Zaloguj się, aby obserwować  
piotrek8000

MTZ-80 - jak ustawić zapłon

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
piotrek8000    0

Witam. Przeszukałem forum ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, dlatego zakładam ten temat. Jeżeli jest już taki to przepraszam ale musiałem przeoczyć. Tak więc mam problem z odpalaniem mojego mtz-80. Kupiłem nowy akumulator, wymieniłem rozrusznik na planetarny (12V), założyłem nowe przewody od akumulatora ale nic nie pomaga. Na "ostro" (zwarcie biegunów rozrusznika śrubokrętem) również nie pali. Ciągnik nie chce odpalić nawet przy temp 10 stopni. Oczywiście jeżeli zaleje go gorącą wodą to wtedy pali nawet na dużym mrozie, tak samo jeżeli zapale go na zaciąg i chwile pochodzi, nagrzeje się to wtedy również pali od ręki. Nie pomaga także palenie z odprężnikiem, czy też z podgrzaniem świecy. Ostatni był u mnie elektryk "pobadał" trochę rusina podregulował prądnice wziął 100 zł ale oczywiście nic nie pomogło. Rozmawiałem z mechanikami każdy proponował sprawdzić pompę i ustawić zapłon i tu zaczynają się schody ponieważ nie mam pojęcia jak to zrobić. Dlatego mam prośbę, czy mógł by mi ktoś w bardzo prosty sposób wyjaśnić jak to zrobić. Tak krok po kroku. Byłbym bardzo wdzięczny jeżeli by ktoś załączył jakieś zdjęcia/skany z instrukcji obsługi z dokładnym opisem co i jak. Dziękuje z góry za odpowiedzi i pozdrawiam :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek8000    0

Czyli nikt z Was nie ustawiał zapłonu w MTZ-80 ? Nikt też nie ma żadnej instrukcji gdzie jest to opisane???????? Ciekawe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    307

pompę dajesz na regulację (mi przybyło mocy po tym i mówili że następnym razem do regeneracji)

odkręcasz ją i wyciągasz ma takie ząbki tzn że koło zostaje zapłonu nie ruszysz możesz wykręcić naprzeciwko pompy (tzn od przodu) pokrywkę na 3 śruby z jedną w środku jej nie ruszaj i będziesz widział wałek pompy. Wtryski wymień

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JAREK6    0

Witam codo palenia ten typ tak ma ale przy zakupie rozrusznika planetarnego trzeba zwracać uwagę na liczbę obrotów czyli ,,przełożenie" stąd różnica pomiędzy cenami. A co do zapłonu jeśli kogoś naprawdw interesuje to niech odpisze to załączę instrukcje jak to zrobić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez panmino
      W moim całkiem niedawno kupionym 952 z 2017 roku na szybkich biegach bardzo słychać skrzynię, jest to rodzaj gwizdu, wycia. Ciągnik ma 400 mth.
      Sytuacja nie występuje , kiedy zalaczę reduktor, wtedy jest cicho i przyjemnie. Wszystkie tak mają? Skrzynia 14 biegowa.
    • Przez Alchemik
      Jak wyregulować zawór siłownika obrotu?  Trzeba ustawić jakieś ciśnienie? Działa on też  jako zatrzask hydrauliczny?
         
       
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez panmino
      Czołem, nie mogę znaleźć czujnika lub czujników biegu jałowego w moim Belarusie 952. Ciągnik jest z 2017 roku i ma skrzynię  14. Jedyne miejsce, do którego nie dotarłem to tylna część korpusu górnego skrzyni, dostęp jest chyba spod fotela.
      Mam skrzynię z rewersem, z tego co zaobserwowałem, żeby ciągnik odpalić, luz musi być na rewersie, na żółwiach i na głównej dźwigni zmiany biegów...Tylko coś się przycina i chciałbym te czujniki sprawdzić, a nie wiem, gdzie są...😬
    • Przez ceston
      Witam od ostatniego mrozniejszego poranka mój MTZ Belarus hamuje przy skrecaniu. dzieje się to w momencie ruszania. przedni napęd jest narazie wylaczony. znaczy wyjęty Kardana i wałek ataku przedniego napedu z powodu awarii. ale nie sądzę żeby to się zębatki jakieś blokowały. bo jak go próbować dalej jechać gdy hamuje to zaczyna śmierdzieć spalenizną. żeby ruszył to trzeba pojechać kawałek do tyłu i znów do przodu. czyżby hamulec się zacinał?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj