Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

też miałem problem z masą. Założyłem nową instalacje do Autosan D 35 i po pół roku przednie światła przestawał świecić i na ramie przyczepy kabelek z masą zaśniedział i nic nie chciało działać, Wszystkie śrubki które dokręcały masę (także z tyłu przy kloszach) doszlifowałem na nowo i posmarowałem tawotem i niema problemu B) Proste i skuteczne :D

Opublikowano (edytowane)

Tematy połączone

 

Witam , w tą zimę z tatą zrobiliśmy przyczepę 4,5t 2 osiowa , no wczoraj próbowałem rozprowadzić kable , wszystko dobrze podłączyłem no i jak teraz pozycyjne włączę to żarówka od kierunku i od stopu słabo śmieci (a pozycyjne dobrze ) dzieje się to tak po dwóch stronach :(

Edytowane przez KRISTOFORn
Gość Profil usunięty
Opublikowano

wszystko dobrze podłączyłem

Wychodzi na to, że jednak nie dobrze. Sprawdź wszystkie doprowadzenia masy.

Opublikowano

Witam. Mam taki problem że jak podłączę dwie przyczepy i włączę światła, włączę kierunkowskaz i nacisnę hamulec to kierunkowskazy przestają migać(nie ma choinki). Gdy przyczepa jedna lub druga osobno są podłączone do ciągnika to jest wszystko dobrze. Jak je złączę to brak kierunkowskazów. Masy są dobre, zostały pooczyszczane ale to nic nie pomogło, kable są całe nie poprzerywane. Co zrobić?

Opublikowano (edytowane)

Musisz mieć gdzieś spadek napięcia na zasilaniu samych kierunkowskazów w instalacji ciągnika lub sam przerywacz nie wyrabia 

Sprawdź z jakiego bezpiecznika masz pociągnięte zasilanie do kierunkowskazów i co jeszcze podpięte jest pod ten bezpiecznik 

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

Co ma bezpiecznik do zanikania świateł? Jaki ciągnik i jaki przerywacz, ewidentnie gdzieś jest zanik masy ew przerywacz na większym obciążęniu nie wyrabia

Opublikowano

Jak byś doczytał dokładniej lub bardziej przeanalizował to byś mógł się domyślić że jeśli z jednego źródła czytaj tego samego bezpiecznika ma pociągnięte same kierunkowskazy i do tego stop i coś tam jeszcze to następuje tam spory spadek napięcia i do tego jeszcze słaby przerywacz to jak podepnie dwie przyczepy to tak mu się dzieje  ;)

@vcc bo nie powiesz chyba że ma podciągnięte kierunkowskazy bezpośrednio z akumulatora  :P

Opublikowano

W którym miejscu pisze że ma podpięte kierunki i stop z jednego bezpiecznika :blink: , bo z tego co wyczytałem to po wciśnieciu stopu kierunki zanikają czyli  słaba masa i po wciśnięciu stopu napięcie zasilania stopu powraca przez obwód żarówek kierunkowskazu do ciągnika. Różnica napięć robi się mniejsza i przerywacz przestaje działać

Opublikowano

No właśnie nic nie pisze na ten temat i chcę aby sprawdził źródło zasilania kierunkowskazów w ciągniku  ;) bo różnie może być... Tak jak pisałeś wcześniej nie wiadomo jaki to ciągnik 

Masę mówi że posprawdzał i przeczyścił chyba że coś pominął 

 

Opublikowano

Powiedz jeszcze jakie to przyczepy czy instalacje oryginalne czy może sam robiłeś ? Masa rozprowadzona przewodem do każdej lampy czy podpięta pod ramę? Gasna kierunki w obu przyczepach i ciągniku ? Czy jest to zależne od tego która przyczepa jest podpięta jako pierwsza czy nie ma żadnej różnicy ?
 

Pytań trochę dużo ale chodzą mi po głowie rożne pomysły ale zacznijmy od podstaw.

Może ktoś zaoszczędził na instalacji przewody dają rade na jedna przyczepę szczególnie masa a dwie przyczepy to juz dwa razy większe prąd i w ogóle. Może cos w  gnieździe z tylu przyczepy słabe połączenie.

Bo oczywiście w ciągniku wszystko z ładowaniem ok, akumulator sprawny i test świateł robiony na uruchomionym silniku ?

