Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, tracker napisał:

A Proxima to z czego się wywodzi jak nie z c-4011  czy  7011 ... Wystarczy spojrzeć z tyłu na zwolnice, podnośnik jak w c-360:D

 c-4011 powstała na licencji zetora i dalej po modernizacji powstał c -360 i inne 

więc błysnąłeś chłopie bo wywodzi się z zetora tak jak ursus ...wiec jeden i drugi  to czeska myśl techniczna a nie polska 

Edytowane przez marko-kolo
Opublikowano (edytowane)

powstała na licencji zetora 4011 ...możesz to nazywać jak chcesz ale to  żadna  polska myśl techniczna ;)...tak samo jak fiat i inne  

druga sprawa zobacz co to była za modernizacja i porównaj to do  starych modeli zetora ...toć to śmiech na sali w porównaniu z zetorem 

Edytowane przez marko-kolo
Opublikowano

@fenix30 Wiesz że c-4011 był tylko jednym modelem w gamie ursusa z tej seri wtedy?? Wiesz że zetor już w tamtych czasach do całej serii montował w.o.m. 1000 obr/min i do 3 i 4 cylindrowych ciągników montował przedni napęd? Hydraulika też była na korzyść zetora bo miała większą wydajność o 25 procent. czyli 20 litrów w ursusie wobec 25 w zetorze. Jeśli uważasz że naszych inżynierów pracowało wtedy więcej to chyba tam pili wóde na umór.

Opublikowano
Picie wódy też praca. :) Zetor dbał o jakość a Ursus o ilość. Kupowali to takie robili. Później stali w miejscu a zachód inwestowal. Dlatego Ursus jest (był) w tyle.
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

PGR kupowalo to co im radzieccy czerwońcy kazali, zakaz rozwoju był i koniec. Tego nie zmienimy tak samo jak pomysłów zarajczyka.

Agrotron skrzynia dwusprzęgłowa nie ma nic wspólnego z powershiftami.

Edytowane przez sumek666
  • Like 1
Opublikowano

Patrząc na obecne trendy to lepiej zrobić napęd elektryczny lub hybrydowy. Silnik spalinowy napędzający generator i silniki elektryczne przy kołach. Coś jak w osobówkach.

W klasycznych transmisjach już nic nowego się nie wymyśli. Prawdopodobnie to już technologiczny szczyt rozwoju. A Unia nadal będzie śrubować wymogi emisji spalin. Więc kierunek to prąd lub wodór.

Opublikowano

Każda przekładnia która posiada powershift ma co najmniej 2 sprzęgła ponieważ nie byłoby możliwości zmiany biegu bez rozłączenia napędu chyba że mówimy o przekładni planetarnej i wzmacniaczu momentu.

  • Like 1
Opublikowano

Tak tylko  to inny typ. Nie ma w nim powershuttle bo bieg wsteczny znajduje się razem z biegami nieparzystymi. Chodzi mi o to że nie jest dokładnie taka sama jak obecne powershifty w traktorach. Poza tym fajnym przykładem jest SDF który miał już dawno temu skrzynie z 9 stopniowym powershift a razem z wprowadzeniem modelu rubin ta skrzynia była w pełni sterowana elektronicznie.

Opublikowano
5 godzin temu, sumek666 napisał:

PGR kupowalo to co im radzieccy czerwońcy kazali, zakaz rozwoju był i koniec. Tego nie zmienimy tak samo jak pomysłów zarajczyka.

Agrotron skrzynia dwusprzęgłowa nie ma nic wspólnego z powershiftami.

W PGRrze to były przydziały na dany ciągnik. A były to właśnie takie modele jak c330 czy c360. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v