Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jaki to zetor i skąd wiesz że to szybka skrzynia ?@ jacus  możesz odpowiedzieć ?

Edytowane przez zetorki12
Opublikowano

nie tyle szybka skrzynia, co inne zwolnice. na obudowie są nr 62112801 - 30km/h, 60112801 - 25 km/h. ja mam w 7245 szybkie i kola r34 i tak samo 2 bieg to w cieższych pracach za szybko

skrzyn jest kilka rodzai tez:

w 7011 i tych starszych skrzynia z przelozeniami jak 4011/c360 (dosyc wolna),

w seri 7211 itp jest juz inna (szybsza)

w seri 5340 itp dwie do wyboru (taka jak 7211 oraz podobna do tej z seri 7011 (5 polowa szybsza od 1 szosowej, ale juz osiaga wieksza predkosc max jak ta z serii 7011)

Posiadam wykresy predkosci dla tych skrzyn na roznych kolach i zwolnicach, zaglebilem sie w ten temat ktoregos razu :)

Opublikowano

A serii 5211 ? Czy to prawda z tą niedostępnością części do nie standardowych skrzyń ?

Opublikowano

A no własnie w 5211 jest inna skrzynia, w opcji tez z przyspieszonym biegiem wstecznym tak jak bylo w serii 7011 i starszych (zamieniony 2 bieg z 3)

Co do czesci to nie orientuje sie, ale raczej czesci do skrzyn z rewersem, wzmacniaczem czy w serii xx41 gdzie moze byc skrzynia 40 km/h, w pierwszym lepszym sklepie nie bedzie, ale wszystko powinno dac sie sciagnac chociazby z Czech, no i pewnie z fajna ceną :P

Opublikowano

Właśnie ta skrzynia 2 zamieniona z 3 mnie interesuje . Pytam z ciekawości , bo jak na razie nic nigdy się nie działo . No i moim zdaniem nie jest to szybka skrzynia , jak to niektórzy twierdzą , a jedynie szybki wsteczny .

Opublikowano

Taa , przeważnie jak z ciężkim ładunkiem B| . Na pusto może i trochę szybciej , ale wydaje mi się że wielkiej różnicy niema w porównaniu do zwykłego wstecznego .

Opublikowano

@zetorki12 Posiadam zetora z szybkim wstecznym i mogę coś na ten temat powiedzieć. Różnica prędkości w porównaniu do zwykłego wstecznego jest kolosalna. Czasami jest to uciążliwe bo żeby cofnąć z czymś ciężkim to sprzęgło dostaje łomot, do tura też za bardzo się nie nadaje bo trzeba by na reduktorze pracować ale do prac polowych jest super sprawą. Na uwrociach czy poprzeczniakach pracuje się jak z rewersem a jeśli na prawdę jest za szybko np cofajac przyczepą gdzieś w ciasne miejsce to można to zrobić na reduktorze. 

Opublikowano

Mi najbardziej pasuje w tej skrzyni że trójka do przodu (najczęściej używana) . Więcej miejsca po zatrzymaniu na biegu .B|

Opublikowano

w moim na trojce to raczej mozna jezdzic po polu niz pracowac, chyba tylko dyskowa na lace rownej jak stol da sie kosic , czy wsteczny jest szybszy- trudno powiedziec -nigdy na pelnym gazie nie cofam, za to 4 i 5  jest taka sama jak 6245, cos takiego jest w starej 60-na okraglej osi w porownaniu do zwyklej 60 na 1,2,3  jest wolniejsza. skrzynia jest inaczej zestrojona.

co do roznic w czesciach zamiennych do skrzyni biegow-to wole nie wiedziec9_99_9.

Opublikowano
4 godziny temu, zetorki12 napisał:

A serii 5211 ? Czy to prawda z tą niedostępnością części do nie standardowych skrzyń ?

Nie tylko od 5211 ale również do serii 6xxx czy 7xxx. Części do rewersu czy półbiegów bardzo ciężko osiągalne, z tego co kiedyś znalazłem to miał je tylko jeden sklep w Czechach, komplet do półbiegów to coś około 15 tyś zł za kilka elementów. Niestandardowych skrzyni było bardzo wiele w Zetorach, a na potęgę szły za granicę jako lepsze ciągniki. Do większości nie ma w ogóle części (nawet w Czechach) ze względu na całkiem inne koła zębate w skrzyni, różnice to przede wszystkim skośne zęby, moduł zęba czy synchronizatory. Przez ponad rok były szukane koła zębate od 3 biegu wraz z kołem współpracującym i nie było ani nowych ani używanych. Skończyło się na dorobieniu tylko koła od 3 biegu w firmie zajmującej się produkcją takich elementów. Koszt jednej sztuki to coś bodajże około 4-5 tyś zł.  W oryginalnym kole zerwało 4 zęby podczas zjeżdżania z górki.

Opublikowano
10 godzin temu, Lukasz93 napisał:

skrzyn jest kilka rodzai tez:

w 7011 i tych starszych skrzynia z przelozeniami jak 4011/c360 (dosyc wolna),

Mam 7011 i 60tke - Zetor jest dużo szybszy na każdym biegu. Co prawda nie mierzyłem dokladnie (tylko parę sytuacji jak jeden za  drugim jechał), ale.subiektywne odczucie takie jest. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v