Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Piasek186

Naprawa silnika perkinsa

Polecane posty

Piasek186    0

Witam! posiadam ciągnik z silnikiem Perkins 4-cyl. Chce zrobić remont silnika . Słyszałem że po włożeniu tuleji trzeba je szlifować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek18lo    0

Zależy od tego jakie kupisz tuleje te ogólno dostępne są gotowe czyli po włożeniu nie trzeba szlifować. Można też kupić tuleje surowe które po włożeniu trzeba szlifować,i daje to dużo lepsze rezultaty w domowych warunkach praktycznie nie możliwe jest wbicie gotowej tulei bez jej odkształcenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    4

Witam, wszystko zależy jakie tuleje kupisz jeśli tzw. surowe to wtedy trzeba bedzie je obrobić a jezeli kupisz tuleje serwisowe to po wciśnięciu do bloku nic przy nich nie trzeba robić.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

emilchaja    4

Można samemu i wyjąć i wcisnąć tuleje dorabiając odpowiedni ściagacz.W instrukcji napraw mf 255 takowy jest pokazany. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Nie zakładaj tulei gotowych,daj blok do zakładu i niech ci założą surowe i roztoczą.Po wbiciu tulei gotowych może wyjść jajo i będzie brał olej.jak chcesz zaoszczędzić to do tulei surowych możesz założyć stare tłoki, pod warunkiem że są dobre, szlifierz ci zmierzy i powie cy się nadają i ponumeruje tłok do tulei.15 lat temu tak się robiło prawie wszystkie ciągniki zachodnie i samochody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piterr    0

Witam mam pytanie ponieważ nie chcę zakładać nowego tematu piszę tutaj.Posiadam ciągniczek kubota B1600 przy którym nie ma wymiennych tulei(tak jak np U3512) a po rozebraniu wału , tłoków i pierścieni widać iż po założeniu nowych pierścieni na tłok i umieszczeniu go w bloku jest przerwa tak że można stwierdzić iż miejsce jak to nazwę tulejowe w tym bloku jest już wyrobione.Moje pytanie jest następujące czy jest możliwość wyszlifowania tego i dorobienia szerszych pierścieni czy też można jakby to nazwać rozwiercić blok tak żeby założyć w nim tuleje czy jest to nie możliwe w tego typu silniku a jeśli są inne możliwości to proszę o podpowiedź i ewentualne koszty takich zabiegów oraz adresy szlifierni które mogą być kierowane na priv. Dodam iż jestem z woj. Wielkopolskiego.Za cenne informacje i porady z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

lepiej będzie jak znajdziesz szlifierza i wstawisz nowe tuleje, z dopasowaniem tulei surowych nie powinno być problemu mi kiedyś dorobili tuleje do MF o 2mm mniejsze [do polskich tłoków]niestety spadek mocy był duży a dorabiali mi tuleje z zewnątrz i wewnątrz .Podejrzewam że tuleje masz takie jak w 3512 bo wątpię żeby tulei wogóle nie było.Luz między pierścieniami powinien być 0,1 mm ale jak ci dużo oleju nie brał to zmień tylko pierścienie. Zakład znajduje się w Legnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×