.1.01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Tych starych bledow nie mozna w tej chwili brac pod uwage, mogly one powstac bardzo dawno temu. Teraz trzeba skupic sie na tych bledach ktore wracaja. Ale patrzac na te pierwsze cody bledow mozna powiedziec ze jest jakis probem z ziazkami przewodow...do tego dochodza bledy ktore mowia o braku polaczenia pomiedzy elektronika ciagnika i instrumentu kombi. Ale jak juz pisalem najpierw musisz zajac sie tymi 2 bledami. Nie zostaje ci nic innego jak zdobyc porzadny miernik i zaczac pomiary...zacznij od przelacznika wyboru trybu jazdy a pozniej czujnika wyboru trybu jazdy. Jak zrobisz te dwa pomiary to napewno bedziesz wiedzial co tam jest nie tak.

Tak wiec musisz wzaisc materialy do napraw i zaczac cos robic...samo sie to napewno nie naprawi....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

...samo sie to napewno nie naprawi....

 

 

Samo to się tylko zepsuć może...

No dzisiejszego popołudnia zajrzałem do okablowania... W samej gałce dźwigni zmiany biegów są dwie płytki drukowane połączone 3 żyłową taśmą, wszystkie 3 żyły uszkodzone - tj. wyłamane wskutek drgań, naprawione za pomocą lutownicy - brak poprawy ciągnik zgłasza te same błędy, szukam dalej, przewody ułożone wzdłuż dźwigni zmiany biegów, wchodzą pod podłogę, tam również usterka - wszystkie przewody przełamane, wiązka całkowicie urwana, naprawione za pomocą lutownicy - brak poprawy ciągnik zgłasza te same błędy...

 

A i wracając to Twych umieszczanych kilkakrotnie ofert sprzedaży dokumentacji do napraw FENDT-a:

 

no to troche sie cos posunelo...a reszta to w materiale do napraw

 

 

Tak wiec musisz wzaisc materialy do napraw

 

A opis blokady opisany jest w materialach do napraw.

 

Zajrzyj do materialow, tam jest wszystko opisane. :)

 

 

Nie pamiętam już ile razy pytałem Cie poprzez gg (numer podany w profilu na tym forum) o zakres tej dokumentacji oraz ewentualny koszt, ale nigdy nie doczekałem się odpowiedzi, szkoda, gdyż nie wykluczam chęci zrobienia "biznesu", i liczę się z kosztami, wszak sam na swoją wiedzę i doświadczenie zapracowałeś i nie uważam, że byłoby w porządku czerpać korzyści "za piękne oczy". Czekam więc na na info z ofertą, przemyślę i może zadziałamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

A ja ci mowilem zebys pisal na maila gdyz na gg nie wchodze, za duzo pojawia sie tam "smieci" w postaci reklam itd :) . Mysle jednak ze szukanie sposobem "na wzrok" to jak szukanie "igly w stogu siana". Powinno sie konkretnie zmierzyc dany odcinek i w razie nieprawidlowosci szukac w tym przedziale. Przeciez nie bedziesz rozcinal calej warstwy ochronnej wiazek przewodow zeby zobaczyc czy cos tam jest. A co do materialow to twoje przyklady nie sa zadnymi ofertami, wiem tylko ze bez nich to raczej "kicha"...no chyba ze jestes jasnowidzem. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

...no chyba ze jestes jasnowidzem. :)

 

No niestety nie... No nic będę błądził i szukał po omacku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Jesli chcialbys naprawde poznac oferte to napisz nie na gg, tylko normalnie na moj e-mail.

 

kosti1968@o2.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Mógłbym również "przegwizdać" okablowanie czujnika wyboru trybu jazdy i przełącznika w gałce, ale musiałbym mieć informacje o ich przeciwległym podłączeniu... A może kombiinstrument nie ma komunikacji z E-box?

 

EDIT 13 marca 2010:

 

Fendt od kilku dni jest całkowicie sprawny, działa sterowanie półbiegami oraz wyświetlają się wartości na obrotomierzu. Przyczyną usterki było uszkodzenie elementów elektronicznych w E-BOX-ie, co zostało naprawione przez znajomego elektronika.

 

E-BOX przed montażem:

 

0f0f97d5cd8bcd20m.jpg

 

4048b3e47bf170abm.jpg

 

Sama operacja naprawy pozwoliła zaoszczędzić ok 8tysPLN netto, taka jest cena detaliczna nowego modułu u autoryzowanego dealera.

 

f3250720e48f23d7m.jpg

 

c75a57232369d05cm.jpg

 

 

Edit: jak zmienialeś ręcznie półbiegi?

 

Wyprowadzenie sterowania półbiegami L-M-S w korpusie przekładni i sterowanie elektrohydrauliczne wygląda tak (prawa strona korpusu):

 

b6e68f2da05da1b0m.jpg

 

Elektromagnes wspomagający załączenie zakresu "S"(lewa strona korpusu):

 

24a3081f76b3424em.jpg

 

51121acf1922f616m.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juzek    0

Zazwyczaj tak jest, że wysiądzie mała zworka, a dużo problemów z ustaleniem usterki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedesz    0

Witam.

Jest się czegoś obawiać w Elektryce m.in w Fendt-ach 310, 311 lub 312 1994 rok 1995?

Bardzo bym prosił o podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Massey294s
      Witam, mam wyciek paliwa od strony bloku silnika z pompy wtryskowej w 311 98r. Pytanie brzmi jak jest ustawiana i czy są jakieś znaki? Wyciągając ją muszę zwracać na coś uwagę? Pompa wyjdzie z kołem zębatym czy jest może to jakoś dzielone? Potrzebuje ją tylko wyciągnąć i uszczelnić.
    • Przez jendrula2
      witam przy przełączaniu z największego półbiegu na najniższy nagle wyskoczył błąd 5.1.03 kasowanie błędu nie pomaga jest to jedyny błąd jaki się wyświetla może ktoś coś doradzi
      fendt farmer 311 turbomatik 1996 r dodam że ciągnik jeździ i rewers działa poprawnie na zgaszonym ciągniku kropka na wyświetlaczu przeskakuje  jak uruchomię ciągnik piszczy alarm i wskaźnik od półbiegów znika
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez piotrslonski1
      Witam problem występuje w 310 wywala błąd 5.1.61 wykrzyknik i ikonę
      Kosteka od czujnika była zgnita wymieniłem czujnik i kostkę lecz po wymianie błąd nie gaśnie
      Os podniosło do samej góry nie da się nią regulować
      W czym może być problem
      Bezpieczniki sprawdziłem
      Proszę o pomoc
    • Przez repek92
      Witam. Chciałbym się zapytać użytkowników tego silnika, czy te silniki w transporcie są takie mulowate? Delikatna górka i trzeba redukować. Nawet na pusto nie idzie jakoś super. MTZ 82 przy moim.to szatan ale z pługiem to daje radę nie czuć że ciężko itd tylko w tym transporcie ciężko
×