 
Opublikowano

Więc tak, ładowanie w ciągniku jest ok. Przyczepy to Autosan D732 i D44, instalacja w jednej orginalna a w drugiej to nie wiem bo kupiłem ją ze 4 lata temu,  każda lampa ma swoją masę przypięta do ramy. Kierunki gasną w całym zestawie czyli ciągnik i dwie przyczepy, bez różnicy która pierwsza.

Opublikowano

Jeszcze jedno czy to się stało nagle i kiedyś ten zestaw działał u Ciebie poprawnie ?A nie masz możliwości sprawdzenia czy inny ciągnik z tym zestawem daje ten sam efekt ? Sprawdź koniecznie wszystkie żarówki czy są 12V i czy maja odpowiednie moce pozycja 5 W stop, kierunkowskaz 21 W a jak już będziesz miał klosze lamp zdjęte to tam tez wszystko wyczyść nie zaszkodzi  :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czyli już wiesz w czym tkwi problem.

 

 

że jeśli z jednego źródła czytaj tego samego bezpiecznika ma pociągnięte same kierunkowskazy i do tego stop i coś tam jeszcze to następuje tam spory spadek napięcia i do tego jeszcze słaby przerywacz to jak podepnie dwie przyczepy to tak mu się dzieje   ;)

A co ma do tego ile ma tam podłączone odbiorników? Jak wszystko jest sprawne, to na bezpieczniku występuje niemierzalny spadek napięcia, a jak przekroczy prąd znamionowy to następuje przepalenie, więc o żadnych spadkach nie może być mowy.

Opublikowano

No właśnie kolego w tym sens że jeśli "wszystko sprawne" a widać że nie jest. Dla przykładu możesz mieć luźne styki na bezpieczniku lub innym połączeniu i przy większej liczbie odbiorników będzie działo się jak u kolegi, spotkałem się już z czymś takim nie raz. 

@Elektrotechnik jak obcykany jesteś w temacie to lepiej napisz dla kolegi co jest  ;) bo że wina ciągnika to wiadomo i co dalej...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Masz rację, ale taką usterkę jak opisałeś można łatwo wykryć nawet bez przyrządów pomiarowych, więc zakładam, że to wyeliminował.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Najpierw doprowadź instalację do porządku.

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale czy mam zmienić przerywacz na mocniejszy? 

Zrób jak kolega wcześniej napisał, możesz zacząć np od gniazda przyczepy sprawdzając jakość połączeń w razie potrzeby przeczyścić zaśniedziałe styki i idąc dalej sprawdź miejsca w którym przewody się łączą ze sobą. Są różnego rodzaju preparaty np Elektrosol, wazelina techniczna

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Żadnych preparatów, bo narobi więcej szkód niż pożytku. Pilnik iglak i szczotka mosiężna, a no koniec wazelina do konserwacji.

Opublikowano

Witam u mnie w autosance wszystko jest podłączone prawidłowo ale nie wiem czemu postojówki nie działają ,kierunik i hamulce są ma ktoś może schemat jak mają być połączone kable w gniazdku autosan d44

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Legion178
      Kupiłem gotowy zestaw. Podłączałem i prawie wszystko działa. Mam problem ze światłami od hamulców. Jak wciskam to żarówka lekko świeci. Prosze o pomoc.
    • Przez stek98
      Witam
      Przeprowadzam remont przyczepy d-47 (3 strony wywrotu). Chce zrobić do niej nadstawki 30 cm tak aby weszło na nią ok.5 ton max 6. Czy musze wzmacniać rame aby nie popęłakła? Jeśli tak to w jakich miejscach?
    • Przez stek98
      Witam.
      Jakie jest ciśnienie w układzie pneumatycznym (hamulcowym) w przyczepie d47
    • Przez Jakub5080
      Witam
      Mam przyczepę D-47, mój problem to zjechany gwint na czopach tylnej osi i moje pytanie,  co z tym zrobić czy da się jakoś nagwintować, dać nowe czopy czy może jest jakiś inny sposób ?
    • Przez ErLetto
      Witam, 
      Zastanawiam się nad kupnem przyczepy pottinger i zastanawiam się nad wyposażeniem jej w system autocut który ostrzy noże bez wyciągania ich z przyczepy.
      Ma ktoś takie coś w swojej przyczepie, widział jak to pracuje, jakie macie opinie na ten temat ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v