Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wepnij amperomierz między wyjście prądowe (B+/30) np. ze załączonymi światłami, następnie zmierz napięcie na biegunach akumulatora(ów). Zamelduj rezultaty.

Opublikowano

Hmmm sprawdź alternator głównie szczotki i mostek jeśli potrafisz pomierzyć diody! Regenerowany to znaczy co było w nim robione?? A i weź jeszcze pod uwagę regulator napięcia w starszych modelach był w kabinie pod deską rozdzielczą. Ja miałem problem z ładowaniem w tamtym roku dwa razy przeglądałem alternator wszystko było ok a nie ładował. Wymieniłem regulator napięcia i jest git. Nowy regulator to ok 50 zł. A alternator wraz z regulatorem bo do zetora tylko takie są dostępne teraz to ok 450-500zł.

Opublikowano

Podepnę się pod temat. Po włączeniu świateł lekko żarzy mi się kontrolka ładowania, widać to tylko w nocy. Założenie nowego regulatora nie pomogło, później zmieniłem alternator na taki z wbudowanym regulatorem i nadal to samo. Pasek oczywiście odpowiednio naciągnięty.

Co może być przyczyną ?

Opublikowano

@Arek ja mam to samo w 7340 tylko u mnie od świateł nie robi się tak ja tak mam jak włączę zapalniczkę wycieraczki albo wentylację. Poświeci się trochę i pużniej już nie widać żeby się żarzyła. Ja myślę że przyczyną może być przeciążenie danej wiązki pod którą podpięte jest za dużo odbiorników. Ale z drugiej strony prędzej objawiało by się przepaleniem odbiornika. Tak szczeże to ja też zachodzę w głowę co to może być.

Opublikowano

Tak, bo lepiej rozbierać wszystko bez zrobienia podstawowych pomiarów... Multimetr cyfrowy, którym można już coś zmierzyć kosztuje 25 zł i jest dość dobry. Dla początkujących polecam coś na M890G.

Opublikowano

Podepnę się pod temat. Po włączeniu świateł lekko żarzy mi się kontrolka ładowania, widać to tylko w nocy. Założenie nowego regulatora nie pomogło, później zmieniłem alternator na taki z wbudowanym regulatorem i nadal to samo. Pasek oczywiście odpowiednio naciągnięty.

Co może być przyczyną ?

a akumulator kiedy był wymieniany???

Opublikowano

witam

mam problem z takim magnetonem w zetorku 5211 objawiający się w ten sposób że alternator ładuje różnym napięciem (od 11-12V na wolnych obrotach do 17-18V gdy dobrze dołoży się do przysłowiowego"pieca") wymieniłem regulator napięcia i sytuacja nie uległa poprawie ale wręcz się pogorszyła (kontrolka ładowania pali się non stop w szerokim zakresie obrotów a napięcie utrzymuje się w granicach 12,6V )zauważyłem że w starym coś "dzwoni" jak nim potrząsnę więc go otwożyłem i zauważyłem że pękła i odpadła połówka korpusu diody(tej przylutowanej poziomo) pomiędzy dwoma szeroko oddalonymi od siebie zakończeniami układu (pomiędzy DF a B-) Jak można to naprawić (o ile można) i jaka to powinna być dioda? Czym skutkuje błędne połączenie regulatora (zamiana DF z D+)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomn95
      Według Was w zetorze 5211 można podpiąć lampy led przód tył pod istniejące przewody?
    • Przez Majjdann
      Witam mam taki problem z nadmuchem w zetorze 5211 włącze go i po jakis 5 minutach sie wyłącza bezpiecznik sie topi już po paru sekundach kiedy włącze nadmuch bezpiecznik zaczyna sie grzać. Dodam że jeden wiatrak kręci sie wolniej a drugi szybciej. Będe wdzięczny za pomoc Pozdrawiam.
    • Przez PiotrNaw
      WITAM. ZAKUPIŁEM CIĄGNIK ZETOR 5211. MAM PROBLEM Z NAGRZEWNICĄ. BRAK CIŚNIENIA - PŁYN NIE PODNOSI SIĘ DO NAGRZEWNICY. SPRAWDZAŁEM PRZEWODY - WSZYSTKIE DROŻNE. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? PIOTR
    • Przez rolnicyzmazowszateam
      Witam Mam następujący problem z lewą pozycją w zetorze 5211 z przodu i z tyłu. Ostatnio jechałem i zobaczyłem że świeci się tylko jedna strona zobaczyłem do bezpieczników wszystko OK masa jest, aż kupiłem bezpieczniki i wymieniłem nic to nie dało, żarówki nie spalone nie wiem co może być. Może ktoś podpowie co to może być
    • Przez emtecc
      witam nagle przestały mi działać zegary i kontrolki w 7745. Po odpaleniu obrotościomierz i paliwo działa o świeci się kontrolka ładowania. Po zgaszeniu silnika paliwo nie działa. Prąd do stacyjki dochodzi bo można odpalić z przycisku. Zegary mają jakieś zasilanie, przekaźnik? Bezpieczniki sprawdzone - są ok. Jak to ugryźć?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v