Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zgadzam się z tobą kolego hunter112. ja mam traktorek z 1976r ma on dwie dźwignie. jedna do wyboru biegu, położona bliżej lewej strony do sprzęgła, a druga z prawej bliżej siedzenia służy do włączania wstecznego i przełączania na biegi szosowe

 

 

2---Redukcyjny

|

5--- 1 ------|------ wolne

szybki | |

| |_

|_ Rw

Rs

 

Rs- wsteczny szybki

Rw-wsteczny wolny

 

wybieram bieg 1,2,5 a na drugiej dżwigni pozostaje luz na wolnych- jadę do przodu, wciskam na Rw i mam wsteczny

a gdy przełącze na szybkie to mam 6 na 5 , 4 na 2 i 3 na 1. Wciskam na Rs i mam szybkie wsteczne.

uwielbiam jazde na 6 do tyłu :-)

Opublikowano

Ja sie już tak przyzwyczaiłem, że zmieniam wszystkie biegi bez patrzenia ;) . Mój wójek przerobił skrzynie na dwie wajchy. Powiedział że to koszt około 150zł i dzień dłubania. Drugą wajchą zmienia sie teraz biegi przód- tył.

Opublikowano
a moze ktos ma taki schemacik jak @Waldekps2 skrzyni dwubiegowej

Chyba dwuwajchowej ;) . W instrukcii od mojego jest właśnie taki schemat. Lewa dżwignia jest tam od zmiany biegów i są tak samo ułożone jak na tej jednowajchowej którą mam, a prawa dżwignia zmienia przód-tył i grupe. Czyli jest tak jak na zdjęciu które wstawiłem tylko, że oznaczenia I i II oraz Bp. i Bw. są umieszczone na osobnej dżwigni. Prościocha :P:P

Opublikowano
Ja sie już tak przyzwyczaiłem, że zmieniam wszystkie biegi bez patrzenia ;) . Mój wójek przerobił skrzynie na dwie wajchy. Powiedział że to koszt około 150zł i dzień dłubania. Drugą wajchą zmienia sie teraz biegi przód- tył.

Wiem że mój wujek też to robił w T25 to zapłacił około 300zł i jest wiele wygodniej dla niego to było utrudnienie bo ciągnik dużo robił jako główny w gospodarstwie a mój pracuje dwa trzy razy na miesiąc to mi się nie opłaca zmieniać bo może mój T25 będzie sprzedany.

 

A od którego roku zaczęli produkować skrzynie na dwie wajchy bo mój jest z 1986roku i jak go kupiłem(używanego) to miał jedną wajchę

Opublikowano

300zł to chyba razem z robotą ;) ? Z tymi wajchami to było tak, że te najstarsze roczniki miały dwie, później około 1979 (z tego roku są takie i takie wersje) roku "lepszono" i robili z jedną wajchą a spowrotem dwie wprowadzili gdzieś tak około '86-87roku ale niewiem dokładnie. Było to już inaczej rozwiązane niź w tych najpierwszych konstrukcjach.

Opublikowano
W ruskim zawsze jest dużo rozbierania ;) . Trzeba podłoge ściągać, olej spuszczać, hydraulike rozpruwać, dopiero można skrzynie otworzyć i za właściwą robote sie brać.

po co spuszczać olej, i rozbierać hydraulikę, największy problem to jest z blokada,i może z tym hamulcem ręcznym bo inaczej tej pokrywy od skrzyni nie da sie odkryć

Opublikowano
W ruskim zawsze jest dużo rozbierania ;) . Trzeba podłoge ściągać, olej spuszczać, hydraulike rozpruwać, dopiero można skrzynie otworzyć i za właściwą robote sie brać.

po co spuszczać olej, i rozbierać hydraulikę, największy problem to jest z blokada,i może z tym hamulcem ręcznym bo inaczej tej pokrywy od skrzyni nie da sie odkryć. ale jeden dzień to trzeba rozbierać i składać

Opublikowano

No jeden dzień to spokojnie trzeba poświęcić. Ja nie mam ręcznego, a przewodów od hydrauliki jak nie odejmiesz to jest trudno wyciągnąć chyba pokrywe a napewno jeszcze trudniej założyć bo jeszcze na uszczelke trzebauważac. Ja jak skrzynie otwierałem to wolałem je poodejmować, a z blokadą to jaki masz problem?

