Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

 

Mam problem ze swoim Ursusem C-328. A mianowicie robiliśmy mały remont silnika tzn.pierścienie uszczelki i nowa głowica z zaworami. Po odpaleniu wydawało się jakby chodził na jeden gar i strasznie kopcił na biało, był słaby. Zawiozłem wtryski do regeneracji, gość ustawił ciśnienie założył nowe końcówki i dalej to samo. Późiej nie zapalił wcale. ciągliśmy go po podwórzu i zapalił. Po kilkuminutowej jeździe wróciła moc, ale dalej kopcił tylko ze raz na biało raz na czarno a czasem z wydechu wydostawał się ogień. Pochodził na wolnych obrotach i wszystko się unormowało po za jednym.

Chwile chodzi normalnie czasem coś strzeli i z komina wydostaja się kłęby białego a czasem czarnego dymu. I co to może być pomóżcie. Na koniec dodam że głowica jest po regeneracji.

 

Pozdrawiam Rolnik122894

 

Hmm.. Moim zdaniem będą źle wyregulowane zawory.

Opublikowano

zawory ustaw na 0,2mm ssący i wydech - niemniej wszystko wskazuje na złe ustawienie pompy ale autor postu o tym nie wspomina wiec....??? . Jesli chodzi o głowicę nowa?? z dotartymi gniazdami?? czyli to raczej trzeba wyeliminować - odpalic ciagnik na odprężniku i sprawdzić jak zachowuje się klawiatura -stukanie czy czasem nie poluzowały się regulację

 

ps. z tym ciągnięciu ciagnika to lekka przesada - czy czasem nie na wiwat dociagneliście srób na korbowodach-panewki i na wale???

Opublikowano

A co z pompą wtryskową? zapłon dawka paliwa pompka paliwowa to będzie na 90% układ paliwowy i zapłon posprawdzaj pompę daj do sprawdzenia no jeśli też trzeba do regeneracji . :P jak odkręcałeś pompę wtryskową to ona musi być przykręcona na znak w stosunku do obudowy rozrządu zawory dobrze trzymają dobrze dotarte i luz na klawiaturze .

Opublikowano

to wyglada najprawdopodobniej na opóźniony zapłon , takie sa objawy kopcenie raz na biało raz na czarno , sam jak ustawiałem to tak było , ciągnik nie może załapać i w końcu pali na jeden tłok a kopci przy tym jak lokomotywa i brak ewidentny mocy , jak złapioe na dwa tłoki niby ok ale jest słaby bardzo , z ustawieniem jest zero problemu jak wiesz mniej więcej co i jak to góra godzina Ci zejdzie

Opublikowano

Rozdrządu nie rozbierałem i raczej nie będe bo przed remontem ciapek chodził normalnie. Po wymianie pierścieni jest lepsza kompresja nowe końcówki wtrysków i pompa może nie dawać rady. Może tak być???

Opublikowano

nie sądzę aby wtryski miały na to wpływ skoro wcześniej było w miarę dobrze -zapytaj tego co robił głowicę czy docierał zawory -sprawdź ustawienie luzów na klawiaturze -niemniej wskazuje wszystko na źle ustawioną pompę trzeba odkręcić pokrywę rozrządu i sprawdzić czy nie są poluzowane sruby na pompie .Co do wtrysków pompa raczej wyrabia skoro wczesniej chodziła dobrze, no ale czy zle ustawione ciśnienie wtrysków -poprostu zapytaj goscia na jakie ciśnienie ustawił

 

ps

stawiam na żle ustawiona pompę ale i tez moze to głupie nie pomyliliście podpięcia przewodów wysokiego cisnienia od pompy do wtrysków bo to tez moze być

Opublikowano

Kolego @elektrotech :P zawory są dotarte ,luzu na klawiaturze nie ma"

 

 

 

a powinien być luz, wcześniej ktoś napisał jaki, nie można ustawić bez luzu zaworowego bo nie będzie domykał dobrze zaworów i się szybko zużyją

Opublikowano

zgoda ale sami piszecie o ustawianiu luzów na klawiaturze, więc..

