Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Potrzebny silnik szybkoobrotowy (lub duże przełożenie na kołach pasowych), oraz wałek na łożyskach coś tego typu http://www.allegro.pl/item925433937_walek_do_pily_wal_pila_cyrkularka_najtaniej.html. Jak najbardziej do zrobienia, mamy zrobione już kilkanaście lat i działa bezawaryjnie (nie licząc paska i łożysk) robione za czasów kiedy o wszystko było ciężko. Koszt silnika to ok 300 zł http://www.allegro.pl/item922691059_silnik_elektryczny_3_fazowy_2_2kw_2800_obr_min_new.html jeżeli używka to taniej.

 

Pozostaje jeszcze jeden aspekt poza ekonomicznym a mianowicie jakość kupionego a wykonanego.

Opublikowano

Prawie identyczną kupiłem typowy chińczyk za małe obroty silnik niby 2,2kw ale stawał tarcza chińska cieła płaskownik tylko w kant bo jak był na płask to po przecięciu 2 mm tylko go nagrzewała do czerwoności.Polska tarcza nie pasuje bo flansze są fi-30mm, w końcu po 2mies. obróciło koło pasowe na wałku i go uszkodziło. tak straciłem 380zł i trochę nerwów ale teraz jak pisze made in china to nie kupuję. Mam zamiar zrobić sam przecinarkę taką z cięciem pod kątem z ruchomym ramieniem. Pomysł już jest ale trzeba jeszcze trochę czasu.

Opublikowano

Tu kolega trochę przesadził-nigdy nie spotkałem się z większym silnikiem niż 3kw i 2800obr/min

-przy profesjonalnych przecinarkach!!!

Średnio to 2-2,2kw, wie myślę, że 3 kw i 2800obr/min będzie wystarczające

Opublikowano

Wcale nie przesadził z tą siódemką, 3kw to tylko dla majsterkowiczów . Poza tym przy silnym silniku mniej się zużywają tarcze oraz cięcie jest szybsze. Obroty silnika są nieistotne najważniejsze są obroty wałka dostosowane do rozmiaru tarczy, ja mam zrobioną na 400/32 .

Opublikowano

Z tym silnikiem 7kW to się nie zgodzę mam silnik ok. 3kW i ktoś pisze że to dla majsterkowiczów to jak majsterkowicz tnie płaskowniki 28*56, profile 80*80*4 ceowniki C 80 itp bez problemu to ja takim jestem, ważne jest ustawienie w jakim miejscu tarcza spotyka się z metalem, tzn jeżeli podczas cięcia tarcza w metalu zagłębia się tak że w materiale ciętym na środku jest największe wcięcie to ciąć dobrze nie będzie.

 

Zgadza się obroty wałka są najważniejsze, tylko jeżeli z obrotów 1415 obr/min zrobimy obroty ok 4300 obr/min dla tarczy 350 to stracimy na mocy silnika (kwestia przełożenia jak w samochodzie moc silnika na 1 a na 5).

Opublikowano

a z tym silnikiem 7,5kw to nie bajka mamy w robovie taką przecinarke z takim silnikiem i przy jakims porządnym materiale ma co robić np płoskownik 70*50 to się tylko wydaje ze 3kw wystarczy profile przetniesz nawet n 1kw ale za szybko to nie pójdzie. a to jak ktoś tu napisał ze mocnijeszy silnik to mniejsze zuzycie tarczy i szybsze ciecie to troche nie prawda bo zeby uzyskać mniejsze zuzycie tarczy to nalezy ciąć powoli nie dusić na chama( kto tnie stal to chyba wie)szybsze cięcie??tak bo mocnijeszy silnik to mozliwość załozenia tarczy o większej średnicy.ale tak na powaznie to do naszych prac wystarczy 3kw i to spokojnie nikt zakładu na dniach nie otworzy z takim sprzętem chybasmile.gif

Opublikowano

Czy mógłbym również prosić o zdjęcia przecinarki. Zamierzam wykonać coś takiego albo kupić. Nie wiem co mi się bardziej opłaci. Na allegro jest ich jak na lekarstwo. Podejrzeć nie mam za bardzo gdzie. Prosiłbym również o propozycje jak optymalnie dobrać silnik i jego obroty tak żeby w miarę wygodnie cięło się materiały w domowym warsztacie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Punktem wyjścia do doboru napędu jest znamionowa prędkość obrotowa tarczy, np 6 500 rpm. W zależności od prędkości znamionowej silnika dobierasz przekładnie ok 4,5:1 dla silnika 1410, 2;1 dla silnika 2900. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zasilanie z falownika, co pozwoliłoby zwiększać prędkość obrotową tarczy wraz z jej zużyciem, no ale to już koszt rzędu 1000 zł.

Opublikowano

Opłaca się zrobić samemu, całość ze wszystkim wyjdzie jakieś 700zł,

to jest dużo taniej i będzie to solidna przecinarka, za którą musiał byś dać jakieś 2,5tyś.

Zrób na tarczę 400mm z silnikiem 3kW, będzie porządna maszyna.

Poniżej masz zdjęcia przecinarki którą sam wykonałem.

http://i55.tinypic.com/2ppd82v.jpg

http://i56.tinypic.com/21e9qoo.jpg

http://i53.tinypic.com/259a7pu.jpg

Jakie masz obroty na silniku ?

zastanawiam się czy przy 2800 i 3kw robić jakieś przełożenie, czy 1:1 wystarczy?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Moc na wałku pozostanie bez zmian-3 KW :huh: .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v