Opublikowano
No jeden dzień to spokojnie trzeba poświęcić. Ja nie mam ręcznego, a przewodów od hydrauliki jak nie odejmiesz to jest trudno wyciągnąć chyba pokrywe a napewno jeszcze trudniej założyć bo jeszcze na uszczelke trzebauważac. Ja jak skrzynie otwierałem to wolałem je poodejmować, a z blokadą to jaki masz problem?

bo ta blokada wystaje przewody hydrauliczne blokują ta pokrywę i nie można jej za wysoko podnieść i ciężko ja wyjąć

Opublikowano

Hehe ;) , no widzisz dlatego ja wole je odjąć i mieć dobry dostęp. Wtedy blokada nie przeszkadza. A olej to miałem z hydrauliki na myśli żeby upuścić troche to tak sie nie leje po wszystkim jak odejmuje przewody.

Opublikowano
Hehe ;) , no widzisz dlatego ja wole je odjąć i mieć dobry dostęp. Wtedy blokada nie przeszkadza. A olej to miałem z hydrauliki na myśli żeby upuścić troche to tak sie nie leje po wszystkim jak odejmuje przewody.

a często ci sie zakleszcza skrzynia???? bo u mnie to ani razu sie nie zakleszczyła od nowości

Opublikowano

Też mi sie nigdy nie zakleszczyła, ale jak kiedyś olej wymieniałem to mi kilka śrubek wyleciało i musiałem zajżeć do środka. Okazało sia, że to wieniec od napędu mechanizmu różnicowego sie odkręcił. Trzymał sie tylko na jednej śrubie i na kołku ustalającym.

Opublikowano
a często ci sie zakleszcza skrzynia???? bo u mnie to ani razu sie nie zakleszczyła od nowości

U mnie to zdarza się jakieś trzy cztery razy w sezonie ale są bardzo duże problemy z odblokowaniem

Opublikowano

Sam dokładnie to nie wiem bo u nas sąsiad zawsze odblokowywał bo ojcowi nie wychodziło a sąsiad ma T25 od jakiś 20lat a my mamy go od 2000roku to on zawsze na odblokowywał zajmowało mu to 15minut

Opublikowano

Żeby odblokować to chyba wystarczy po bokach skrzyni poodkręcać te podłużne dekielki pod którymi są wałki z wodzikami i popchnąć któryś z nich w jedną lub w drugą strone. Podobno jakieś podkładki sie podkłada i problem z blokowaniem znika. Może ktoś to robił to niech napisze. Napewno sie to komuś przyda.

Opublikowano

Witam. Nie wiem jakie są objawy blokowania skrzyni u was. U mnie działo się to raz w roku. Powód był jeden, zresztą już o nim pisałem w innym wątku. Wystarczyło podszlifować pokrywę skrzyni biegów tam gdzie trzeba-od tej pory żadnego problemu. Jeśli chodzi o odblokowanie to wg mnie odkręcanie pokryw osi z zębatkami nic nie da. Trzeba po prostu odkręcić boczą pokrywę wodzików (u góry skrzyni pod hamulcem) wcisnąć sprzęgło (o ile blokada wodzików jeszcze działa) i potraktować je jakąś rurą (przepchać bo ona czasem stają w pozycji „międzybiegowej” nazwijmy to tak). Mogę się mylić bo nigdy tak nie miałem potrzeby odlokować skrzyni ale znajac tą skrzynię myślę, że to dobre rozwiązanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v