 

Chwile chodzi normalnie czasem coś strzeli i z komina wydostaja się kłęby białego a czasem czarnego dymu. I co to może być pomóżcie.

 

 

jak czasem strzela, puszcza dymy to mimo wszystko wskazuje jednak na wtryski

Opublikowano

strzelanie z tłumika to nie jest objaw wtrysków bo choćby lał jeden to jak silnik jest ciepły to będzie pracował normalnie co najwyżej może dyma puszczać czarnego , tak jak pisałem wczesniej i wturował elektrotech pompa wtryskowa niema innej opcji jeżeli będzie za wcześnie podawać lub za póxno to objawami b edzie kopcenie , tu stawiam na opóźniony zapłon bo sam tak miałem , jak wcisnołem gaz to strzelaił od czasu do czasu ogniem w tłumik , teraz ustawiłem pompe na zegar i gra muzyka pali od strzałą i ma równą prace bez zbyt dużego dymienia

Opublikowano

Turdus to najlepszy olej do ciągników .Ja osobiście jeżdze na LOTOS DIESEL 15W/40 ma podobną klase do Turdusa , a leje taki bo mam za darmo z pracy ;) wymiana raz do roku.Silnik czysciutki jak łza.

Opublikowano

Sprężanie na I cylindrze 24,5 kg/cm2 a na II -25,5 kg/cm2 a wszystko rok temu było wymieniane.

Pompa paliwowa kilka dni temu była zawieziona do serwisu , sprawdzona i wyregulowana.Wtryski też sprawdzone.Głowica została też zrobiona od podstaw.

Wraz z kolegą złożyliśmy ten ciągnik.

Ustawiliśmy początek wtrysku .

Zawory ustawione 0,20 - ssący , 0,25 -wydechowy.

Jest szybki rozrusznik, akumulatory dwuletnie, świece żarowe nowe.

Doszedłem do wniosku że przed tym ostatnim remontem też ciężko zapalał ( dlatego chciałem zrobić głowicę i przy okazji sprawdziłem te inne rzeczy a pompę to 4 raz sprawdzam) ale może nawet lepiej uruchamiał się jak teraz. Powtarzam, że to występuje jak jest zimny a jak jest ciepły to jest super.

Co to może być za usterka.?

Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem jeszcze raz wtryski i są OK!

Podczas zapalania jak jest zimny zauważyłem że silnik przez kilka sekund jakby nie wchodzi na normalne obroty a póżniej jest już dobrze.

Wieczorem zaobserwowałem że podczas zapalania wylatuje czarny dym ale w pewnym momencie wyleci na krótko biały dym.

Może coś jest z pompą paliwową bo jak montowaliśmy ją to mechanik odkręcał osłonę na pompie i śrubokrętem coś tam ruszał.

Może jakieś lewe powietrze dostaje się na pompie.

Ja już niemam pojęcia co z tym zrobić.

Powtarzam - jest gorzej niż przed remontem

Może ktośby coś podpowiedział

Edytowane przez milanreal1
Opublikowano (edytowane)

jak dla mnie to sprężanie jest jakies małe z tego co wiem powinno być 26-30...

ale jednego nie rozumiem było juz wszystko ok jak sam napisałes w tym temacie dokładnie 26.02.2010 palił jak trzeba zimny i równo pracował to w czym znów problem, robisz remont za remontem rozbierasz po kilkanaście razy tylko nie wiem po co?? pogoń tych pseudomechaników co pisałes wczesniej ze robili niewiadomo co, a poszukaj jakiegoś poleconego co ma dobra oipinie i niech on ci zrobi co tam trzeba o ile trzeba bo może jesteś juz na tym punkcie przewrazliwiony i szukasz niewiadomo czego w tym silniku. Bo widze ze sam go nigdy nie zrobisz, bo juz wszystko co było mozna zostało napisane w tym temacie...

Edytowane przez Roki212
Opublikowano (edytowane)

Rzeczywiście 26.02.2010 r bylo super.

