Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

yhhh

Zetor jest całkiem mocnym ciągnikiem :D

W moim największą awarią był pęknięty wąż od klimatyzacji B)

Nabite ma 400Mth...

NA 20 hektarów wystarczy...Najmniejsza forterra...

bez rewersu psują się wiem o tym od "majstra" który jeździ w serwisie :)

Opublikowano

mam proxe 8441 z turem tl 100 od 2.5 roku. jak narazie nie mam rzadnych awarii w niej. do zetorka mam pług kvernland 4*40, UG kombi 3.7, beczka joskin 7 tys, prasa sipma farma, krokodyl 1.5m, łyżka 2m, przyczepa autosan 6t, kosiarka dyskowa sa masz 2.6m. Ogólnie zetor pali sporo, ale też ma moc. Z tymi maszynami co napisałem to nie mam żadnych problemów

Opublikowano

posiadam proximę 65 z lipca 2009 ma 400 MTH. Robi w meprozecie 4300l, opryskiwaczu Akpil 600l, przyczepach, prasie Sipma Farma II, owijarce, przewracarce 5.2m Pronar, kosiarce Sipma,Siewnik Poznaniak 3M , talerzówce (nie pamiętam szerokości) i rozrzutniku Igamet 6t ( z nadstawkami do kukurydzy 11t). Chodzi świetnie. Było kilka drobnych awarii. Zapowietrzenia się hamulców. Była też taka sytuacja, że blokada tylnego mostu nie oddała i nie dało się skręcać. Przyczyna była dosyć prosta. Podczas zruszania ziemi na polu talerzówką trochę rżnąłem (po osie, ale nie ulgnąłem, ale przynajmniej przeschło to co miało). na pomoc przyszła blokada, bo napęd sam już nie dawał rady. Następnego dnia nie dało się skręcać, bo blokada nie oddała. Przyjechał serwisant. Okazało się , że jest pod spodem taki siłowniczek, który włącza blokadę mostu. Był oblepiony błotem. Obczyścili go i było git. Najwidoczniej podczas talerzowania musiał on zaczapić o błotko i się w nim upaćkać. Gdybyśmy wiedzieli, że jest tam taki tłoczek nie było by problemu :D Tak to bez awarii.

Najbardziej denerwujące jest to, że te lusterka są tak wysunięte, że byle krzak one się przekręcają :D

Opublikowano

witam posiadam zetora forterre 9641 od 5lat jezeli chodzi o spalanie to uwarzam ze pali tyle samo na pusto jak i pod obciązeniem jezeli chodzi o awaryjnosc to raz pól biegi tam w rozdzielaczu jakas spręzynka padła no i co gorsze robilem rok temu sprzegło ale pracuje z ładowaczem i do tej pory jest to główny ciągnik natomiast zastanawiam sie nad kupnem drugiego ciągnikaale wiekszego moim zdaniem zasługuje na pozytywną opinie zrobione ma ponad 5000 mtg

Opublikowano

ja powiem że mamy forterrę a tam kabina taka sama, i kupno takiego ciągnika bez klimy to śmierć. Udusić się można. Dzwi nie otworzysz jak w starym ursusie na błotnik bo zaraz szyba pójdzie. Boczne szybki otwierane nie dają prawie żadnego przewiewu, a jak tylną otworzysz to sajgon w kabinie dlatego trzeba brać klimę.

Klima to klima, klimy raczej się nie psują w ciągnikach, czasem może być jakaś awaria że jakiś przewód się uszkodzi ale nie są to drogie rzeczy. Klima w ciągniku nie podnosi zbytnio kosztów użytkowania ciągnika. Trochę czytam forum i nie widziałem żeby ktoś miał jakieś problemy z klimą w zetorze.

Opublikowano

No ja w Forterze nie mam i trochę żałuję ale za to nawiewy są :lol: Ale jak szyby pootwierasz i szyberdach to nie jest źle.

 

To ja latem gorzej miałem jak przewracałem siano 5211 przy lesie a tam pełno bąków (czy jak tam one się nazywają te czarne podłużne gryzące). Szyby pozamykałem a nie miałem nawiewu bo jak włożę bezpiecznik to się pali a na dworze 35 stopni. Można sobie wyobrazić ile było w środku. :blink: Na rękach zaczęły się pojawiać krople potu, dopiero jak wyjechałem na drogę i otworzyłem drzwi i wszystkie szyby to ulga była.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v