Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kuba330m

Alternator do c-330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kuba330m    2

Witam!

Mam alternator i chcę go założyć do mojego ciapka, tylko nie wiem czy on jest z regulatorem napięcia czy nie? Alternator pochodzi od lublina.

Zdiecia sa u mnie w galeri.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Aha. Mam pytanie jak zamontowac alternator chodzi mi o to jak podłączyć przewody do niego zeby prawidłowa działał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    128

jak patrzysz na tamto zdjęcie co linka podesłał kolega Krystianrolnik masz tam śrubke M6 i od niej dajesz przewód do elektromagnesu do tego przewodu co od aku idzie, a tam koło regulatora gdzie masz wsówke dajesz kabekel co idzie od kontrolki ładowania, nie zapomnij obrucić akumulatorów i dać - na mase

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ja też skorzystam z waszych rad bo szczerze mówiąc 30 lat ciapek jedzi na prądnicy, i przydał by mu sie alternator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

polecam alternatory Elmotu :lol: - na mase ze względu na diody prostownicze i wzbudzenia, kabel najlepiej 6mm2 od włącznika elektromagnetycznego rozrusznika, końcówki przylutowane, nie ściskane z miedzi cynowanej + kondom z izolacji albo koszulka termokurczliwa. raczej jest to 9 "dioduf" więc przekaźnika nie trzeba, ten wolny styk to zapewne wzbudzenie, pod kontrolkę ładowania - 12V/4W. pilnuj tego kabla od elektromagnesu, żeby się nie przetarł, bo widziałem na własne oczy co się dzieje i nikomu tego nie polecam, możesz spalić ciągnik. ;[ to by było na tyle...


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale jak bedziesz brał altek orginalny do 30stki to kupuj nowy albo po regeneracji tylko zeby nie był za tani bo takie to potrafia być tylko pomalowane eheh :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Alternator bedzie ten co na zdieciu, mam nadzieje ze troche pochodzi, o przełożeniu akumulatorów bende pamietac.

Mam 330 od 6 lat i nie bardzo sie orientuje czy jest tam jakis regulator napiecia??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

jest mechaniczny regler od prądnicy, ale jego możesz wywalić bo do alternatora nie pasuje - w alternatorze masz elektroniczny ten który teraz jest założony :lol:


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

taka czarna puszka pod spodem deski rozdzielczej koło obrotomierza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Macie moze schemat instalacji elektrycznej do alternatora???

Bo tak z tata kompinuje jak go podlaczyć i chcemy cos na wzór. (zeby lipy nie dowalic i alternatora nie spalic :lol:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1
pl3460_schemacior.JPG

"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Wielkie dzieki.

Kombinuje jeszcze z tzw. heblem i chce go umieścić pod siedzeniem i w takim wypadku akumulatorów nie musze zmieniac tylko jeden przewod masowy odrobic i gitara :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    128

Jak to rozumieć że nie musisz zmieniać akumulatorów? musisz je obrucić aby (minus) szedł na mase, a (plus) na ten przewód idący do rozrusznika i tyle. A jak masz przewód misunowy idący od aku do nadwozia to go odkręcasz od nadwozia i tam dajesz hebel... Ja mam coś takiego pod siedzeniem na rozdzielaczu... hebel.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Chcem mase przlozyc kolo raczki wlaczaia WOM a tn przewód co idzie na rozrusznik polaczyc z plusem na akumulatorze przez hebel.

Jakk to zrobie to przesle fotke :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

lepiej założyć wyłącznik na przewodzie masowym, bo przy zakładaniu go na plusie można łatwo zrobić zwarcie przy warunkach panujących w ciągniku :lol:


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

gdzie tu więcej roboty? :lol: i tu, i tu musisz przerwać obwód i jakoś to zrobić. dwa kawałki przewodu o długości góra 0.5m najlepiej 50/70mm2, końcówka okrągła M10 albo M12, cyna, lutownica, odrobina taśmy izolacyjnej, no i najważniejsze - wyłącznik...

(biegun ujemny akumulatora) > wyłącznik > (korpus ciągnika)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a panowie czy na minusie musi być ten wyłącznik i masy i do czego on by posłużył, bo za bardzo się nie znam na elektryce a chciałbym w niedalekiej może przyszłości założyć alternator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez mate0
      Witam 
      Chciałbym się podzielić informacją i awari w kombajnie new Holland TC 5040 z 2008 roku. Problem polegał na tym, że przestał działać joystick czyli:
      - podnoszenie i opuszczanie hederu
      - wszystko związane z motowidłami 
      Prąd w panelu bezpiecznikach był, bezpieczniki sprawne.
      Awaria wynikła po tygodniowej przerwie w żniwach ( skończenie omłotu rzepaku czas przygotować kombajn na zboża i kicha )
      Telefony do serwisów z całego województwa każdy zajęty mogą być dopiero za 2-3 dni. Przez telefon podejrzewają awarię komputera.
      Po wielo godzinnych męczarniach okazało się, że wszystkiemu winny jest alternator który przestał pełnić swoją rolę. Co ciekawe panel informacyjny z początku nie wyświetla kontrolki od słabego napięcia trzeba około 2-3 godzin pracy w polu lub parenaście rozruchów silnika. W serwisie cena nowego alternatora 2600 netto. Udało się znaleźć kolesia z drugiego końca Polski, który z niemiec załatwił nówkę oryginał za 860 netto ,  który był na drugi dzień. 
      Co ciekawe przy słabym napięciu elektrycznym w kombajnie nie można go zgasić - jedyną opcją jest wyciągniecie bezpiecznika.

      Mam nadzieję, że komuś przyda się ten wpis i oszczędzi sobie kupę nerwów. 
    • Przez Wojtas501
      Tak jak w temacie dzisiaj powstała mi awaria z ładowaniem akumulatora. po opłukaniu ciągnika (alternatora oczywiście nie myłem, choć mogła woda z chłodnicy się dostać) i przejechaniu 2h ciągnik padł, pracował na wolnych obrotach i włączone światła więc mogło się tak zdarzyć, ale problem po krótkim podładowaniu się powtórzył. Po bezpiecznikach patrzyłem z lewej strony ciągnika, ale nie mogę znaleźć odpowiedzialnego za ładowanie. Czy woda mogła uszkodzić alternator oraz czy są jeszcze gdzieś  bezpieczniki oprócz tego miejsca?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Kizo
      Witam Może ktoś zakładał alternator do C330. Alternator owszem z wbudowanym regulatorem napięcia. Jeżeli ktoś wie co w trzeba jak popodłańczac proszę o krótki opis. Chodzi mi w szczegulności o podłączenie kabli na alternatorze D+ B+ jaki kabel do lampki ładowania a który do bieguna + instalacji czy jakoś tak. W skrócie mówiąc żeby działało jak trzeba.
    • Przez emsi
      Wigan pomoglby ktoś podłączyć ten alternator 
      http://www43.zippyshare.com/v/5NWLnVmJ/file.html
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.