Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@tomek83, jakąś ciekawą teorię głosisz, :P w tych ciągnikach WOM działa na zupełnie innej zasadzie niż np. w C - 360.

To że zgrzytają biegi przy włączaniu, to może być jeszcze wina źle ustawionego hamulca synchronizacyjnego.

Opublikowano

@tomek83, jakąś ciekawą teorię głosisz, :P w tych ciągnikach WOM działa na zupełnie innej zasadzie niż np. w C - 360.

To że zgrzytają biegi przy włączaniu, to może być jeszcze wina źle ustawionego hamulca synchronizacyjnego.

 

 

To ja wiem że sprzęgło jest inne. Napisałem tylko że jeśli autorowi chodzi o piastę nitowaną to chyba ma na myśli właśnie tą od napędu wałka napędzającego wom, która jest mocowana na kole zamachowym trzema odnogami i ona nie ma mic wspólnego ze zgrzytającymi biegami.

Opublikowano

Panowie mam pewien problem w c385, otoż gdy stoi na malych obrotach ok 600obr/min to w skrzyni cos jargocze, tlucze :wacko: . Gdy wcisne sprzeglo lub gdy zwieksze obroty tluczenie ustaje, I tu mam do was prosbe co to moze byc ;) ???

Opublikowano (edytowane)

Przyczyną zgrzytających biegów będzie synchronizator do wymiany, bądź podkładki regulacyjne w nim już poszły. Oczywiście jeśli ma synchro bo przecież wiadomo że można zamontować skrzynię zsynchronizowaną.

Edytowane przez ursus55
Opublikowano

Osobiście to pierwszy raz słyszę że skrzynia w 914 jest sterowana hydrauliczne. I ma hamulec synchronizatora.

Żółw jest sterowany hydraulicznie i przed nim jest hamulec skrzyni.

Radził bym dobrze doregulować sprzęgło i hamulec skrzyni. Później szukać przyczyn w skrzyni.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No jest niby hamulec synchronizatora, ale właśnie lepiej pasowała by nazwa - hamulec skrzyni.

Opublikowano

A od kiedy 914 ma synchronizator?

Fabrycznie nie miały montowane, ale teraz na to już nie ma reguły bo przecież można zmontować sobie skrzynię zsynchronizowaną. Także twoje pytanie od kiedy 914 ma synchronizator? brzmi już od bardzo dawna, tylko trzeba trochę zainwestować.

Opublikowano

Hmm mówimy o seryjnej 914 a one miały normalną skrzynie na sprzęgiełkach kłowych i nie wiem czy przypadkiem obudowa skrzyni nie jest inna dla synchro i inna dla niesynchronizowanej. I po kiego zmieniać skrzynię komfortu i tak nie poprawi co innego jak by to był automat .

Po za tym naprawa tej zwykłej skrzyni jest koszmarnie droga a o synchro wole nie pytać.

Kolego MAT czasem to nowe gówno chińskie jest gorsze jak stare czeskie czy polskie komunistyczne , nie wiem czy wiecie że polmot zobowiązała jakiś rol-coś tam to dystrybucji części a co oni robią sprowadzaja chińskie łajno a tylko swoją nalepkę przykleją i mamy to co mamy .

Przyznam szczerze że tego hamulca nie bardzo potrafię ustawić a w normalnej jeździe pomaga przełączenie na żółwia przed zmianą biegu wtedy wałek wejściowy skrzyni zwalnia i zazębienie zachodzi bez bólu generalnie te traktory zgrzytają trza go wyczuć odpowiednia zagrywka sprzęgłem i gazem i da się zmieniać bez zgrzytów.

No i jeszcze jedno to komunistyczny traktor z krwi i kości nie naszpikowana elektroniką wydumka albo co gorsza landwirtszafts simulator :):)

Opublikowano (edytowane)

Kolego nie przesadzaj już tańszej skrzynie w naprawie chyba niema. Może tylko do mtz. Tam za 5 tyś można nową kupić.

