Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
emtecc

przyczepa d-47

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
emtecc    13

Tak jak w temacie mam problem dotyczący kiprowania przyczepy D-47 "do tyłu".

Problem polega na tym,że gdy podniesie się przód przyczepy i "uszy od skrzyni (te w które wkłada się bolce)" miną ramę przyczepy to skrzynia przesuwa się na prawą stronę względem ramy około 35cm. Nie za ciekawie to wygląda jak przyczepa jest pełna. Jest niebezpiecznie przegięta.

Podejrzewam,że dzieje się to przez obrotnicę (była spawana).

 

Co mogę z tym zrobić, co radzicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    2

winę ponoszą nie stmetrycznie wspawane tylne uszy na ramie bądź skrzyni ,prawe jest zbyt cofnięte do tyłu względem lewego lub odwrotnie lewe jest zbty wysunięte względem prawego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nickfrey    0

A sprawdzałeś czy tylne uszy nie były dorabiane. Sam kiedys dorabiałem jedno ucho z tyłu i zrobiłem za szerokie. Miałem wtedy taki sam problem przy wywracaniu do tyłu. Wspawałem tulejke i było ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gorzupiak    0

My przy swojej którą kupiliśmy mamy na jednaj stronie nowe reosry a na drugiej stare :/ i też z jakieś 15 cm krzywo wywraca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    26

zwichrowana rama ktoś kiedyś kiprował przeładowaną przyczepe która nie stała prosto i " uciekła w bok" i krzywiła się gdzieś rama, lub kiprował i nie zorientował się, że zgubił 1 bolec i uciekła z mocowań i się skrzywiła,

potem ktoś ją poprostował, ale pod obciążeniem i tak pewnie "ucieka w bok"

na pusto schodzi równo?? czy musicie napychać, żeby trafiła na miejsce??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    13

Rama trochę jest spawana ale jest prosta. Wiadomo że spawane to nie to samo co oryginał. Jak opada przy kiprze "do tyłu" to muszę nasuwać skrzynię żeby uszy trafiły na swoje miejsce. Jeśli tego nie zrobię ucho mija się kilka cm od właściwego położenia. Pociągnie się ja kawałek i skrzynia sama wskakuje na miejsce.

 

Co do ucha to było coś z nim kombinowane i możliwe, że przez nie skrzynia ucieka na bok.

 

Nadal zastanawiam się nad obrotnicą. Po prawej stronie była najwyraźniej złamana/pęknięta bo jest spawana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    3

Miałem taki sam problem, rozwiązałem go w ten sposób, że "złapałem" tłok grubym łańcuchem np. od rozrzutnika. Trzeba to zrobić tak, aby łańcuch jednym końcem był przyczepiony do tłoka jak najniżej (przy końcówce doprowadzającej olej do tłoka). a drugim końcem do ramy - oczywiście nieruchomej z tej strony aby tłok nie przekręcał się na bok podczas wywracania do tyłu. Mam nadzieję, że wyraziłem się w miarę precyzyjnie.

Najlepsze zostawiłem na koniec - po jakimś roku, może dwóch, gdy wywracałem przyczepę na bok musiałem zdjąć łańcuch (wywracałem akurat na tą stronę, że musiałem to zrobić). Później znów kiprowałem do tyłu bez łańcucha i przyczepa równiutko idzie do góry i jeszcze równiej opada na zamki. I tak jest już do dziś, widocznie sama się sprostowała.

Trochę długo, ale mam nadzieję, że zrozumiale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    3

Po pierwsze zrobiłem tak i tłok się nie wygiął, po drugie przy wywracaniu przyczepy do tyłu tłok NIE POWINIEN przekręcać się na bok - bardziej prawdopodobne, że wygnie się gdy tak się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    26

andrzej ma rację, to, że tak się nie stało to znaczy, że miałeś szczęście, w tych konstrukcjach to rama ma odpowiadać za stabilność przy wywrocie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

Po pierwsze zrobiłem tak i tłok się nie wygiął, po drugie przy wywracaniu przyczepy do tyłu tłok NIE POWINIEN przekręcać się na bok - bardziej prawdopodobne, że wygnie się gdy tak się dzieje.

Nie powinien na bo a przyczepa powinna po opuszczeniu idealnie pasować w uszy. Po to masz tłok zamocowany wahliwie aby dostosowywał się do przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    3

@rafff24 szczęście to miałbym gdyby tłok nie wygiął się przy, powiedzmy, kilkukrotnym wywracaniu - ja wywracałem przyczepę kilkadziesiąt razy (ze zbożem i kukurydzą do max. wypchniętego tłoku). Wydaję więc się, że nie jest to kwestia szczęścia lub jego braku, lecz przemyślanej naprawy.

Do @andrzej2110 tłok zamocowany jest wahliwie dlatego, aby przy wywracaniu do tyłu nachylał się, ale tyko w płaszczyźnie przód-tył (konkretnie musi nachylać się dolną częścią do przodu). Nie może, przy kiprowaniu do tyłu, przechylać się na boki. Na bok przechylać może się (a nawet powinien) podczas kiprowania na lewą lub prawą stronę. Podobnie gdy kiprujesz na bok tłok nie może nachylać się w płaszczyźnie przód-tył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Siłownik wywrotu jest na przegubie kulistym i wychyla się tak jak pozwala na to rama. Krzywa i wiotka ram będzie krzywić się przy wywracaniu, niezależnie od tego na którą stronę ustawimy wywrot, nie bez znaczenia jest rozmieszczenie ładunku. Siłownik ma za zadanie unosić skrzynię ładunkową i nic więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    26
ja wywracałem przyczepę kilkadziesiąt razy (ze zbożem i kukurydzą do max. wypchniętego tłoku)

 

po prostu rame nie masz aż tak zwichrowaną i siła boczna na tłok nie była na tyle duża, żeby go skrzywić, nawet w naczepach w TIR-ach jest siłownik na przegubie, a kiprują tylko do tyłu, siłownik ma podnieść, a rama ma to stabilnie wywrócić, wszelkie blokowania ruchów siłownika mają wpisane ryzyko jego uszkodzenia

widziałeś kiedyś siłownik w maszynie który ma za zadanie nie tylko coś unieść ale bocznie ustabilizować? bo ja nie widziałem, chodzi mi tu o fabryczne konstukcje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

Do @andrzej2110 tłok zamocowany jest wahliwie dlatego, aby przy wywracaniu do tyłu nachylał się, ale tyko w płaszczyźnie przód-tył (konkretnie musi nachylać się dolną częścią do przodu). Nie może, przy kiprowaniu do tyłu, przechylać się na boki. Na bok przechylać może się (a nawet powinien) podczas kiprowania na lewą lub prawą stronę. Podobnie gdy kiprujesz na bok tłok nie może nachylać się w płaszczyźnie przód-tył.

 

Ja mam przyczepę z wywrotem tylko na boki i siłowniki majo ruch w każdej płaszczyźnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    3

widziałeś kiedyś siłownik w maszynie który ma za zadanie nie tylko coś unieść ale bocznie ustabilizować? bo ja nie widziałem, chodzi mi tu o fabryczne konstukcje

Moim zdaniem w tym modelu przyczepy siłownik ma nie tylko podnieść ramę, ale również, jak piszesz, bocznie ustabilizować. Przecież skrzynia przyczepy jest długa i nie byłaby stabilna po podniesieniu gdyby "trzymały" ją jedynie dwa uszy. Zresztą, moim zdaniem, tłok siłą rzeczy spełnia rolę stabilizatora skrzyni podczas wywracania.

 

Ja mam przyczepę z wywrotem tylko na boki i siłowniki majo ruch w każdej płaszczyźnie.

Ja mam dwie przyczepy z wywrotem na bok i siłowniki mogą nachylać się tylko w jednej płaszczyźnie t.j. na boki :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    3

Ok, tyle tylko co to ma do rzeczy. Czyli twierdzisz, że tłok przy wywracaniu przyczepy na bok MUSI mieć możliwość ruchu w każdej płaszczyźnie? Jeżeli tak to mogę przesłać ci zdjęcia przyczep które wywracają na boki i tłoki mają możliwość jedynie bocznego wychyłu. Dodam, że konstrukcje te działają bezawaryjnie kilkanaście lat - tłok nigdy się nie wygiął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    78

Ja przerabiam wywrotke z 2 na 3 stronny wywrot i prosta sprawa , przy 2 stronnym wywrocie wystarczy wychył na 2 strony a zaś przy wywrocie 3 stronnym trzeba montować kołyske aby siłownik mógł sie wychylać w 4 strony.Tak było jest i będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez elektrotech
      czy ktos podjął się budowy czegos takiego?? gdzie zakupić tłok teleskopowy
       
      ps
      mam zamiar zrobić cos takiego ale z dołożeniem 2 osi -blizniak koła 16 z Żuka... u mnie tłoków w domu duzo ale jak sie okazuje koniecznie jest obnizenie na max wysokości oraz zastosowanie tz kipra na tył ale tu problem skąd wziąc teleskopa-tłok..i ile taki ma max wysięgnik??
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez zetor7745
      Co sadzicie o przyczepach Pronar. Interesuje mnie kupno 2 sztuk 10t i wybor padl na pronar dobra cena co wy na to?
    • Przez tomb2
      Właśnie odbierać mam nową przyczepe ale widze że instalacja pneumatyczna jest dwuobwodowa :'( W lamborghini podopne bo są gniazda jedna w zetorze już nie, może macie jakąś rade, moze da sie to poprzerabiać ???
    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
×