przemrolnik

Zetor 7211 Alternator

Polecane posty

przemrolnik    14

Witam. Gdy odśnieżałem moim zetorem to zapaliła sie kontrolka od ładowania akumulatora.Alternator chyba przestał ładować.Był on regenerowany w 2007 r. Co mam zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Wepnij amperomierz między wyjście prądowe (B+/30) np. ze załączonymi światłami, następnie zmierz napięcie na biegunach akumulatora(ów). Zamelduj rezultaty.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paatrykk    0

a może gdzieś kabel się wypiął albo szczotki się zawiesiły od mrozu!

a do kolegi "kielbasa" to powiem jedno "nie każdy posiada amperomierz"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

paulus841    156

Hmmm sprawdź alternator głównie szczotki i mostek jeśli potrafisz pomierzyć diody! Regenerowany to znaczy co było w nim robione?? A i weź jeszcze pod uwagę regulator napięcia w starszych modelach był w kabinie pod deską rozdzielczą. Ja miałem problem z ładowaniem w tamtym roku dwa razy przeglądałem alternator wszystko było ok a nie ładował. Wymieniłem regulator napięcia i jest git. Nowy regulator to ok 50 zł. A alternator wraz z regulatorem bo do zetora tylko takie są dostępne teraz to ok 450-500zł.


Praca na roli wszystkich zadowoli!!! hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    204

Podepnę się pod temat. Po włączeniu świateł lekko żarzy mi się kontrolka ładowania, widać to tylko w nocy. Założenie nowego regulatora nie pomogło, później zmieniłem alternator na taki z wbudowanym regulatorem i nadal to samo. Pasek oczywiście odpowiednio naciągnięty.

Co może być przyczyną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulus841    156

@Arek ja mam to samo w 7340 tylko u mnie od świateł nie robi się tak ja tak mam jak włączę zapalniczkę wycieraczki albo wentylację. Poświeci się trochę i pużniej już nie widać żeby się żarzyła. Ja myślę że przyczyną może być przeciążenie danej wiązki pod którą podpięte jest za dużo odbiorników. Ale z drugiej strony prędzej objawiało by się przepaleniem odbiornika. Tak szczeże to ja też zachodzę w głowę co to może być.


Praca na roli wszystkich zadowoli!!! hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Tak, bo lepiej rozbierać wszystko bez zrobienia podstawowych pomiarów... Multimetr cyfrowy, którym można już coś zmierzyć kosztuje 25 zł i jest dość dobry. Dla początkujących polecam coś na M890G.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulus841    156

@ kiełbasa mostka w alternatorze nie sprawdzisz nie rozbierając go. Ale tak jak mówisz miernik można kupić za niewielką sumę i zawsze będzie na stanie w gosp.


Praca na roli wszystkich zadowoli!!! hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Kolego, nie mówiłem o sprawdzaniu diod prostowniczych czy wzbudzenia, ale czy alternator w ogóle reaguje w jakiś sposób - czytać uważnie.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paatrykk    0

Podepnę się pod temat. Po włączeniu świateł lekko żarzy mi się kontrolka ładowania, widać to tylko w nocy. Założenie nowego regulatora nie pomogło, później zmieniłem alternator na taki z wbudowanym regulatorem i nadal to samo. Pasek oczywiście odpowiednio naciągnięty.

Co może być przyczyną ?

a akumulator kiedy był wymieniany???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    204

Kontrolka żarzy się od kliku lat a aku przez ten okres był już wymieniany nie raz. Poza tym jest dobrze naładowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

To właśnie może się żarzyć od tego, że akumulator jest wystarczająco naładowany. Alternatory z Elmotu tak miewają.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    204

Ale dlaczego na fabrycznym alternatorze i regulatorze też tak było?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    1177

ja tez tak mam i na wszelki wypadek kupilem na szrocie identyczny alternator od jakiejs skody za 20 zl


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulus841    156

@przemorolnik To jeszcze ciesz się że diody pojedyńczo da się wymienić.


Praca na roli wszystkich zadowoli!!! hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość konteno   
Gość konteno

witam

mam problem z takim magnetonem w zetorku 5211 objawiający się w ten sposób że alternator ładuje różnym napięciem (od 11-12V na wolnych obrotach do 17-18V gdy dobrze dołoży się do przysłowiowego"pieca") wymieniłem regulator napięcia i sytuacja nie uległa poprawie ale wręcz się pogorszyła (kontrolka ładowania pali się non stop w szerokim zakresie obrotów a napięcie utrzymuje się w granicach 12,6V )zauważyłem że w starym coś "dzwoni" jak nim potrząsnę więc go otwożyłem i zauważyłem że pękła i odpadła połówka korpusu diody(tej przylutowanej poziomo) pomiędzy dwoma szeroko oddalonymi od siebie zakończeniami układu (pomiędzy DF a B-) Jak można to naprawić (o ile można) i jaka to powinna być dioda? Czym skutkuje błędne połączenie regulatora (zamiana DF z D+)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bartekm66
      witam
      mam problem z obrotomierzem - licznikiem motogodzin w moim zetorze 7045
      otóż obroty wskazuje normalnie ale motogodziny to różnie czsami potrafi "zaciąc się"i nie pracowac przez 10 i wiecej godzin a czasami kręci jak szalony
      czy jest to wina samego licznika czy tez może pradniczki przy silniku
      miał ktos taki przypadek ???
    • Przez Rafal_Zgierz
      Witam
      gdzie znajdę jest umiejscowiona pompka spryskiwacza w Zetor 7211 ??? Nie działa mi spryskiwacz i chcę na początku sprawdzić te pompkę.  
    • Przez Maniek1Excalibur
      Witam.
       
      Mam pytanko odnośnie tego przełącznika:

       
      Jaka jest średnica otworu montażowego? Czy jest on otwierany tak jak np. obejmki czy nasadzany na wałeczek? Jaka jest długość dźwigni od środka otworu montażowego?
      Rozumiem, że spełnia on funkcje narysowane na dźwigni?
       
      Pytam, bo chcę go zastosować do innego traktora, a nie wiem jak to wygląda w Zetorach.
    • Przez szakul91
      Witam. 
      Zacząłem odtwarzać elektryka przy wentylatorach i przy przelacznikach w górnym pulpicie bo ktoś strasznie namieszal nic nie działało. Problem teraz mam z przednim silnikiem od wycieraczki.  Jak prawidłowo powinny być podłączone przewody. Albo źle podłączyłem albo silnik pracuje nie prawidłowo gdyż cały czas staje w jednej pozycji i później nie da się go już uruchomić ponownie. Po rozebraniu wewnątrz jest styk który nie ma uszkodzony. Będę wdzięczny za pomoc przy rozeznanie się jak prawidłowo powinny być podłączone przewody gdyż ktoś podłączył na krótko silnik bo chyba coś szwankowalo A teraz silnik jak się wyłączy to staje w rożnych pozycjach. Przesyłam zdjęcia może komuś też się przydają.






    • Przez ursusowski289
      Witam kolegów, przerabiał może ktoś temat wskaźnika paliwa w Zetorku 7211 itp.
      U mnie problem jest następujący-wskaźnik po włączeniu stacyjki cały czas pokazuje na max, po wyłączeniu wskazówka opada. Od czego zacząć sprawdzanie?:D
      Z góry dziękuję. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj