Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a jak to jest najpierw był pol-mot Polska firma i ona złączyła sie z warfarmą ?? czy na odwrót ? warfarma kupiła Pol mot ? i warfarma też jest 100% polska ? Bo historii tych dwóch firm nie znam od początku :)

a obecnie to dużo sie dzieje wokół ursusa :)

Opublikowano

Pol-mot to holding, zajmujący się wieloma gałęziami przemysłu i to raczej oni wykupili warfamę. Co do maszyn to zaprezentowali bronę talerzową, jest na zdjęciach w galerii. A ja mam pytanie: Jak wygląda sprawa z cyklopami na dzień dzisiejszy? Dużo ich się sprzedaje, ma ktoś was nowego? Ciekawe jak z jakością wykonania.

Opublikowano

Fajnie jak by jeszcze ktoś Z tej Politechniki czytał nasze forum co nie, dużo by mogli się dowiedzieć.Moim zdaniem ta nowa skrzynia poinna mieć wiekszośći tych funkcji które są we współczesnych skrzyniach a zarazem być w jak największym stopniu mechaniczna i oczywiscie wytrzymała. Wiem że skonstruować od zera taką skrzynie jest bardzo ciężko, ciężko jest nawet połapac się jak działa skrzynia w c 360 a co dopiero taka nowoczesnsa.To jest tylko moje skromne zdanie.

Opublikowano

Ma być prosta i mech. a na dodatek mieć "wszystkie" funkcje?Wydaje mi się,że dla speca z polibudy opracowanie takiego projektu nie powinno stanowić większego problemu ani też sporo czasu zająć...Wg. mnie to Ursus odniósłby sukces tylko wtedy jakby postawił na unifikacje (jak pisali poprzednicy) swoich ciągników i zaczął wytwarzać coś na bazie hybrydy Zetora z Ft. Tj silnik Perkinsa i jakaś dobra skrzynka+ normalna hydraulika i dobre poskładanie tego w całość,a i jeszcze normalna cena...Taki przedział jak ma np Ft od tych 70-100 koni to szał by robił wg.mnie Mogli by wykorzystać przecież jeden model silnika o dużej elastyczności co na pewno by obniżało koszta itp...

Opublikowano (edytowane)

Takie rzeczy jak rewers to powinny byc elektrohydrauliczne bo jest to lepsze rozwiązanie niż mechaniczny.A tak w ogóle to powinna być przedewszystkim niezawodna i wytrzymała.A co do unifikacj to jest święta prawda.Międzyinnymi to przez brak unifikacji ciągnków ursus wpadł w długi.Musieli produkować 2 różne skrzynie,mosty,silniki na przykładzie c330 oraz c360.Ale narazie ursus nie produkuje takich rzeczy tylko kupuje więc nie musi się martwić o unifikację.Może mieć 10 ciągników z rózna skrzynią i to nie będzie sprawiac większego problemu bo zamówi,złoży do kupy i ciągnik gotowy.

Edytowane przez Salisbur
Opublikowano (edytowane)

Gdyby produkowali własne mosty i skrzynie oraz hydraulikę, a silnik perkinsa byłby bo jak wiadomo ciągle te normy są inne :/ to by mogło powstać coś takiego jak c360 3p :)

Edytowane przez TheMariko12
Opublikowano (edytowane)

Mnie coraz bardziej interesuje ten 5044. Nigdy nie widziałem go na żywo. Jakiś taki strasznie wąski się wydaje, nie wiem czy da się go jakoś poszerzyc? Ale 4x4 bardzo by się przydało bo w MF255 tego brakuje zwłaszcza z bronami jak się robi na ukos. Ciekawe czy ten nowy też wytrzyma 26 lat:) Nie wiecie jak będzie się kształtować jego cena?