Tak swoją drogą Pol mot jest cały chiński więc dla czego ma nie sprzedawać takich części. A druga sprawa to skąd niby mają się brać te dobre polskie oryginały. Fabryki nie ma a producenci dawno poszli po rozum do głowy i sprowadzają towar pakują w pudelka z własnym logo. Przecież gdyby wyprodukować walek czy kolo w Polsce to nikt by go nie kupił.

Edytowane przez leszekd
Opublikowano

Hmm mówimy o seryjnej 914 a one miały normalną skrzynie na sprzęgiełkach kłowych i nie wiem czy przypadkiem obudowa skrzyni nie jest inna dla synchro i inna dla niesynchronizowanej. I po kiego zmieniać skrzynię komfortu i tak nie poprawi co innego jak by to był automat .

Po za tym naprawa tej zwykłej skrzyni jest koszmarnie droga a o synchro wole nie pytać.

Kolego MAT czasem to nowe gówno chińskie jest gorsze jak stare czeskie czy polskie komunistyczne , nie wiem czy wiecie że polmot zobowiązała jakiś rol-coś tam to dystrybucji części a co oni robią sprowadzaja chińskie łajno a tylko swoją nalepkę przykleją i mamy to co mamy .

Przyznam szczerze że tego hamulca nie bardzo potrafię ustawić a w normalnej jeździe pomaga przełączenie na żółwia przed zmianą biegu wtedy wałek wejściowy skrzyni zwalnia i zazębienie zachodzi bez bólu generalnie te traktory zgrzytają trza go wyczuć odpowiednia zagrywka sprzęgłem i gazem i da się zmieniać bez zgrzytów.

No i jeszcze jedno to komunistyczny traktor z krwi i kości nie naszpikowana elektroniką wydumka albo co gorsza landwirtszafts simulator :):)

Polmot współpracuje z Rol-Marem to właśnie oni mają wyłączność na napis na np.tarczy hamulcowej URSUS chociaż to tarcza ze spieku nawet nie plecionka jaką robi Chełmno.

Opublikowano

Kolego leszek no to wszystko wyjaśnia tylko nazwa sugeruje Pol- mot czyli polski , qźfa ręce opadają .

Z innej beczki rozumiem ze w dobie zachodniej ekspansji koszt remontu skrzyni w ursusie nie powala , ale czemu zaspawuje się wzmacniacze i robi inne cuda wianki przecież napisałeś że przesadzam.

Opublikowano (edytowane)

Kolego nie wiem czemu się zaspawuje. Z pozornej oszczędności bo tylko tak można to tłumaczyć, albo kogoś nie stać na ciągnik, jego gospodarstwo nie stać na ciągnik 80-160 konny i tak meczy siebie i tą maszynę. Bo realnie patrząc obrobił by to małym ruskiem czy 30-tką, jednak nie on musi mieć 80 koni pod nogą. Mnie nie stać na ciągnik Renault, Fendt, JD, Landini, NH. Moje gospodarstwo by go nie utrzymało ze względu na spalanie i ewentualne wymiany remonty sprzęgła, silnika, skrzyni biegów, która ma podobną budowę – jej biegi załączane pod obciążeniem. Jak w polskim ursusie a do której 1 trybik kosztuje 800 zł nie wspomne o przesuwce czy synchronizatorze.

Moje gospodarstwo stać na starego ursusa 1614, stać mnie aby go czasem naprawić –nie psuje się- wiem ze mnie nie zawiedzie a jak nawet coś się stanie to co z tego tarcza sprzęgła 100 zl wielki mi wydatek porównując ze sprzęgłem do w/w -2tyś-. Za 10 tyś można naprawić całą skrzynię biegów według mnie to niewielkie pieniądze. Naprawdę nie mam pędu na nowy traktor wolę kupić dobra maszynę. A to ze biegi zgrzytają niech zgrzytają tak ma być. Poza tym rzadko je zmieniam nie ma takiej potrzeby.

Edytowane przez Marcin91
błedy ortograficzne
Opublikowano

witam. mam problem z ursusem 1014, strasznie zgrzytają biegi. słyszałem że jest cos takiego ja hamulec skrzyni biegów. tylko problem w tym że takowej śruby nie moge odnaleść. dodam że mój ursus posiada biegi pełzające, może w tym problem .czekam na odpowiedz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v