Potem z pewnych przyczyn siadła

głowica (pewne w 100%).

Głowicę wymieniłem w dużym warsztacie na inną a przy okazji sprawdziłem pompę paliwowa i wtryski.

Złożyliśmy to wraz z mechanikiemi i jest gorzej niż było przed wymianą.

Dlatego piszę pytania w tej sprawie.

 

+10% po raz kolejny cytujesz poprzedniego posta

Edytowane przez milanreal1
Opublikowano

To jak jest gorzej niż było przed wymianą to musisz szukać przyczyny od tego momentu jak siadła głowica co wtedy było robione z silnikiem i co wymieniane. Juz mi brak słów na tych mechaników co robią Ci ten ciągnik :P toż 30-stka to prosta konstrukcja więc nie wiem czy mechanicy to jakieś dzieci z podstawówki czy jak, a może oni sami uczą się na Twoim ciągniku ;)

Opublikowano

Powtórzę że teraz go trudniej zapalic niż przed wymianą głowicy,sprawdzenia pompy i wtrysków Mam w chłodnicy płyn ale go nie ubywa.Wtryski sprawdziliśmy są dobre. Wynika że to nie jest lewe powietrze bo rzeczywiście silnik pracuje równo oprócz samego zapalania tak jakby przez kilka sekund nie wchodzi na obroty z komina wylatuje czarny dym a momentami wyleci biały dym.

Może jeszcze sprobówać ustawić zapłon np.na słuch itd.(wcześniej ustawiany był zgodnie z książką ale są jakieś luzy i nie da idealnie ustawić zgodnie z książką jak to pisali na Forum)

Może sprawdzić pompę bo mechanik w niej coś grzebał jak ją montował.

I jeszcze pozostaje głowica którą nie sprawdziłem przed montarzem (jakbym zalał naftą zawory i wtedy bym był w 100% pewny).

Wtryski są sprawdzone.W razie pozostaje pompa paliwowa lub głowica.

Od czegoś zacząć!!!!!!!!!!

Opublikowano

Kolego nie musisz powtarzać kilka razy tego samego bo w każdym poście piszez to samo, każdy umie czytać i widzi co napisałeś wcześniej, a przez to robi sie bałagan ;[ napisałeś juz raz ze cięzko pali, że pompa sprawdzona, wtryski też, głowica wymieniona i nie powtarzaj sie bo juz to wszystko wiadomo :P

A co do tematu: zrób to raz a dobrze!!!

>zdejmij głowice sprawdz czy zawory wystają ponad płaszczyzne głowicy w granicach 1,9-2,2 mm,

>sprawdz szczelność zaworów wlej benzyny i zostaw na 5 minut może zrobić sie lekkie zawilgocenie pod zaworem jest to dopuszczalne, aby nie kapało,

>sprawdz czy obie tuleje wystają ponad blok w granicach 0,1-0,16 mm,

>dodatkowo jakbym miał sam to robić to wyjołbym oba tłoki i sprawdził pierścienie czy sa całe i czy sie nie pozapiekały, Ty jak chcesz,

>dokręc głowice właściwym momentem 220-240 Nm

>zawieź pompe i wtryski jeszcze raz, ale do innego pompiarza niech sprawdzi ją ustawi i zerknie na zaworki tłoczące większość pompiarzy pomija sprawdzanie ich, a moga być przytarte,

>na koniec ustaw zapłon na słuch jak wczesniej to robiłeś i jakoś ustawiłeś wtedy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez livebird
      Witam mam pytanie odnośnie podłączenia dodatkowego oświetlenia roboczego LED w ursusie c330, gdzie mam to podłączyć, co trzeba zrobić by było to bezpieczne połączenie i jakie ledy najelepiej wybrać, chodzi mi o 2 lampy na tył kabiny umieszczone przy daszku.
    • Przez rafmax
      Witam,
      Kupię c 330 do remontu najlepiej z woj mazowieckiego. Może być uszkodzony silnik/ zamrożony.
      Ogłoszenie grzecznościowe.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v