Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

trzeba tylko wiedzieć który bieg się zablokował a później to już wiadomo który wodzik w którą stronę "przepchnąć" najlepiej 2 kg pomocnikiem, rozbierałem starszą wersję skrzyni na dwie wajchy i jakby ktoś chciał to moge napisać który wodzik odpowiada za które biegi.

Opublikowano
trzeba tylko wiedzieć który bieg się zablokował a później to już wiadomo który wodzik w którą stronę "przepchnąć" najlepiej 2 kg pomocnikiem, rozbierałem starszą wersję skrzyni na dwie wajchy i jakby ktoś chciał to moge napisać który wodzik odpowiada za które biegi.

to przszeciż bez problemu mozna sie domyslec, u mnie tez tak miałem myslałem ze sie zakleszczyła skrzynia odkreciłem te dekielki 5kg młodkiem stukałem i nic, i trzeba było skrzynie rozbierac bo to była powazniejsza awaria

Opublikowano
Żeby odblokować to chyba wystarczy po bokach skrzyni poodkręcać te podłużne dekielki pod którymi są wałki z wodzikami i popchnąć któryś z nich w jedną lub w drugą strone. Podobno jakieś podkładki sie podkłada i problem z blokowaniem znika. Może ktoś to robił to niech napisze. Napewno sie to komuś przyda.

Mojego czeka już remont skrzyni i silnika na wiosnę bo teraz cztery razy w sezonie się blokowały dosyć poważnie przyda sie przyda na wiosnę się będzie robić skrzynie to się zobaczy

Opublikowano

Ej chłopaki chłopaki ;), przecież pisałem już o wybijaniu biegów i o podkładkach a nawet nikt nie skomentował i pewnie nie spróbował. Nie będę się powtarzał, jest o tym w innym wątku – chyba nawet o podkładkach pisałem ale one nic nie poradzą na wybijanie biegów, ew troszkę 'opóźnią ich wybijanie'.

 

Pozdrawiam no i przy okazji wesołych ... !!

 

3p3 o wybijaniu

Opublikowano

po prawej stronie (siedząć za kółkiem) pod podłogą jest dziwny mechanizm jest on połączony z cięgnem od sprzęgła i jest on regulowany jeśli się go odkręci są tam 4 "grzybki" i sprężynki, jeśli biegi wyskakują te "grzybki" mogą być wyrobione lub też sprężynki moga być popękane, może pomóc też regulacja samego mechanizmu

Opublikowano

Moja teoria co do daty od kiedy do kiedy była montowana skrzynia z jedną czy dwoma wajchami jest następująca: były montowane równocześnie, problem w tym co "przyjaciele" na eksport wysłali.Dowód: mam władka rocznik 81 z jedną wajchą, sąsiad rocznik 82 z dwoma, różnica w numerze seryjnym 158 sztuk.

Opublikowano

@tgw mam ogromną prośbę. Skoro masz taką sytuację to mógłbyś zerknąć na oba ciągniki i powiedzieć czym różnią się skrzynie biegów ? Chodzi mi o to czy ciągniki różnią się skrzyniami czy to ta sama skrzynia tylko dodali inne dźwignie zmiany biegów, czy inaczej wyglądają wycięcia w pokrywie skrzyni ... . Wiem to trzeba rozkręcić żeby zobaczyć ale może coś z nimi robiłeś /widziałeś. W sumie bez rozkręcania jak zerknie się pod podłogę i porówna to powinno być widać różnicę. Już pisałem gdzieś, że wydaje mi się iż różnica polega tylko na innej konstrukcji dźwigni i niczym więcej ale nie mogę tego powiedzieć na 100% bo niestety nie mam w okolicy władka z 2 lewarkami. Chciałbym przerobić na 2 lewarki i ułatwić sobie życie jednak wypada wpierw obadać sytuację zanim coś się kupi.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

Opublikowano

o ile z moim nie będzie problemu, bo i tak niedługo będę ściągał całą budę łącznie z podłogą (wymiana przewodów hydrauliki), to sąsiad może mieć opory :D;):D ale z tego co widać na zewnątrz niema żadnej różnicy. Nie jestem pewien, ale chyba na forum PPR, ktoś opisywał jak dokładał drugą wajchę, ponoć jest gotowe miejsce.

Opublikowano

to chyba oczywiste: 2 wajchy tzn że jedna robi za rewers czyli biegi przód tył a druga obsługuje resztę. Nie wiem ile było typów dźwigni. Wiem tylko, że jak w moim z jedną dźwignią zmiany biegów urwała się końcówka (ten bąbel ;) ) to jak poszedłem do składu to dostałem 3 różnej długości co może wskazywać na 2 rodzaje: 1- z jednym lewarkiem 2 - z dwoma. Oczywiście mogli nie mieć wszystkich.

 

Możesz mieć rację z tymi 3 rodzajami, ponieważ jak chłopaki wypisywali układ biegów w swoich capkach (u nas tak na ruska godajo) to wyszły na jaw ze 3 typy a może i więcej :D

 

Mniejsza z tym, dogadam się w składzie i jakby co to oddam jak nie będzie pasować. Jak nie będzie to i tak to zrobię we własnym zakresie jakem USER RUSKA :D. Jak już pisałem nawet się za to zabrałem ale jak śpiewał pewien afrykański zaklinacz żyraf: " czas mnie posunął" :D

Opublikowano

Ja zamierzam kupować władka z 1982 i nie wiem jaką ma skrzynię czy z jedną wajchą czy z dwoma.

 

 

Prosze pomórzcie nie chce kupować kota w worku. ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak można, poczytaj forum a znajdziesz dosłownie wszystko. ;)

Opublikowano

W tych najstarszych ruskach to było tak:

 

Krótka wajcha:

---------------------------------------

--bieg---_______--bieg-------------

szosowy-----------polowy-----------

---|--------------------|---------------

---|--------------------|---------------

---|___wsteczny---|___wsteczny

----------szosowy-----------polowy

--------------------------------------

Długa wajcha:----------------------

---------------------------------------

2/4----1/2 (red.)--------------------

-----|---------------------------------

-----|---------------------------------

-----|---------------------------------

5/6----1/3---------------------------

---------------------------------------

Redukcyjne biegi tylko do przodu.

---------------------------------------

Najbardziej mi sie podoba to, że można jechać szósteczką do tyłu :P

Opublikowano

Witam. Przerobiłem w końcu skrzynię na 2 lewarkową. Pierwszy to rewers, drugi reszta. Koszt (robocizny nie liczę bo sam robiłem) to 150 zł za kompletny podwójny lewarek. Pasuje idealnie, wszystko gra. Więcej na

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Najbardziej mi sie podoba to, że można jechać szósteczką do tyłu :mellow:

Rozpędzałeś się do tyłu na każdym biegu? :D Bez zgrzytów wchodzą :lol:

Szkoda tylko, że jedynką do tyłu nie można :D Przydałaby się czasami...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v