Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kuba330m

Alternator do c-330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kuba330m    2

Witam!

Mam alternator i chcę go założyć do mojego ciapka, tylko nie wiem czy on jest z regulatorem napięcia czy nie? Alternator pochodzi od lublina.

Zdiecia sa u mnie w galeri.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Aha. Mam pytanie jak zamontowac alternator chodzi mi o to jak podłączyć przewody do niego zeby prawidłowa działał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

jak patrzysz na tamto zdjęcie co linka podesłał kolega Krystianrolnik masz tam śrubke M6 i od niej dajesz przewód do elektromagnesu do tego przewodu co od aku idzie, a tam koło regulatora gdzie masz wsówke dajesz kabekel co idzie od kontrolki ładowania, nie zapomnij obrucić akumulatorów i dać - na mase

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ja też skorzystam z waszych rad bo szczerze mówiąc 30 lat ciapek jedzi na prądnicy, i przydał by mu sie alternator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

polecam alternatory Elmotu :lol: - na mase ze względu na diody prostownicze i wzbudzenia, kabel najlepiej 6mm2 od włącznika elektromagnetycznego rozrusznika, końcówki przylutowane, nie ściskane z miedzi cynowanej + kondom z izolacji albo koszulka termokurczliwa. raczej jest to 9 "dioduf" więc przekaźnika nie trzeba, ten wolny styk to zapewne wzbudzenie, pod kontrolkę ładowania - 12V/4W. pilnuj tego kabla od elektromagnesu, żeby się nie przetarł, bo widziałem na własne oczy co się dzieje i nikomu tego nie polecam, możesz spalić ciągnik. ;[ to by było na tyle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale jak bedziesz brał altek orginalny do 30stki to kupuj nowy albo po regeneracji tylko zeby nie był za tani bo takie to potrafia być tylko pomalowane eheh :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Alternator bedzie ten co na zdieciu, mam nadzieje ze troche pochodzi, o przełożeniu akumulatorów bende pamietac.

Mam 330 od 6 lat i nie bardzo sie orientuje czy jest tam jakis regulator napiecia??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

jest mechaniczny regler od prądnicy, ale jego możesz wywalić bo do alternatora nie pasuje - w alternatorze masz elektroniczny ten który teraz jest założony :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

taka czarna puszka pod spodem deski rozdzielczej koło obrotomierza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Macie moze schemat instalacji elektrycznej do alternatora???

Bo tak z tata kompinuje jak go podlaczyć i chcemy cos na wzór. (zeby lipy nie dowalic i alternatora nie spalic :lol:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Wielkie dzieki.

Kombinuje jeszcze z tzw. heblem i chce go umieścić pod siedzeniem i w takim wypadku akumulatorów nie musze zmieniac tylko jeden przewod masowy odrobic i gitara :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Jak to rozumieć że nie musisz zmieniać akumulatorów? musisz je obrucić aby (minus) szedł na mase, a (plus) na ten przewód idący do rozrusznika i tyle. A jak masz przewód misunowy idący od aku do nadwozia to go odkręcasz od nadwozia i tam dajesz hebel... Ja mam coś takiego pod siedzeniem na rozdzielaczu... hebel.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Chcem mase przlozyc kolo raczki wlaczaia WOM a tn przewód co idzie na rozrusznik polaczyc z plusem na akumulatorze przez hebel.

Jakk to zrobie to przesle fotke :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

lepiej założyć wyłącznik na przewodzie masowym, bo przy zakładaniu go na plusie można łatwo zrobić zwarcie przy warunkach panujących w ciągniku :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

gdzie tu więcej roboty? :lol: i tu, i tu musisz przerwać obwód i jakoś to zrobić. dwa kawałki przewodu o długości góra 0.5m najlepiej 50/70mm2, końcówka okrągła M10 albo M12, cyna, lutownica, odrobina taśmy izolacyjnej, no i najważniejsze - wyłącznik...

(biegun ujemny akumulatora) > wyłącznik > (korpus ciągnika)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a panowie czy na minusie musi być ten wyłącznik i masy i do czego on by posłużył, bo za bardzo się nie znam na elektryce a chciałbym w niedalekiej może przyszłości założyć alternator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×