Edytowane przez master20002
Opublikowano

Na wsteie chciał bym zaznaczyć, że ursus swojej skrzyni nigdy nie miał w większości przypadków silnika też nie. Skrzynie w c 360 to zetor. Nie wiem jak było w większych modelach ale chyba też. c330 tez była na wzór zetora. Potem przyszły podzespoły mf a. Politechnika na papierze czy w komputerze pewnie skrzynię zaprojektujre. Nie wiem tylko czy fabryka udźwignie koszt zbudowania prototypów, testowania, wdrożenia do produkcji. zwłaszcza gdyby skrzynia miała mieć kilka biegów pod obciążeniem i rewers eh. Nie wiem czy nie tańsza i prostsza była by skrzynia typu dsg. Taka jak ma jd 6r. Była by to totalna nowość na rynku. Nie oszukujmy się zmierzch przekładni ze wzmacniaczami momentu dobiega końca

Opublikowano

O_o Ale netto czy brutto? Bo ponoć ten wczesniejszy 5034 kosztował ok 80 tyś netto. Ale skoro materiały użyte do budowy mają być najwyższej jakości to musi kosztować. Nie ma nic za darmo. Tylko,żeby nie było jak kiedyś z 3514. Był niewiele tańszy od 4514 a jednak moc nie ta sama i wycofali go z produkcji.

Opublikowano

kolego hubertus skrzynia w c-330 była polskim pomysłem i wykonaniem, do niej zetor nawet palca nie przyłożył. natomiast ciężka seria miała skrzynie takie jak Zetor, aczkolwiek gdzieś czytałem że ciężka seria to tak naprawdę polski produkt, opracowany przez polaków, tylko w ośrodku badawczym w Czechach

Do kolegi master20002-cena 92500zł za 5044 to podobno cena brutto

Opublikowano

Słuchajcie,Pojechaliśmy najpierw w trzy miejsca ale tylko w jednym mieli ofertę ursusa.No no to jak powiedzieliśmy że chcemy ursusa to ursusa, nie było dyskusji....Podali nam cene tego 11024 ale jak dobrze pójdzie to się weźmie tego 11034.

Następnie pojechaliśmy do Pyrzyc gdzie kiedyś mieli ursusa, ale teraz już nie mają...tylko new holland jest..Przychodzimy stawiamy sprawe jasno ciągnik 110KM najlepiej ursus.A dwóch siedziało jak jeden przez drugiego zaczeli nagadywać że ursus nie dobry,nic nie warty...Ja sobie myślę, no wezmę któregoś...No ale tak słucham co gadają no to na przekór im,a że ludzie inni też byli no to już im nie pasowało że ja już na nich wjeżdżam...No dobra, ale przygotowujcie ofertę zobaczymy no to zadowoleni, z tego wszystkiego co wyszło to będzie dobra tylko jazda próbna:) Pojedziemy wykorzystamy, co nam szkodzi :D

 

Pojechaliśmy jeszcze do JD tak zobaczyć co będą gadać...No to wszystko ładnie pięknie tylko cena nie taka :D Bo w ursusie to weźmie się tylko rewers i klymę :D a w JD w new hollandzie to za dopłatą nawet hamulce pneumatyczne...No i cena 170 tyś netto....To my będziemy mieli 11034 w full wypasie za to i to w cenie brutto....No ale oferta będzie jeszcze dzisiaj, to się podejdzie z buta 300 metrów :) I mamy trzy oferty tylko z tego to new holland sobie za bardzo leje na to wszystko, ale jak tacy mądrzy są to niech stoią na placu ciągniki :)

 

Ale wybór i tak i tak padnie na ursusa, z resztą już padł :) ale lepiej mieć więcej ofert i zbić cenę :D

  • Like 1
Opublikowano

locke

 

no to fajnie ale tego 11034 jeszcze nie ma a już ci proponowali go ??:) aha i rewers mechaniczny to standard tego ciągnika mi sie wydaje a klime możesz dobrać:D

a powiec ile za 11024 powiedzieli ci i w jakim wyposażeniu ?? :D opowiadaj :D

Opublikowano (edytowane)

Dzięki kolego @Lesssiu. Widziałem to ogłoszenie jak i kilka innych. Nie jestem zainteresowany tym straszym. Dopiero jak zrobią tego z perkinsem to się zakręce koło tego.

 

Widzę kolego @locke, że się poświęciłeś i zrobiłeś "badanie opini" dilerów o Ursusach:) Brawo. Ale wiadomo, że każda sroka swój ogon chwali (chodzi mi o deilerów). Będą jeździć po nim jak po swoim podwórku, bo czują że rośnie im poważna konkurencja. Też jak będę kiedyś kupował ciągnik to tylko Ursus. Ale pewnie dopiero po żniwach.

Edytowane przez master20002

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v